Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Golf4 1.6 fsi - Uklad paliwa

28 Lip 2018 21:49 1548 15
  • Poziom 3  
    Witam pacjent to golf 4 1.6 fsi, problem polega na tym że od jakiegoś czasu zaczal gasnąc . Raz odpali działa wszystko normalnie i ma moc , lecz przychodzi moment gdy zgasnie i wtedy próbuje zagadac lecz bez skutecznie , a po jakims czasie znowu wszystko git. Prąd na pompe paliwa dochodzi wiec przekaznik chyba dziala , jak krece rozrusznikiem to slychac charakterystyczny dźwięk pompy , to teraz pytanie co to może byc ? Czy pompa moze raz chdzic normalnie a raz dzialac tylko nie podawać paliwa?
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Zacierająca się pompa paliwa może nie podawać odpowiedniego ciśnienia. Jeśli masz możliwość, należałoby podłączyć manometr i odczytać wartość ciśnienia, aby móc wykluczyć lub potwierdzić awarię pompy.
  • Poziom 3  
    A może być zapowietrzający się układ paliwa?
  • Poziom 10  
    Nie jestem pewien jak to w golfie wygląda, ale zapowietrzać może się również od uszkodzonej pompy. Podstawa diagnozy w tym przypadku to pomiar ciśnienia paliwa w układzie.
  • Poziom 3  
    To jeżeli było by za małe ciśnienie, to silnik może chodzić raz dobrze a raz dopiero po dłuższym kręcenia?

    Dodano po 20 [minuty]:

    I jak sprawdzić to ciśnienie?

    Dodano po 1 [godziny] 7 [minuty]:

    Dodam że dzisiaj zapalił tylko że za drugim razem dopiero, ale odkąd go mam jak długo postoi to odpala dopiero za drugim razem
  • Poziom 10  
    Należy do przewodu zasilającego wtryski podłączyć specjalny manometr do pomiaru ciśnienia paliwa, odczytać wartość i porównać z prawidłową(prawdopodobnie około 0,3 lub 0,25MPa).
    Proponowałbym przede wszystkim sprawdzić ciśnienie resztkowe tzn. 10 minut po wyłączeniu pompy paliwa. Powinno ono wynosić minimum 0,2MPa.
  • Poziom 3  
    ale to trzeba chyba sprawdzic dopiero jak znowu nie bedzie chciał odpalic , bo dopóki działa to chyba nawet jak sprawdze to nie da mi za wiele ?
  • Poziom 10  
    Jeśli masz możliwość to ciśnienie paliwa wypada sprawdzić tak czy siak, a oprócz tego podłączyć komputer diagnostyczny i sprawdzić jakie wyrzuca błędy. Bardzo możliwe, że jeśli coś jest nie tak z tym ciśnieniem, to diagnoza komputerowa to wykaże.
  • Poziom 3  
    Zobaczę, ale raz podpinalem to nic nie pokazało, ale będę sprawdzał jeszcze na innym programie

    Dodano po 3 [godziny] 51 [minuty]:

    Podłączyłem pod komputer i pokazało problem z czujnikiem wału i właśnie z obiegiem pompy czy coś i teraz pytanie czy takie coś może być właśnie od czujnika położenia wału?
  • Poziom 28  
    Kajtek 2115 napisał:
    czy takie coś może być właśnie od czujnika położenia wału

    Oczywiście czujnik podaje sygnał do sterownika silnika.
  • Poziom 3  
    Panowie byłem u majstra i stawiał na zawór ciśnienia paliwa wymienił go razem z czujnikiem ciśnienia na listwie. Błędy jakie pokazało to regulacja ciśnienia paliwa i zawór do dozowania paliwa. I teraz co to może być? Dodam że z rana auto odpala za 2 razem. A gdy jadę, zgasze i odpale to brak reakcji i gaśnie.
  • Poziom 10  
    A jakie masz cisnienie miałeś zmierzyć ? czy majster zmierzył czy na pałe wymienia... manometr do tego 50 zł kosztuje na necie.
    ps w tych golfach warto popsikac plakiem na kolektor dolotowy na wlaczonym silniku sa tam uszczelki które jak puszczaja lewe powietrze to auto zaczyna wariować .
  • Poziom 3  
    Z tego co wiem to nie mierzył, a z tym plakiem postaram się zrobić w najbliższym czasie
  • Poziom 3  
    Dzięki wszystkim za pomoc , Winowajca- pompa paliwa .
  • Poziom 3  
    Wymiana pompy paliwa w zbiorniku