Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] VW Polo Classic 1,4 rocznik 2000 - nie działa wentylator dmuchawy

krzbre1198 07 Aug 2018 23:14 3135 7
Texa Poland
  • #1
    krzbre1198
    Level 10  
    Witam, proszę o pomoc w dziwnym zachowaniu mojego samochodu. Od ponad 4 lat palił mi się CHECK "Ogrzewanie sondy lambda 1" dziś odpaliłem samochód i nagle zdziwienie, CHECK znikł i tu niespodzianka nie działa dmuchawa na żadnym biegu. Podszedłem po komputer - brak błędów silnika. Czy ktoś się może orientuje co mogło się stać ? przecież samo się nie naprawiło i co z tym wszystkim ma wspólnego nawiew w aucie. Jak mogę zdiagnozować problem z nawiewem czy jest tam jakiś bezpiecznik ??? gdzie go szukać? Z góry dziękuje za pomoc oraz poświęcony czas. Pozdrawiam
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    sadek1979
    Cars specialist
    Pewnie rezystor dmuchawy padł. Sprawdź bezpieczniki.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #3
    lewek35
    Level 10  
    Jeżeli uszkodził się rezystor nadmuchu to 4 bieg powinien działać a jeśli nie działa wcale to sprawdź bezpieczniki
  • #4
    krzbre1198
    Level 10  
    Panowie gdzie znajdę ten bezpiecznik ?

    Dodano po 14 [godziny] 27 [minuty]:

    Bezpiecznik sprawdzony jest ok. Sprawdzając czy wtyczką czasem się nie dołączyła od panelu wyleciała jakaś blaszka właśnie się zastanawiam czy coś się nie rozpadlo w przełączniku. Bo jakoś dziwnie ciężko chodził a jak już zaczął normalnie to przestał chodzić nawiew. Wie ktoś jak wymontowac ten przełącznik w polo 6n2?
  • Helpful post
    #5
    robokop
    Moderator of Cars
    Tam chyba cały panel jak w Golfie 3 trzeba wyciągać i wymieniać....
  • Helpful post
    #6
    zgawryl
    Level 12  
    krzbre1198 wrote:
    Witam, proszę o pomoc w dziwnym zachowaniu mojego samochodu. Od ponad 4 lat palił mi się CHECK "Ogrzewanie sondy lambda 1" dziś odpaliłem samochód i nagle zdziwienie, CHECK znikł i tu niespodzianka nie działa dmuchawa na żadnym biegu. Podszedłem po komputer - brak błędów silnika. Czy ktoś się może orientuje co mogło się stać ? przecież samo się nie naprawiło i co z tym wszystkim ma wspólnego nawiew w aucie. Jak mogę zdiagnozować problem z nawiewem czy jest tam jakiś bezpiecznik ??? gdzie go szukać? Z góry dziękuje za pomoc oraz poświęcony czas. Pozdrawiam

    Ponoć po kilkudziesięciu (60, 100 nie znam liczby) razach check przestaje się zapalać. Tak mówił mi mój mechanik od VW, gdy miałem z sondą problem. Z drugiej strony jakim cudem przeszedłeś przegląd okresowy? Ale to inny temat i pozostawmy go bez odpowiedzi, przynajmniej na razie.
  • #7
    krzbre1198
    Level 10  
    Podłączyłem go pod komputer i nie ma błędów silnika. Rozmawiałem na ten temat z mechanikiem to powiedział że takie rzeczy się zdarzają. Jak wcześniej palił mi się check przez te 4 lata to nie wpływało to na pracę silnika, nawet poprosiłem na jednym przeglądzie o analizę spalin i wszystko było w normie, dlatego też nic nie robiłem z tą pierwszą sondą z której pochodził błąd. Jutro podjadę do ASO i zapytam czy te przełączniki są wymienne czy trzeba całe panele wymieniać.

    Dodano po 15 [godziny] 42 [minuty]:

    Witam ponownie, nie znam się zbytnio na elektronice więc poszedłem metodą prób i błędów , zakupiłem używany cały panel (koszt 30 zł) odpiąłem wtyczki z mojego podpiąłem pod nowy na szrocie i dmuchawa działała. Po powrocie do domu zabrałem się za wymianę, powiem szczerze że tragedia z dostępem ilością miejsca itd.. ręce całe pokaleczone ale zrobione :-) na szczęście jest gorąco to żaden plastik mi nie pękł podczas wymiany tylko wszystko ładnie się poddawało, ale montaż tych cięgien od nawiewu to koszmar z powodu braku miejsca. Dziękuje wszystkim za zaangażowanie oraz pomoc.
  • #8
    krzbre1198
    Level 10  
    Podłączyłem go pod komputer i nie ma błędów silnika. Rozmawiałem na ten temat z mechanikiem to powiedział że takie rzeczy się zdarzają. Jak wcześniej palił mi się check przez te 4 lata to nie wpływało to na pracę silnika, nawet poprosiłem na jednym przeglądzie o analizę spalin i wszystko było w normie, dlatego też nic nie robiłem z tą pierwszą sondą z której pochodził błąd. Jutro podjadę do ASO i zapytam czy te przełączniki są wymienne czy trzeba całe panele wymieniać.

    Dodano po 15 [godziny] 42 [minuty]:

    Witam ponownie, nie znam się zbytnio na elektronice więc poszedłem metodą prób i błędów , zakupiłem używany cały panel (koszt 30 zł) odpiąłem wtyczki z mojego podpiąłem pod nowy na szrocie i dmuchawa działała. Po powrocie do domu zabrałem się za wymianę, powiem szczerze że tragedia z dostępem ilością miejsca itd.. ręce całe pokaleczone ale zrobione :-) na szczęście jest gorąco to żaden plastik mi nie pękł podczas wymiany tylko wszystko ładnie się poddawało, ale montaż tych cięgien od nawiewu to koszmar z powodu braku miejsca. Dziękuje wszystkim za zaangażowanie oraz pomoc.

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Wymiana panelu nawiewu.