Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault master 2.5 dci 120 km - Nie odpala

stoku4 22 Oct 2018 19:10 8487 31
Bosch
  • #1
    stoku4
    Level 9  
    Witam mam problem z masterem 2.5 dci 120 koni g9u650 2007 rok. Samochód przestał odpalać, nie wykazuje błędów żadnych. Podmieniona cała listwa wtryskowa z czujnikiem i zaworem, pompa z odpalającego auta, tez kompletna, z czujnikiem i elektrozaworem, czujnik położenia wału korbowego. Obroty przy rozruchu 300-400 obr/min, problemem jest ciśnienie na listwie wtryskowej, przy rozruchu komputer pokazuje 11 barów, gdzie powinno być prawie 300. Pompa i listwa wtryskowa na pewno sprawna, bo z jeżdżącego auta podmieniona. Immobilizer gaśnie po zapłonie. Ręce opadają, już nie wiem gdzie szukać, proszę o pomoc, przejrzałem już wszystkie tematy z nieodpalajacym masterem, nawet znaki na pompie sprawdziłem, czy na pewno rozrząd nie przestawiony, ale wszystko jest ok a auto nie chce zapalić, odpala tylko na plaku, ale nawet jak chodzi na plaku ciśnienie na listwie nie rośnie wogóle.
  • Bosch
  • #2
    MANTA20E
    Level 16  
    Witam
    Napisałeś, że podmieniłeś już prawie wszystkie ustrojstwa zasilające silnik z wyjątkiem komputera silnika (ECU).
    Jeżeli masz taką możliwość, podmień również ECU z drugiego auta wraz z osprzętem typu immo itp, po to aby wykluczyć wadę twojego ECU.(numer ECU musi być zgodny z zamontowanym w Twoim aucie)
    ECU steruje również zaworem regulacji ciśnienia paliwa na pompie, jeżeli jest uszkodzone może być problem taki jak u Ciebie, ECU odczytuje ciśnienie ale go nie reguluje.

    Pozdrawiam
  • #3
    Megawe
    Level 34  
    Odłącz wtyczkę od zaworu dawki na pompie wysokiego ciśnienia i sprawdź jak wtedy rośnie ciśnienie na listwie.
    Sprawny układ ciśnienia osiagnie ciśnienie ponad 300 bar bez ECU i czujników.
  • #4
    stoku4
    Level 9  
    Dzięki za szybką odpowiedz, spróbuję tego, z tym że zawór jest sterowany wyciągałem go i zmienia się tam napięcie na nim, słychać, że pracuje, nawet przy daniu 12 volt na niego, żeby był cały czas otwarty, ciśnienie na listwie się nie zmienia ( wpięty w instalacje był wtedy drugi elektrozawor , żeby czegoś nie spalić ). Ale spróbuję jutro tego komputera dla pewności.
  • Bosch
  • #5
    mod22
    Level 28  
    Wtryski testy na przelewy zrobione?
  • #6
    stoku4
    Level 9  
    Nie można zrobić przelewów, bo nie ma wystarczającego ciśnienia na listwie, żeby wtryski się otworzyły.
  • #7
    MANTA20E
    Level 16  
    stoku4 wrote:
    Dzięki za szybką odpowiedz, spróbuję tego, z tym że zawór jest sterowany wyciągałem go i zmienia się tam napięcie na nim, słychać, że pracuje, nawet przy daniu 12 volt na niego, żeby był cały czas otwarty, ciśnienie na listwie się nie zmienia ( wpięty w instalacje był wtedy drugi elektrozawor , żeby czegoś nie spalić ). Ale spróbuję jutro tego komputera dla pewności.


    Witam
    To, że dałeś na zawór RCP 12v oznacza, że jest otwarty i wali całe ciśnienie do powrotu..
    Chodzi o to, że on ma regulować czyli napięcie na nim jest zależne od tego co poda ECU.(małe napięcie--wyższe ciśnienie)
    Zgodnie z tym co napisał Kolega "megawe" zamknięty RCP (odpięta wtyczka)daje max ciśnienie a otwarty(12v) tyle na ile są je wstanie zdławić średnice przewodów odpływowych.

    Pozdrawiam
  • #8
    stoku4
    Level 9  
    Sprawdziłem teraz, na odłączonym zaworze 11 bar wciąż. Nic to nie zmienia.
  • #10
    stoku4
    Level 9  
    Witam, pomiar komputerem delphi, w jednym sprawnym aucie przy rozruchu pokazuje około 260 bar, a w tym non stop 11.
  • #11
    mod22
    Level 28  
    stoku4 wrote:
    Nie można zrobić przelewów, bo nie ma wystarczającego ciśnienia na listwie, żeby wtryski się otworzyły.

    Marne pojęcie.
    Jak wtrysk katastrofalnie przelewa to ciśnienia nie zbuduje. Test na przelewy.
  • #12
    stoku4
    Level 9  
    No to mogę napisać : 0 , 0 , 0 i 0 ml. Nic nie wypływa z przelewów, dochodzi paliwo do wtrysków, ale za małe ciśnienie. Na przelewach jest sucho.
  • #13
    Megawe
    Level 34  
    Jak jest pompka paliwowa w zbiorniku to trzeba ją sprawdzić czy daje ciśnienie na pompę wysokiego cisnienia lub pompować gruszką jak jej nie ma i wtedy mierzyć ciśnienie i sprawdzać ile idzie paliwa na powrót do zbiornika.
  • #14
    MANTA20E
    Level 16  
    Witam
    I tutaj mamy problem ....komputer podaje ciśnienie z czujnika...a nie fizyczne ciśnienie paliwa w listwie....
    W Twoim aucie powinien być czujnik ciśnienia paliwa typ BOSCH
    nr kat: 0 281 002 915 dający sygnał o ciśnieniu paliwa do ECU.
    Wrzuć ten numer kat. w przeglądarkę int. i zobacz jak wygląda a następnie odszukaj go w samochodzie.....
    Być może to jest problem w Twoim aucie, podmień go z tego drugiego...

    Pozdrawiam
  • #15
    stoku4
    Level 9  
    Master nie ma pompki w zbiorniku, tylko ręczną przed filtrem, ona jest nabita na kamień.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Już przerzuciłem ten czujnik, razem z całą listwą wtryskową. Nic to nie zmieniło.
  • #16
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Przelewy do sprawdzenia koniecznie. Dojście paliwa do pompy do sprawdzenia.
  • #17
    MANTA20E
    Level 16  
    Witam

    Spróbuj jeszcze staroświeckiej metody podania paliwa "na krótko" z bańki bezpośrednio do pompy, opadowo, wykluczysz wtedy nieszczelności układu zbiornik-pompa.
    "Cudów nima" jak mawiają starsi ludzie, gdzieś musi być dziura...
    No i jeszcze ECU zostaje do podmiany.

    Pozdrawiam
  • #18
    marek0712
    Level 19  
    Jakie ciśnienie bez kręcenia rozrusznikiem czy też 11bar?
  • Helpful post
    #19
    MANTA20E
    Level 16  
    witam
    a tak jeszcze na marginesie:
    czy sprawdziłeś tablicę bezpieczników...czy aby tam gdzieś nie ma jakiegoś sfajczonego ustrojstwa...

    Pozdrawiam
  • #20
    stoku4
    Level 9  
    Tak był uszkodzony przekaźnik od elektrozaworu na pompie wcześniej , nic więcej. Jutro będę działał z ecu i wszystko posprawdzam jeszcze raz. Dzięki za odpowiedzi !
  • #21
    marek0712
    Level 19  
    Sprawdź w miarę możliwości okablowanie czujnika na listwie i na pompie.
  • #22
    stoku4
    Level 9  
    marek0712 wrote:
    Jakie ciśnienie bez kręcenia rozrusznikiem czy też 11bar?


    Bez kręcenia 4 bary.
  • #23
    marek0712
    Level 19  
    Spróbuj go na plaku , obserwując ciśnienie na szynie.
  • #24
    stoku4
    Level 9  
    Na plaku odpala może chodzić nawet pół minuty, Ale na listwie cały czas nie ma ciśnienia :-(

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tak jakby pompa padła i nie dawała ciśnienia, ale w drugim aucie chula aż miło ..
  • #25
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Mam takie pytanie, bo jest taka śmieszna możliwość. Jak pompka twarda, to czy sprawdzono drożność rurek ?
  • #26
    MANTA20E
    Level 16  
    stoku4 wrote:
    Tak był uszkodzony przekaźnik od elektrozaworu na pompie wcześniej , nic więcej. Jutro będę działał z ecu i wszystko posprawdzam jeszcze raz. Dzięki za odpowiedzi !


    Witam
    To raczej bez przyczyny się nie sfajczył.
    Proponuję drążyć temat podmiany ECU.
    Jak to mówią "nadzieja jest matką głupich ale i tak umiera jako ostatnia"
    Nie przejmuj się tym cytatem podmień ECU...

    Pozdrawiam
  • #27
    marek0712
    Level 19  
    Do sprawdzenia kabloteka regulatora i czujnika ciś. na listwie.
  • #28
    stoku4
    Level 9  
    Winna okazała się pompa wtryskowa, po prostu przestała działać, nie było żadnych opiłków w filtrze, po założeniu używanej drugiej Auto pali.
  • #29
    marek0712
    Level 19  
    stoku4 wrote:
    Podmieniona cała listwa wtryskowa z czujnikiem i zaworem, pompa z odpalającego auta
    my się tu staramy pomóc, mówisz że pompa wymieniona ze sprawnego auta a tu
    stoku4 wrote:
    Winna okazała się pompa wtryskowa
  • #30
    stoku4
    Level 9  
    Bo była wyciągnięta ze sprawnego, padła widocznie odrazu po włożeniu.. nie wiem chyba złośliwiść rzeczy martwych. Dziękuje i pozdrawiam