Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia Ceed 1.6 benzyna + LPG - Samochód nie odpala za pierwszym razem na zimnym si

31 Lip 2018 08:27 1611 9
  • Poziom 8  
    Cześć, samochodzik ma nast. objawy:
    - Nie zapala za pierwszym razem na zimnym silniku, czasem zapala dopiero za 3 razem.
    - Gdy silnik jest rozgrzany odpala od razu.
    - Przy pierwszym odpaleniu na zimnym silniku i dłuższym przytrzymaniu kluczyka, czuć jak samochód łapie zapłon. Ponowne przekręcenia kluczyka już odpala samochód. Gdy samochód już odpali i od razu dodam gazu to czuć jak spadają mu obroty i samochód prawie gaśnie. Jeżeli zaczekam tak z 30 sekund tego problemu nie ma.
    - Został sprawdzony i wyczyszczony silniczek krokowy, nie przyniosło to niestety efektów.
    - Bak benzyny i gazu jest zatankowany do pełna.
    - Świece mają zrobione 8 tys. km.

    Dajcie znać co można jeszcze sprawdzić. Zastanawiam się czy profilaktycznie jeszcze świec nie wymienić tak aby mieć pewność, że to nie one.
  • HELUPOWER
  • Poziom 29  
    - zdjąć klemę z akumulatora
    - wyjąć bezpiecznik z kabla zasilającego sterownik LPG (aby "uśmiercić" instalację")
    - przekręcić kluczyk w stacyjce ze 2x żeby rozładować wszelkie kondensatory pojemnosciowe itp systemy podtrzymywania pamięci
    - podpiąć klemę na akumulator
    - włączyć zapłon, odczekać 30sek i wyłączyć (sterownik beznynowy silnika właśnie wczytał sobie referencyjne (fabryczne) nastawy i parametry benzynowe)
    - ponownie włączyć zapłon, wcisnąć pedał gazu w podłogę na 5sek, puścić, odczekać ok 5 sek i ponownie wcisnąć na 5, zwolnić i wyłączyć zapłon (przeprowadziłeś właśnie kalibrację/adaptację potencjomatra pedału gazu lub w przyp. elektrycznej przepustnicy - jej adaptację do wartości referencyjnych wgranych fabrycznie)
    - uruchomić silnik.
    Pojeździć 2-3 dni na samej benzynie obserwując czy opisane przez ciebie problemy występują czy nie. Jeżeli nie - wysypały się nastawy gazowe = instalacja gazowa do pełnego strojenia.
  • HELUPOWER
  • Poziom 2  
    Wymień czujnik temperatury silnika :) . Znam to z autopsji :) Koszt max 40 pln . Też byłem sceptycznie nastawiony , ale wszystkie dolegliwości z podwójnym zapalaniem ustąpiły . Wprawdzie czujnik pokazuje temperaturę na wskaźniku zegarów , ale sterownik silnika nie ma dokładnych danych . Jeżeli zadziała a na pewno tak będzie to daj znać .
  • Poziom 17  
    Podłącz komputer diagnostyczny, sprawdź kody błędów i odczytaj parametry bieżące na zimnym silniku.
    Dla testu zdejmij wężyk podciśnieniowy z reduktora LPG i sprawdź czy się nie wydostaje z tego króćca gaz. Testu dokonaj na ciepłym silniku.
  • Poziom 29  
    Sprawdź instalację LPG, miałem podobnie i gazownik musiał poprawić swoją pracę;)
  • Poziom 29  
    Wtrysk lpg puszcza gaz- leje.
    Ale jak pisze kolega wyżej odlacz lpg, i sprawdź samą benzynę.
  • Poziom 8  
    Wszystkie propozycje, sprawdzone(czujnik temp., pompka, testy z LPG, wtryski, świece itp.) - niestety cały czas to samo. Nawet przy odłączonej instalacji LPG samochód ma na początku problem na benzynie. Po jakimś czasie wszystko działa w porządku i benzyna działa bez zarzutu. Co ciekawe samochód odpala za pierwszym razem na pełnym baku benzyny, natomiast jeżeli ubywa 1/6 benzyny i zostaje około 5/6 w baku już ma lekki problem. Samochód odpala od razu na ciepłym silniku.
  • Poziom 2  
    Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam dokładnie tak samo jak Ty w tym samym silniku. Byłem ostatnio sprawdzić luzy zaworowe w serwisie KIA w Krk (RM Filipowicz) i zgłosiłem ten problem. Luzy podobno są OK a problem miał pochodzić z nieszczelności w układzie podciśnienia z reduktora/ parownika LPG - tak stwierdził doświadczony mechanik. Instalacja BRC reduktor BRC GENIUS MB 1200. Zamówiłem i wymieniłem komplet uszczelnień oryginalnych do tego reduktora. Niestety nie pomogło. Nadal problem występuje przy odpalaniu, gdy w baku trochę mniej paliwa. Sprawdzałem tak jak w Twoim przypadku: czujnik temperatury cieczy chłodzącej, wymieniałem filtr paliwa, pompę paliwa, filtr oparów paliwa. Nie mam pojęcia co to może być. Gdyby udało mi się rozwiązać problem to opiszę co było u mnie.
  • Poziom 1  
    Witam.Mam ten sam problem tyle ze w carens 2.0 cvvt, u mnie pomoglo na chwile( 2-3 tyg) wymiana pompy paliwa, podejzewam jeszcze jakies "lewe" powietrze w ukladzie paliwowym, za jakies 2 tyg bede to sprawdzal i dam znaka czy cos pomoglo.
  • Poziom 1  
    Witam, Posiadam Kia Ceed 2008 rok silnik 1,6. Proszę o pomoc ponieważ mam podobny problem i powoli tracę cierpliwość do odwiedzania od kilku miesięcy regularnie mechanik-gazownik-elektormechanik. Problem wystąpił po przejechaniu ok. 30 tys. na gazie. Mechanik stwierdził, że nie ma sensu "grzebać" przy zaworach ponieważ nie wydają żadnych "dźwięków" cokolwiek to znaczy. Na początku okazało się, że spadł przewód od podciśnienia - podpięty i wszystko przez tydzień było ok. Po tygodniu samochód stojąc kilka godzin w słońcu w ogóle nie odpalił. Przetransportowany na lawecie do elektromechanika - po ponad tygodniu "przeglądania" wymieniono immobilaizer i czujnik położenia wału. Pojawiła się kolejna usterka - nie odcina alarmu - cały czas w trakcie jazdy i postoju miga dioda od alarmu i po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie odpuszcza blokada drzwi. Kilka poprawek i resetów u elektromechanika - alarm i blokada drzwi dalej żyją własnym życiem - zalecono jazdę przez kilka dni na benzynie żeby rano na zimnym silniku odpalał...Niestety dalej nie ma efektów i na zimnym silniku nie odpala, jak zapali spadają obroty i gaśnie - wciskam gaz i nic - po chwili odpalę obroty wariują, unormują się i auto zaczyna normalnie jechać. Naprawy pochłonęły już trochę funduszy i powoli zaczyna mnie irytować wymienianie wszystkiego po kolei...Czy ktoś może pomóc? Jakiś pomysł na usunięcie usterki?