Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obroty silnika wycieraczek samochodowych

21 Mar 2018 18:33 3165 22
  • Poziom 9  
    Witam.
    Panowie zakupiłem silnik wycieraczek przednich samochodowych tj na zdjęciu.
    Chce go wykorzystać w innych celach. Na trzpień zamontuję kółko pasowe ale potrzebuje zwiększyć obroty tego silnika.
    Troche czytałem na forum że jeśli jest 5 pinów to silnik ma dwie prędkości. Mój właśnie ma 5 pinów tylko jak go podłączyć żeby uruchomić te szybsze obroty. Podłączając zielony do masy, czerwony na plus obroty są dla mnie nie zadowalające. Proszę o pomoc.
  • Poziom 43  
    Korpus silnika do masy a plus na zielony lub czerwony, jeden kolor to obroty wolniejsze, drugi szybsze.
  • Poziom 9  
    W jakim sensie korpus silnik ana mase? przyczepić przewód masowy do korpusu?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Dokładnie tak.
    Albo zdejmij dekielek z zatrzasków i jeden z pinów będzie miał styk do masy to też możesz wykorzystać bardziej profesjonalnie.
  • Poziom 9  
    dzieki wielkie:)

    Dodano po 20 [minuty]:

    Kurde nie działa z ta masą na obudowe.. co jest?

    Dodano po 30 [sekundy]:

    W ogóle nie działa silnik.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Abart co może być nie tak? nie działa ani masa na obudowe ani pod ten pin ze stykiem na mase.

    Dodano po 4 [minuty]:

    milejow pomożesz?
  • Poziom 9  
    normalnie jak go podłączam do czerwonego i zielonego to chodzi.. więc chyba nie szczotki..
  • Poziom 31  
    No to masz ok! A szybciej nie będzie...
    Mam takie silniczki (ford ? bardzo podobne do twojego) -napędzają takie 1metrowe kółka w knajpie i obroty są stałe,
    regulacja w samochodzie chyba działa tylko w dół...
  • Poziom 9  
    Nawet nie wiem od jakiego samochodu. Wiem tylko że boscha. Koledzy wyżej pisali że da się zwiększyć.
    Te obroty na zielonym i czerwonym wyglądają na te wolniejsze bo w samochodzie szybkie wycieraczki jednak szybko sie machają.
  • Poziom 31  
    Bo masz przekładnie i ramiona - napięcie w samochodzie łatwiej zmniejszyć niż zwiększyć...ale na 100% nie jestem pewny niestety.
    Podłączałem te moje na różne sposoby i jakoś nie zauważyłem szybciej-wolniej.
    Co najwyżej lewo- prawo.
  • Poziom 43  
    Stary szrot nie dostaje masy i nie ma dwóch prędkości. Rozmontować, przeczyścić i będzie działać.

    Dodano po 48 [sekundy]:

    mychaj napisał:
    Bo masz przekładnie i ramiona - napięcie w samochodzie łatwiej zmniejszyć niż zwiększyć...ale na 100% nie jestem pewny niestety.

    Nie pleć, nie widzisz, że to silnik z odczepem?
  • Poziom 9  
    udało się uruchomić go z masą na obudowę ale kręci się wolniej więc kiszka..
    ale dzięki za podpowiedzi.
  • Poziom 31  
    Cytat:
    Nie pleć, nie widzisz, że to silnik z odczepem?

    Ale odczep daje mniejsze obroty jak widać - tak mi się zdawało tylko po prostu nie pamiętałem.
    Masz może możliwość zasilić go z 18V albo 20? Najwyżej go zjarasz. A jak nie, to może przyspieszy.
  • Poziom 9  
    Nie mam takiej możliwości bo ten silnik będzie zasilany z zapalniczki 12 v z ciągnika. Silnik będzie w maszynie rolniczej.
    Tak jak pisałem na początku na silnik chce założyć koło pasowe około średnicy 10 cm. Więc jedyne rozwiązanie zwiększenia obrotów to zrobienie przełożenia na kołach pasowych.
  • Poziom 9  
    Witajcie panowie.
    Wracając do tematu silniczka wycieraczek. Orientujecie się ile Wat mają takie silniki? Mój okazał się za słaby. Szukam czegoś mocniejszego na 12v i żeby obroty miał nawet większe niż silnik od wycieraczek.
  • Poziom 21  
    Może silnik od wkrętarki? Używkę dostaniesz za jakieś 20zł, bez bitów, ładowarki i akumulatora a ilość obrotów będziesz mieć opisaną na obudowie wkrętarki.
  • Poziom 9  
    A silnik od wkrętarki jest mocniejszy od silnika wycieraczek?
    Wracając do silnika wycieraczek to...silniki przednich wycieraczek mają te przekładnie ślimakowe o różnej średnicy te plastikowe koła tam w środku.
    Ja potrzebuje silnego silnika więc takowy silnik wycieraczek powinien mieć jak największą ta przekładnie czy jak najmniejszą żeby był silniejszy?
  • Poziom 9  
    Panowie a czy silnik przednich wycieraczek jest przystosowany do pracy w obu kierunkach? Czy coś się stanie jeśli będzie pracował w odwrotna stronę na dłuższą metę?
  • Poziom 9  
    Proszę o szybką podpowiedź...potrzebuje cos przyspawać do oski silnika wycieraczek.
    Nie zchajcuje go? Oczywiście odłącze go od zasilania.
  • Poziom 43  
    Stopisz koło zębate😁
  • Poziom 9  
    O tym wiem ale potrzebuje tylko smarknac więc nie powinno tak się ogrzać. Chodziło mi bardziej o silnik czy jego nie spale.
  • Poziom 9  
    Panowie zaadaptowałem silnik wycieraczek pod swoje potrzeby ale kierunek obrotów i ich prędkość która mi jest potrzebna wytwarza mi plus na obudowę silnika a tak nie może być w moim przypadku. Czy jest możliwość inaczej podłączyć kable żeby była masa na obudowie przy tym samym kierunku i obrotach? Kombinowalem trochę z kablami ale jak mam masę na obudowie to nie ten kierunk obrotow. Dołączam zdjęcie kabli. Silnik od poloneza.Obroty silnika wycieraczek samochodowych