Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Crafter 2.5 TDI - Tryb Awaryjny, nowa turbina, nowe mapy

03 Mar 2018 20:06 1809 14
  • Poziom 9  
    Witam.
    Piszę w sprawie pomocy rozwiązania problemu z moim Crafterem.
    Auto 2.5 TDI, oryginalnie 160 KM. przebieg 250.000km. Jesienią został usunięty filtr cząsteczek stałych. Wgrano mi do komputera nowe mapy, podkrecony o 20 KM więcej. Usunięto filtr cząsteczek stałych i z tego co pamiętam EGR. Wszystko działało jak należy do czasu wymiany wspomnianego komputera. Potem również, ale po przejechaniu ok 5 tys. km na nowej turbinie, na nowym sofcie auto wchodzi w tryb awaryjny. Na jałowym biegu nic się nie dzieje, ale na biegu, a szczególnie na wyższych , jak tylko ma obciążenie, wchodzi w tryb awaryjny. Nowa turbina padła, dzisiaj zamontowałem nową. 2 km przejechane bez oznak błędów i nagle cyk, tryb awaryjny!!! Ekslodowałem!!! Popatrzyłem na starą, po odkręceniu nic z niej nie wyciekło, ani kropla oleju. W nowej odkręciłem rurkę zasilającą turbinę w olej, i kropelka skapnęła. WTF? Zalałem ją na nowo, przejechałem kawałek, oczywiście tryb awaryjny, odkręcam rurkę i znowu kropelka kap ... Znowu WTF? Odpaliłem silnik, bez przykręcenia rurki i niby coś tam oleju kapnęło z silnika ... jestem bezsilny ... ale nadzieja umiera ostatnia. Pod kompa nie mam gdzie podłączyć, przynajmniej do poniedziałku. Macie może jakies pomysły? Jedyny co mi przychodzi do głowy, to nowy soft, wgranie tak jak ma być w oryginale, poza filtrem ofkors. Dzięki za zrozumienie i pomoc. W tematach wcześniejszych, w tej spaiwie temat y nie były podobne do moich, a jeśli, to nie tak rozbudowane jak mój ;) jakieś fatum, czy jaki czort? Dziękuję za pomoc raz jeszcze. Czekam na jakikolwiek support :D
  • Poziom 23  
    Podciśnienia sterujące turbo sprawdzone dokładnie ??
  • Poziom 9  
    Wiesz, nie jestem mechanikiem z zawodu. wydaje mi się, że wszystko było ok. Podłączyłem wszystko jak było, żadne rurki, wtyczni nie dyndają. Zastanawia mnie ta "suchość" w turbo, bo mniemam,że ona zasysać powinna olej sama? Czy olej wtłaczany jest tam przez pompę ? Ale raczej nie . No jest to jak dla minie twardy orzech do zgryzienia...
  • Poziom 9  
    Czyli wychodzi na to, że smarowanie jest nieodpowiednie? Tego komp z pewnoścą nie pokażę?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Miska oleju do zrzucenia i czyszczenie smoka powinno uratować ciśnienie .
    To rutynowa operacja demontaż miski i czyszczenie smoka + wymycie układu dolotowego + filty i olej przy regeneracji turbo takie są wymogi do jakiejkolwiek reklamacji. My zawsze robimy sobie zdjęcia w trakcie naprawy żeby nie było ;) .
    Możesz jeszcze wcześniej zmierzyć ciśnienie zegarem przez czujnik ciśnienia oleju.
  • Poziom 9  
    OK. Dobra, w poniedziałek filtry, olej, zrzut michy i smok do czyszczenia. Bo jak dla mnie to ciśnienie oleju za małe. Olej powinien być wyrzucany z wnętrza silnika pod jakimś tam ciś nieniem, atutaj ewidentnie widać, że turbina nie ma w sobie oleju. ścieka cały do silnika ... stay tuned.... and keep Your fingers crossed :D Dziękówka póki co i działam ... ;)

    Dodano po 7 [minuty]:

    Aha, czy myślisz, że podkręcenie na mapach nie ma wpływu na to co się dzieje? Dobrze rozumiem to, że z uwagi na to, że nie ma odpowiedniego smarowania, i ciśnienia w turbo, to wchodzi w tryb awaryjny? Mam drugi komputer i chciałem dać do wgrania mapy odpowiadające fabrycznym, aby zobaczyć, czy to nie ma wpływu przypadkiem na te dziwne rzeczy co się dzieją
    Dzięki i pozdrawiam ;)
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Jak było wcześniej ok po modyfikacji map to też tak powinno być dalej .
    Tutaj dałem posta z fotkami jak wyglądał smok w zadbanym A4 1,8t 180KM :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17018699&highlight=#17018699

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sprawdź jeszcze dokładnie wszystkie podciśnienia bo są bardzo ważne jeśli tam będzie dostawało się lewe powietrze to też będzie wycinał turbo .
  • Poziom 9  
    Po odkręceniu rurki z silnika, odpaliłem i olej jakby lekko plunął tylko na posadzkę ... więc możliwe, że rzeczywiście ten smok jest zajechany na maksa i nie ma możliwości, aby turbina zaciągnęła olej ... ?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Turbina nie zaciąga oleju !!! Pompa oleju jest odpowiedzialna za dostarczenie oleju do turbosprężarki w celu smarowania tylko i wyłącznie.
  • Poziom 9  
    Ok, czyli napieram i czyszczę smoka ;)
  • Poziom 9  
    Dobra. Odkrecam tą miskę. Teraz tak mam śruby na torx Ale są jeszcze 4 śruby od strony skrzyni. I czy poza nimi są jakieś ukryte za wspomaganiem czy nie? Gdzieś wyczytałem że są...
  • Poziom 9  
    Ponawiam pytanie w sprawie tych śrub. Czy, aby zdjęć miskę należy odkręcić maglownicę? Bo wygląda tak, że tam są ukryte dwie śruby które jakgdyby trzeba odkręcić od strony skrzyni . Ich nie widać, ael ze zdjęć miski widać, że 2 powinny być ...
  • Poziom 23  
    Między silnikiem a skrzynią od spodu powinny być dwa otwory i tam są śruby z tego co pamiętam.
    VW Crafter 2.5 TDI - Tryb Awaryjny, nowa turbina, nowe mapy
  • Poziom 1  
    Witam.kolego czy rozwiazales problem " tryb awaryjny "jeśli tak to co było przyczyną?
    Dzięki pozdrawiam