Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
  • #1
    darek7373
    Level 11  
    Jakiś czas temu prosiłem o pomoc w temacie Tigry z w/w silnikiem. Gdzieś tutaj przypadkiem wyczytałem, że niektórzy z was pisali że można zaslepić ten zawór np.: puszką od Coli. I tak wczoraj zrobiłem. Fura jeździ jak nowa. Jakaś żywsza, przypadłości ( szarpanie) minęły. Ale nie wiem czy to nie zrodzi jakiś poważnych konsekwencji. Czy coś się może stać ? Po dłuższej , ostrzejszej jeździe zapala się kontrolka CHECK. Ale jak zgasze auto, i znów zapale to nie świeci, aż do momentu az jej "przydepcze". Prawidłowy objaw ? Co wy na to ? Można tak z tym jeździć, czy może lepiej rozejrzeć sie za nowym zaworem EGR ?
  • #2
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Silnikowi nie szkodzi-ekologia/dopuszczanie spalin do kolektora ssącego
    w katalizatorze lepiej redukuje się tlenki azotu/.
  • #3
    darek7373
    Level 11  
    Panie Stanisławie, ale co z kontrolką ? Czy można ją jakoś oszukać żeby sie nie zapalała ? Czy może nie powinna sie zapalać, i po prostu sygnalizuje jakiś inny problem ?
  • #4
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Zrób pdkładkę dystansową żeby podnieś EGR komp. liczy kroki EGR-u a trzpień opiera się na blaszce,wyrzuca to jako błąd.Albo kontrolkę zaklej ciemną taśmą.
  • #5
    darek7373
    Level 11  
    Dzięki. Chyba zakleje taśmą, bo jeżeli chodzi o podkładkę, to zrobiłem to tak ,że dałem uszczelkę po puszce żeby zaślepić otwór i do tego jeszcze założyłem ta standardową. Więc myślę że za nisko to one raczej nie jest.
    Pozdrawiam.
  • #6
    darek7373
    Level 11  
    Tylko że zastanawiam śię jak EGR mógł pasc po niecałych 4 miesiącach. Albo cosik jest nie tak w aucie, albo chłopina co mi go wymieniał, nie do końca się spisał. Czy to wedłu was możliwe żeby , rzekomo, nowy EGR padł po 4 miesiącach ? Wyjmowałem go, patrzyłem na trzpień, chodzi bez żadnych oporów, chyba że elektronika w nim jakos się zacina. Cholera wie. Szkoda mi trche znów wywalać 500 zł, na następny EGR. Wolałbym nie jeździc z balszką , zamiast EGR, bo irytuje mnie jak mam jakies " rękodzieło" w samochodzie, no i ta kontrolka.
    Pozdrawiam.
    Dajcie jakieś info.
  • #7
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Zrób analizę spalin CO,2- HC-CO-O,2.przeanalizujemy wyniki.
    Bieg jałowy i podwyższone obroty.
  • #8
    darek7373
    Level 11  
    Panie Stanisławie , a więc tak :
    Jałowe obroty -
    - CO2 14
    - HC 173
    - CO 0,45
    - O2 1,18

    Obroty 2500
    - CO2 13,7
    - HC 139
    - CO 0,6
    - O2 1,31

    Przypominam, że sa to odczyty przy zaślepionym EGR.
    I jak to wygląda ?
    Pozdrawiam, Darek
  • #9
    sampler
    Level 16  
    A ja mam pytanie do czego sluzy zawor EGR w silniku td. Strasznie syfi mi w dolocie a jedyna sensowna odpowiedz to chyba to ze silnik szybciej sie nagrzewa.
  • #10
    lechos
    Level 18  
    Jest to ustrojstwo wymyslone przez fanow ekologi(jakby malo im bylo katalizatora) a sluzy ono do ponownego przeplywu czesci spalin do spalenia. Madre co :D. Przez to skutecznie sie zamula silnik przy wiekszych obrotach bo dostaje czesc spalin zamiast swierzej bryzy zimnego powietrza.
  • #11
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Wydaje mi się że rozrząd jest żle spięty .Dwutlenku węgla CO2 powinno być conajmniej 14,5 %.Sprawdż dokładnie.
  • #12
    sampler
    Level 16  
    lechos wrote:
    Jest to ustrojstwo wymyslone przez fanow ekologi(jakby malo im bylo katalizatora) a sluzy ono do ponownego przeplywu czesci spalin do spalenia. Madre co :D. Przez to skutecznie się zamula silnik przy wiekszych obrotach bo dostaje czesc spalin zamiast swierzej bryzy zimnego powietrza.


    U mnie tak nie jest (mam galanta 1.8 td) zawor EGR jest domykany przy wyzszych obrotach przez nadcisnienie. EGR otwiera sie tylko przy biegu jalowym i niskich obrotach. Az mnie korci wywalic caly obieg recyrkulacji i dopiac intercooler. Jak myslicie duzo sie zmieni w kulturze pracy silnika?
  • #13
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Można po wymyślili dochładzanie powietrza zawsze kilka% więcej poweru.
  • #14
    darek7373
    Level 11  
    Jeżeli chodzi o wskazania spalin, to po kilku próbach wskazuje tak jak wyżej ( mniej więcej). Chyba że mamy zepsuty analizator. Niemniej jednak po zaślepieniu zaworu autko chodzi PRIMA. Juz pomalutku przyzwyczajam się do świecącej kontrolki, mając jednocześnie świadomosc, że jak stanę na nogi, po bardzo kosztownym , w moim przypadku , poszukiwaniu przyczyny, na pewno dam jeszcze jedną sznasę nowemu EGR. Może nie padnie po 3 miesiącach. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.