Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa Romeo - Pompa paliwa w zbiorniku paliwa

22 Wrz 2018 09:33 348 6
  • Poziom 9  
    Witam,
    Czy ktoś mógłby wyjaśnić mi zagadnienie zasady pracy elektrycznej pompy paliwa w zbiorniku?
    Moja pompa to Siemens VDO, jeśli ktoś ma dostęp do katalogów to chętnie podam symbol.
    Interesują mnie dane znamionowe silnika pompy. Ani producent pompy, ani samochodu, nie podają tych danych (jedynie wydajność w litrach na godzinę). A mnie interesuje pobór prądu. Zmierzyłem, że pompa pobiera 14-16 A. To trochę dużo. Normalnie podaje paliwo tak jak ma być itp itd. Wymieniłem na drugą, bo pierwsza jakby się zacięła.
    Od czego zależy rezystancja uzwojenia? Jest to pompa na magnesach stałych. Moja stara pokazywała 0.1 Ohm, bo kilku dniach leżenia na półce już 0.4 Ohm. Natomiast druga, którą kupiłem miała 1 Ohm, ale gdy popracowała trochę to rezystancja spadła do 0.3 Ohm. Mam jeszcze trzecią pompkę, której rezystancja wynosi 3.9 Ohm.
    Mógłby mi ktoś to zjawisko wyjaśnić?

    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Miałem klientkę - właścicielkę szkoły nauki jazdy, w ciągu tygodnia wymieniłem 3 pompy paliwa w 3 L-kach. Klientka znalazła gdzieś pod Krakowem tanią stację paliwową i tam tankowała samochody. W jednym pompa zatarła się "na dębowo", w 2 pozostałych pompy paliły bezpiecznik, miały ponad 15 A poboru prądu. Po wymianie pomp na nowe (paliwa również, oczywiście) zmierzyłem pobór- 4,5A
  • Poziom 43  
    16A to kosmos
  • Poziom 9  
    Otóż to, raczej sporo. Pompka w moim aucie jest nietypowa, bo daje jakby na dwa zbiorniki :) Bak jest dzielony. No ale spodziewałbym się poboru nie więcej niż 8-10 A. Zabezpiecza ją 20 A.
    Myślałem już o kiepskim paliwie, bo pierwsza pompka jakby się zatarła właśnie. Zawsze tankuję na markowych polskich stacjach Orlen lub Lotos. Dolałem póki co chemię, która ma rozpuścić syf w zbiorniku i za jakiś czas ponownie zmierzę pobór prądu.
  • Poziom 9  
    Zbudowałem stanowisko na stole w garażu. Pompa paliwa pobiera 10.5 A. Następnie zasiliłem pompę w zbiorniku z zewnętrznego akumulatora na krótko - pobór prądu wynosił 11.5 A (pompa w samochodzie ma trudniej, więc wynik można uznać za podobny, czyli pompa jest sprawna i nie zatkana przez brudne paliwo). Auto trzy dni temu po zgaszeniu przed garażem nie odpaliło (pompa nie startowała), nie miałem czasu dobrać się do instalacji jeszcze, sprawdziłem tylko tą pompę na krótko. Dzisiaj nawet kluczyków nie miałem ze sobą.
    Objaw był taki, że pojawiało się napięcie ok 12V, ale pompa nie ruszała.
    Czy to możliwe, żeby źródło prądu (instalacja samochodowa) nie było wydajne i mimo pojawienia się napięcia na stykach pompa nie miała siły ruszyć? Czy jeśli to możliwe, to za stan rzeczy odpowiada jakiś styk (masa?) po drodze do pompy? Czy to by tłumaczyło zwiększony pobór prądu, gdy pompa pracowała?
  • Poziom 35  
    Jest taka opcja jak np; wypalony styk przekaznika .