Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 silnik ahl 1.6 - Głowica uszczelka pierścienie silnik Ahl

16 Cze 2018 17:26 2076 7
  • Poziom 2  
    Passat b5 silnik ahl 1.6 - Głowica uszczelka pierścienie silnik AhlWitam na początku zaznacze że nie jestem żadnym mechanikiem i moja wiedza pochodzzi tylko z tego co przeczytam lub oglądne :)
    Posiadam Pasata B5 1.6 benzyna/gaz silnik jak w opisie AHL kupiłem ten samochód rok temu i wszystko było ok do czasu aż z rury nie zaczął pojawiać się biały dym na początku wszystko było jeszcze do zakceptowania nie tracił mocy itd aż w końcu zaczął palić na 3 gary wystarczyło odkręcić śiece na 2 cylindrze od strony kabiny wyczyścić i jechał dalej i tak co 100-200 km póżniej już było tylko gorzej średnie spalanie oleju to ok 1l na 100km czyszczenie świecy nie za bardzo już się udwało bo już po 10 km była zawalona nagarem :( zacąłem studiować porady ogladać filmy i głównie było napisane żeby sprawdzić kompresje próbe olejową i wtedy będzie wiadomo co jest grane mieszkam w takim małym miasteczku gdzie jest 2 mechaników więc pojechałem do 1 ten że nie ma sprzętu 2 że nie ma czasu na takie zabawy i tak przeleciałem jeszcze kilku kolejnych w okolicy ale albo nie ma czasu albo jestem zaj... robotą a to że nie mam sprzetu, jednym słowem masakra. Trudno pomyślałem sobie nie pozostaje mi nic innego jak wziąść się za to samemu ponieważ sam nie mam sprzętu to mmieżenia kompresji pomyślałem że zdejme głowice i może czegoś więcej się dowiem tym bardziej że tylko trochę poniżej głowicy wszystko zawalone olejem i myślałem że może to tylko uszczelka tak więc wziąłem się do pracy po ok 2h głowica była już wyjęta u mnie na stole. I teraz potrzebuje pomocy ponieważ nie wiem co robić z tym dalej nie mam pojęcia gdzie leży wina spalania takiej ilości oleju czy to wina uszczelki zaworów nieszczelnych czy być może pierścienie dla tego wrzucam kilka zdjęć może ktoś coś podpowie ew dopatrzy się czegoś ;) Z mojej strony co mogłem zrobić z testów to sprawdziłem szczelność zaworów sposobem z naftą okazało się że trochę nafty spłyneło czyli wiem że zawory do wymiany co do pierścieni nalałem najpierw do czterech cylindrów po tyle samo nafty i sprawdzałem po jakim czasie spłynie ale do tej pory stoi . martwi mnie troche głowica bo widac sporo rys. jak myślicie czy wymiana zaworów i uszczelki pomoże czy może powinno być coś jeszcze zrobione??
    Passat b5 silnik ahl 1.6 - Głowica uszczelka pierścienie silnik AhlPassat b5 silnik ahl 1.6 - Głowica uszczelka pierścienie silnik AhlPassat b5 silnik ahl 1.6 - Głowica uszczelka pierścienie silnik AhlPassat b5 silnik ahl 1.6 - Głowica uszczelka pierścienie silnik AhlPassat b5 silnik ahl 1.6 - Głowica uszczelka pierścienie silnik Ahl[img-6][img-7][img-8][img-9]Passat b5 silnik ahl 1.6 - Głowica uszczelka pierścienie silnik AhlPassat b5 silnik ahl 1.6 - Głowica uszczelka pierścienie silnik AhlPassat b5 silnik ahl 1.6 - Głowica uszczelka pierścienie silnik AhlPassat b5 silnik ahl 1.6 - Głowica uszczelka pierścienie silnik AhlPassat b5 silnik ahl 1.6 - Głowica uszczelka pierścienie silnik Ahl[img-15][img-16]
  • Poziom 38  
    No to był błąd bo teraz już nic nie sprawdzisz. Jak oddasz głowicę do naprawy to i tak musisz określić co chcesz żeby zrobili dodatkowo prócz zaworów. Wyjdzie na to że zrobią Ci głowice na full a okaże się że dół do roboty.
  • Poziom 39  
    I coś ty chłopie narobił, ubrudził się na darmo. :!:

    Jeśli kopci od razu po odpaleniu, zwłaszcza po kilku godzinnym postoju i po chwili kopcenie widocznie maleje - uszczelniacze zaworowe.
    Jeśli podczas przygazowywania - pierścienie.

    Teraz powiedz, jak go odpalisz :?: haha.

    Uszczelniacze zaworowe i tak zawsze daje się nowe, więc sam sobie odpowiedz.
    Ilość oleju przy gniazdach jednak sugeruje uszczelniacze, gdyby tak rzygał dołem to by już w cale mocy nie miał i zostawiał smugę jak parowóz, widać jeszcze ślady honowania na cylindrze więc ja bym na dole na siłę nie szukał.
  • Admin grupy Samochody
    W tym silniku zrób głowicę, uszczelniacze, docieranie zaworów- weryfikacja prowadnic zaworowych. I pierścienie do wymiany.
  • Poziom 2  
    No właśnie z tym dymem to różnie bywało jak potrzebowałem szybciej ruszyć to po wżuceniu ok 3000-4000 obrotów i ruszeniu to wyglądało to jak bym faktycznie był parowozem wszystko obrzygane do okoła olejem :( kurcze wymiana pierścionków to już gorsza sprawa bo musiał bym cały reszte silnika wyżucić bo miska olejowa dołem na pewno nie wyjdzie... tak myśle a gdybym tak wszystkie cylindry ustawił na jednakową wysokość wlał do każdego z nich po ok 80 ml oleju załużmy 10w-40 i poczekał aż zleci czy to będzie jakiś wskażnik zużycia pierścienie na tym 2 cyl od komory?? reszta była ok świece nie zalane kolor kawy z mlekiem
  • Poziom 39  
    Nie wiele Ci to da.
    Może wyjść fałszywie ujemnie albo fałszywie dodatnio, zależy jak stanęły pierścienie w szczelinach .... pełnych nagaru.
    Było robić próbę olejową, wytworzone ciśnienie wyklucza fałszywe wyniki.

    Tak jak piszesz to sobie można gniazda zaworowe sprawdzić co najwyżej.
  • Admin grupy Samochody
    romek21ns napisał:
    bo miska olejowa dołem na pewno nie wyjdzie..
    Wyjdzie na pewno :)
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich
    Dołączam się do postu założyciela. Jak wygląda robota ?
    Mam passata b5 1.6 Ahl
    Zalany 5w30 valvoline XL III
    Zgodnie zaleceniami producenta.

    Auto chodzi dobrze, świetnie się zbiera ale na rozruchu poklepie coś w silniku - ponoć popychacze. Przy przegazowywaniu auta czuć olej i lekki dym niebieski.

    Zastanawiam czy kupić gotowa głowice ( allegro 550zl) i problem będę miał z głowy ???
    Chce zainwestować i mieć z głowy.
    Auto warte tego gdyż poza tym nie ma innych problemów zero rdzy wszystko w świetnym stanie brak wycieków jakichkolwiek

    Olej ubywa na poziomie do 700 km ani grama . Po przekroczeniu tych 700km zaczyna schodzić . Tak jest . Już 4 x sprawdzałem jeździłem na równa powierzchnię liczyłem kreski na bagniecie itd .
    Olej zalany na 12 kreskę - 700km i idziemy w dół
    1200 km i mam -6 kresek

    Dolewam
    260ml( mierzone waga ) zatem cały bagnet to 0.5l

    Chce zrobić co trzeba aby zalać i mieć spokój z tym . Od wymiany do wymiany.

    Czy przejść na 5w40 ?
    Czy wymiana głowicy załatwi temat
    Dziękuję wam za odpowiedźi

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam także że odme mam wyciągnięta na zewnątrz niekiedy w tym wezyku jest olej ale małe ilości nie pluje olejem jak stary silnik potrafił

    Widziałem na yt ziomka Michu się nazywa
    Zrobił test plukanek

    Wziął auto astre 96r.
    Przed .
    Kopcila na gazowaniu i na jalowym
    Coś tam klepalo itd

    Zlanie starego
    Nowy olej + plukanka 1h pracy na jalowym i tak 3x

    Na 4 turze wlal olej świeży
    I kopcenie ustalo całkowicie
    Stukania się nie pozbył .

    Zaskoczyło mnie to

    Dodano po 7 [godziny] 25 [minuty]:

    Dodam także że odme mam wyciągnięta na zewnątrz niekiedy w tym wezyku jest olej ale małe ilości nie pluje olejem jak stary silnik potrafił

    Widziałem na yt ziomka Michu się nazywa
    Zrobił test plukanek

    Wziął auto astre 96r.
    Przed .
    Kopcila na gazowaniu i na jalowym
    Coś tam klepalo itd

    Zlanie starego
    Nowy olej + plukanka 1h pracy na jalowym i tak 3x

    Na 4 turze wlal olej świeży
    I kopcenie ustalo całkowicie
    Stukania się nie pozbył .

    Zaskoczyło mnie to