Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra f-1.4 - 14 NZ - Nie pali na benzynie gdy jest ciepły..

Janero 15 Jul 2018 18:49 465 3
  • #1
    Janero
    Level 2  
    Mam trochę inne objawy niż te opisane powyżej.Otóż jak zimny,zapalam na benzynie(bo posiadam też instalację gazową) i wszystko dobrze. Jednak w trasie zwłaszcza w cieple dni,w jeździe po mieście czy po terenie górzystym zaczyna na benzynie się dławić ,dusić,mulić,aż dochodzi do tego że calkowicie się coś mu odcina prąd,paliwo czort wie.. Jak postoi stosunkowo długo wszystko wraca do normalności i tak już dwa lata. Nawet jak pali równo i zatrzymam sie po przejechaniu kilkunastu kilometrów a wyłączę to gdy chcę ponownie zapalić po kilkunastu minutach postoju już jest to niemożliwe. Całą sytuację ratuje póki co instalacja gazowa. Może więc ktoś ogarniety będzie wiedział jakie elementy uznać za podejrzane a jakie wykluczyć z powodu tego,że na gazie wszystko dziala w każdej sytuacji. Zauważylem,że ogólnie gorzej jest w lecie,przychodzi jesień,zima i wszystko wracało do normy. Rozmawiałem już z kilkoma fachowcami,ale może to nie byli fachowcy,bo pewnie by mnie chętnie do wrózki wysłali..
  • #2
    luki211
    Level 12  
    Trzeba zbadać czujnik temperatury. O ile dobrze pamiętam w tym silniku jest dwa, jeden od chłodnicy (to ten nie) i drugi wkręcony w głowicę.
  • #3
    Janero
    Level 2  
    O ile pamiętam mechanik mówił ze wymieniał z tym ze chyba nawet sa przy silniku dwa a trzeci przy chłodnicy.I czy nie mialyby one znaczenia róży pracy na gazie?
  • #4
    luki211
    Level 12  
    Janero wrote:
    O ile pamiętam mechanik mówił ze wymieniał z tym ze chyba nawet sa przy silniku dwa a trzeci przy chłodnicy.I czy nie mialyby one znaczenia róży pracy na gazie?


    To był wymieniane czy nie? Czujnik temperatury silnika podający sygnał do ECU jest jeden. Czepiając się szczegółów to wszystkich masz 4.
    Chodzi o ten od ECU. Na lpg może pracować, ponieważ masz instalację I lub II generacji.
    Jeżeli będziesz pewny czujnika, to trzeba sprawdzić poprawność wyprzedzenia zapłonu. W C14NZ , jest aparat zapłonowy, którym przesuwając w lewo lub w prawo ustawiamy zapłon.