Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zlecę - WYBÓR i instalacji gazowej

06 Sie 2018 16:03 1965 112
  • Poziom 1  
    Witam mam pytanie do forumowiczów a mianowicie proszę o pomoc w wyborze instalacji gazowej mam do wyboru 3.

    1. AC STAG 200 Go Fast 2100 zł
    2. LOVATO EXR 2500 zł
    3. BRC SQ 32 OBD 2900 zł.

    Instalacja gazowa do samochodu Peugeot 207 1.6 benzyna 109 km 80 kw

    Proszę o podpowiedzi
  • Poziom 33  
    Witam,
    Osobiście jeżdżę na BRC i do tej pory nie sprawiała ona problemów(przejechałem na niej już grubo ponad 100 tyś. km). STAG to polska firma która chyba też ma dość dobre opinie.
    Ogólnie jeżeli silnik benzynowy do którego ma być dołożona instalacja LPG nie jest wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa(a z tego co się orientuje to Twój przypadek), to większość instalacji się do tego nadaje bo już nawet "najsłabsi" producenci zdążyli się z tematem uporać. Jedyne pytania to trwałość instalacji (najczęściej wtryskiwaczy) i to czy silnik dobrze znosi gaz. Nie wszystkie silniki bowiem dobrze się "gazuje" wbrew temu co niektórzy instalatorzy twierdzą (oni by nawet furmankę konną wyposażyli w LPG by zarobić).
    Dowiedz się na forach lub u zaprzyjaźnionego mechanika czy LPG w twoim silniku to dobry pomysł czy niekoniecznie.
  • Poziom 3  
    Jesli mialbym wybierac midzy tymi trzema to moge polecic BRC poniewaz sam mam 24.11 a 32 to kontynuacja z kilkoma usprawnieniami i co prawda mimo, ze auto jezdzone na zagranicznym gazie to mam zrobione na samej instalacji 171tys.km. Jest ciagle oryginalny parownik i wtryski to o czyms swiadczy. Polecam tylko wymieniac filtr fazy lotnej co 10 tys.km i tankowac wzglednie dobry gaz na Cirkle K, lub Shell-u w PL. Ten silnik nie powinien sprawic wiekszych problemow podczas ekspolatacji na gazie. Warto pamitac jednak ze gaz sie wolniej pali i ma wyzsza temp. spalania wiec nie jezdzilbym powyzej 4tys.obr na gazie.
  • Poziom 43  
    Bierz STAGa ale nie 200 tylko QBOX.
    Bandziorex napisał:
    Warto pamitac jednak ze gaz sie wolniej pali i ma wyzsza temp. spalania wiec nie jezdzilbym powyzej 4tys.obr na gazie.

    Jak masz BRC to się nie dziwię. Na STAGu takich problemów nie ma.
  • Poziom 10  
    11111olo napisał:
    Bierz STAGa ale nie 200 tylko QBOX.
    Bandziorex napisał:
    Warto pamitac jednak ze gaz sie wolniej pali i ma wyzsza temp. spalania wiec nie jezdzilbym powyzej 4tys.obr na gazie.

    Jak masz BRC to się nie dziwię. Na STAGu takich problemów nie ma.


    Tu raczej będzie kwestia regulacji instalacji i po wszystkiemu, niektórzy monterzy ustawiają odcięcie instalacji powyżej określonego zakresu obrotów, jedni są wstanie ją ładnie wyregulować a inni tego nie potrafią. Także nie sądzę żeby to była kwestia instalacji.
    A BRC akurat jest bardzo dobrą marka i można ją polecić.
  • Poziom 43  
    Toporek98 napisał:
    A BRC akurat jest bardzo dobrą marka i można ją polecić.

    Do wypalania zaworów... zdecydowanie tak.
    Toporek98 napisał:
    niektórzy monterzy ustawiają odcięcie instalacji powyżej określonego zakresu obrotów

    To nie montaży tylko gaziarze, a tacy robią wszystko byle jak i jak najtaniej.
    Jeśli wtrysk gazu się nie zapętla to nie ma potrzeby cokolwiek odcinać, a jak się zapętla to zwiększa się ciśnienie gazu lub rozwierca dysze.

    Porządna instalacja bez montażu kosztuje ok. 2000 zł a są tacy gaziarze co ją zakładają w cenie 1850 (w cenie jest też instalacja).

    A ceny tych instalacji to za same akcesoria?
  • Poziom 14  
    11111olo napisał:
    Toporek98 napisał:
    A BRC akurat jest bardzo dobrą marka i można ją polecić.
    Do wypalania zaworów... zdecydowanie tak.

    A co ma rodzaj instalacji to wypalania zaworów? Po pierwsze kwestia regulacji, po drugie kontrola luzów co jakiś interwał, powiedzmy 30 tys.km. Można też założyć lubryfikacje. Marka instalacji nie ma tu nic do rzeczy. Jak ktoś zaniedba serwis i kontrolę to i na prinsie zawory powypala.
  • Poziom 43  
    Po pierwsze - dobre graty, dobry montaż i poza wymianą filtrów bezobsługowa (wtryski i reduktor nie zmieniają parametrów). Kiepskie graty lub kiepski montaż to prychanie, spadek mocy, check engine czy wypalenie zaworów lub konieczność częstego doregulowania.
    Po drugie pierwsze słyszę z tym 4000 obr. Zdaża mi się swoje auto przeciągać prawie do odcinki, dla fun-u, jeszcze na włączonej klimie, a to zwykłe 1.9 i żadnych dziwnych zjawisk nie obserwuję.
    Po trzecie STAG jest popularny i łatwiej o serwis. Chodzi oczywiście o sterownik, bo resztę można dobrać elementy innych firm.
    Po czwarte - lubryfikacja nie uratuje zaworów wydechowych. No bo i jak?
  • Poziom 43  
    No nie są ale parę tys. km wytrzyma a zniektórymi podzespołami są problemy dużo szybciej,
    p. s. U mnie narazie 50 tys. i brak potrzeby doregulowania.
  • Poziom 29  
    Staq qbox
    KME tur / Shark
    Barracuda / ACW03
    Dobry montaż zaczyna się od 2400, nic lepszego nie warto montować.
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    11111olo napisał:
    Chcesz to bierz BRC - Twoje auto i Twoja kasa na naprawy.


    Po pierwsze akurat nie o moje auto się rozchodzi. Tylko kwestia tego co wybierze autor tematu. Po drugie ja u siebie faktycznie mam BRC Sq24 i na naprawy jak na razie nie wydałem ani złotówki. A zrobione mam już blisko 80 tys.km. Co do lubryfikacji u siebie nie mam, bo gaziarz uznał, że jest w stanie tak wszystko wyregulować, że nie jest mi potrzebna. A napisałem o niej jako jednej opcji przy wypalaniu zaworów. Tyle
  • Poziom 10  
    Również nie zgodzę się z tym, że marka instalacji ma znaczenie w przypadku wypalania gniazd. Jednak propozycja lubry jest jakimś rozwiązaniem na poprawę tego problemu i olej jaki jest do tego stosowany, rzeczywiście w swojej specyfikacji ma związki chroniące zawory. Wszystko fajnie, że stag ma darmowy soft tylko weź pod uwagę, że każdy może w niego ingerować i może narobić więcej szkód nie mając o tym pojęcia.
  • Poziom 43  
    To że można w nim grzebać to wada czy zaleta? Bo dla mnie zaleta. To jest wolność. Grzebiesz w czymś o czym nie masz pojęcia? Pojedziesz na lawecie do serwisu. Ale to Twoje auto i nie mam prawa ani nikt nie ma prawa zabronić Ci w nim grzebać.
    A STAG to przede wszystkim seria niezłych sterowników, nikt nie każe brać przecież całego zestawu tej firmy. Ja mam składaka, tylko sterownik mam z AC i to jakaś bieda edition wersja STAG i wystarczyła.
  • Poziom 17  
    Bandziorex napisał:
    Jesli mialbym wybierac midzy tymi trzema to moge polecic BRC poniewaz


    Kolejny naganiacz na BRC, zachwalający , a na koncie raptem 1 post.
  • Poziom 14  
    11111olo napisał:
    Dodaj że BRC nie ma darmowego softu tylko trzeba go kupić lub crackować. Dlatego wolę STAGa z którym nie ma takich problemów.


    Tu Cię zaskocze. Soft jest do ściągnięca z ccy.pl, nie jest zablokowany. Natomiast każdy ma prawo do swojego zdania. Polskie instalacje też są przecież w porządku.

    Dodano po 4 [minuty]:

    encore napisał:
    a na koncie raptem 1 post.

    Ja tam widzę 33:)
  • Poziom 17  
    Taaaa, można ściągnąć program do BRC SQ32 ??? Jesteś pewny???

    Pewnie nie wiesz, ale ten sterownik ma niedostępne oprogramowanie i chronione kluczem.
  • Poziom 43  
    Dla mnie to może tam sobie wsadzić reduktor z kuchenki i elektro zawory z pralki. Ktoś mu zabroni?!

    Patrząc obiektywnie najlepsze jest otwarte oprogramowanie a w przypadku sterownika taki który ma oprogramowanie dostępne dla każdego.
  • Poziom 14  
    encore napisał:
    Taaaa, można ściągnąć program do BRC SQ32 ??? Jesteś pewny???


    Nigdzie nie napisałem o BRCsq32, tylko SQ24. I do sq24 jestem pewny że jest. Podobnie jak do BRC P&D, starszych wersji Fly czy Sq56. BRC Sq32 to ich najnowsza instalacja. I tu może nawet dobrze jak żaden domorosły magik nie będzie grzebał i poprawiał na siłę, bo mu się coś wydaje. A później gazownik musi to poprawiać:) Faktycznie oprogramowanie do Sq32 mają obecnie autoryzowane serwisy. Kiedyś też tak było z Sq24 i p&d, ale po jakimś czasie soft był już ogólnodostępny.
  • Poziom 17  
    arekwij napisał:
    BRC Sq32 to ich najnowsza instalacja. I tu może nawet dobrze jak żaden domorosły magik nie będzie grzebał i poprawiał na siłę, bo mu się coś wydaje. A później gazownik musi to poprawiać:) Faktycznie oprogramowanie do Sq32 mają obecnie autoryzowane serwisy.


    Problem jest w tym, że "szczęśliwi" posiadacze BRC Sq32 wydzwaniają po niezależnych warsztatach i dosłownie błagają o pomoc bo koszty nawet najprostszego serwisu w autoryzowanym warsztacie BRC są nieakceptowalne.
  • Poziom 14  
    encore napisał:
    Problem jest w tym, że "szczęśliwi" posiadacze BRC Sq32 wydzwaniają po niezależnych warsztatach i dosłownie błagają o pomoc bo koszty nawet najprostszego serwisu w autoryzowanym warsztacie BRC są nieakceptowalne.

    A to dziwne co piszesz. Jak ja robiłem u siebie przeglądy to zawsze płaciłem coś koło 100 zł. I ceny za serwisy nie były odbiegające od tych na rynku. Poza tym była gwarancja więc nie bawiłem się w samodzielne dłubanie. Fakt, że obecnie wymianę filtrów i tego typu rzeczy robię sam.
  • Poziom 43  
    To ja dorzucę to tematu, jak mamy ci pomóc jak nie wiadomo jaki silnik i samochód, i nie wiadomo jakie wtryski i reduktor.

    Elektronika nie ma nic do rzeczy ważny jest reduktor i wtryski.
  • Poziom 10  
    Koszta serwisu są takie jak innej instalacji, cena samej instalacji jest równie zbliżona jak wszystkich. Koszt serwisu waha się w granicach 100-150 zł i to w autoryzowanym serwisie. W okresie gwarancyjnym nawet w przypadku wymiany jakiegoś podzespołu i tak nie ponosimy kosztów ale warto też mieć na uwadze to, że brc jest dosyć odporne, sam mam i nie przytrafiło mi się nic poważnego i kosztownego.