Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Bosch GSR 18V-50 ProfessionalBosch GSR 18V-50 Professional
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak właściwie dobrać ogniwa Li-ion, BMS i balanser do zasilania wkrętarki 12V

08 Cze 2018 12:34 2811 18
  • Poziom 9  
    Cześć. Jestem laikiem i mam nadzieję, że prosząc forumowiczów o pomoc nie zbłaźnię się do reszty. :) Otóż kupiłem u "chińczyka" ogniwa Li-ion marki Littokalla 18650 w nadziei, że dokonam wymiany zasilania mojej kochanej wkrętarki 12V. Wszystko początkowo wydawało się proste... Ale jak się okazuje takie nie jest... Mam 6 szt. tych ogniw. Chciałem zrobić pakiet zasilający i nawet kupiłem płytkę balansera, która okazała się być BMS-em :) No i Ok. niech będzie. Mam Imaxa to sterowanie ładowania mam rozwiązane, ale teraz powstał problem z pakietem. Czy 3 ogniwa 20 A o poj. 2400 mAh dadzą radę napędzić wkrętarkę 12 v czy będę musiał zrobić pakiet z 6 ogniw? Jestem niezorientowany stąd pewnie zadaję głupie pytania. Jeśli ktoś zechce mi pomóc będę wdzięczy i przekaże inne istotne informacje dot. posiadanych komponentów. Może coś da się stworzyć. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. :)
  • Bosch GSR 18V-50 ProfessionalBosch GSR 18V-50 Professional
  • Poziom 9  
    Dzięki za zainteresowanie. Otóż tak. Ładowarka jest taka jak w linku :) - https://pl.aliexpress.com/item/80-W-Balans-IM...057.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.571a5c0fBvjGpt
    Wkrętarka to Sparky 12 V model jak tutaj w linku - https://nexterio.pl/5851,Wiertarko-wkretarka-Sparky-12V-BR-12E-z-walizka.html
    BMS jak tutaj w linku - https://pl.aliexpress.com/item/1-sztuk-3-S-20...605.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.571a5c0fBvjGpt
    i Wskaźnik naładowania jak w tym linku - https://pl.aliexpress.com/item/1S-2S-3S-4S-Si...150.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.571a5c0fBvjGpt
    Zasilana była 10-cioma akumulatorami NI-Cd 1,2 v co w szeregu dawało 1,5 Ah o ile nie mylę wartości.