Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] KTM 640 duke2 lc4 2003r - pytanie o poprawne wartości - zapłon

m_atrix 06 Lis 2018 17:21 288 12
  • #1 06 Lis 2018 17:21
    m_atrix
    Poziom 11  

    Witam,
    Niedawno mój motor z dnia na dzień całkowicie rzucił palenie, więc siła rzeczy zostałem zmuszony do zdiagnozowania powstałej usterki.

    Niestety nie na wszystkie pytania znalazłem odpowiedź w instrukcji serwisowej KTM, stąd też kilka pytań do bardziej doświadczonych kolegów.

    Z wartości które znalazłem są wartości :
    -rezystancji uzwojeń cewki WN pierwotne 0,5-1ohm ; wtórne 11-17Kohm
    -fajki świecy zapłonowej 3-7,5Kohm
    -napięcie uzwojeń statora >5V AC na uzwojenie
    -zakres napięcia wyjściowe regulatora napięcia 14.0-15.0V

    wartości które znalazłem na necie i instrukcji KTM których potrzebuję potwierdzenia
    - rezystancja impulsatora ok 100ohm
    - sygnał z impulsatora 7V +/- 1V przy rozłączonym CDI
    - sygnał z impulsatora 4V +/- 1V przy rozłączonym CDI
    - sygnał sterujący z CDI na cewkę WN 220V +/-10V peak

    pozdrawiam
    KamilT

    0 12
  • #2 06 Lis 2018 19:22
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Coś mi się kojarzy że w tym roczniku był zapłon DC-CDI Kokusan. Możesz potwierdzić lub podać rodzaj zapłonu?

    m_atrix napisał:
    - sygnał sterujący z CDI na cewkę WN 220V +/-10V peak

    W jakich warunkach zmierzone?
    Jeśli są impulsy zapłonowe na uzwojeniu pierwotnym cewki WN a brak iskry, to uszkodzona jest cewka WN. W każdym bądź razie najłatwiej podmienić cewkę WN.

    0
  • #3 06 Lis 2018 19:49
    m_atrix
    Poziom 11  

    Witaj,
    Przepraszam oczywiście od tego powinienem zacząć.

    Moduł zapłonowy to :
    cdi kokusan
    lc4 03
    584.39.031.500
    cb7499 3a08

    Na moje oko jest to zapłon bateryjny chociaż silnik posiada także kopkę.

    Sekcja repair manual RA_LC4_kom...t_E_05.pdf Download (22.81 MB) RA_LC4_komplett_E_05.pdf
    opisuje te wartości jako : statyczne wartości zapłonu str 155

    Jak rozumiem żeby pojawił się impuls na impulsatorze wystarczy użycie kopniaka i pomiar na kablu zielonym i białym.

    W moim przypadku bez względu na rodzaj wybranego napięcia ac/dc, wartość napięcia mierzonego na wyprowadzeniach impulsatora jest rzędu 0,5V bez podłączonego modułu, czyli znacznie odbiega od podanych wartości ok7 V w peak chociaż niby jego rezystancja 100ohm jest poprawna tylko czy na pewno?

    Wcześniej strona 151 zawiera wartości rezystancji cewki WN i fajki,
    te się pokrywają z moimi pomiarami.

    Pojawiały się przebicia na masę dlatego kupiłem nową cewkę, ale wartości rezystancji uzwojeń obu cewek są identyczne, więc ten element można wykluczyć, podobnie jak świecę i fajkę też są nowe.

    Na przewodzie sygnałowym z CDI nie pojawia się żadne napięcie, tylko obecnie mam dylemat, czy jest to związane z uszkodzeniem CDI czy impulsatora?

    pozdrawiam
    KamilT

    0
  • #4 06 Lis 2018 20:57
    web69
    Poziom 27  

    Nie spotkałem się z impulsatorem, który bez CDI daje więcej niż 2V.

    0
  • #5 06 Lis 2018 21:44
    m_atrix
    Poziom 11  

    Witaj,
    Ja przyznam że nie pamiętam jak to było przy motorynkach,wsk i innych panoniach, a w hondach się już tak elektronika nie psuła :-)

    Aż mnie podkusiło żeby spróbować austriacki wynalazek i mam za kare :-)

    Czyli sugerujesz testy impulsatora podłączonego do CDI, tylko jak to się ma do informacji z RA? chyba że coś źle interpretuję?

    ed.20181107
    zrobiłem pomiary z i bez CDI, sygnał z impulsatora nie przekracza 0,5V
    Oporność impulsatora bez CDI 100ohm po podłączeniu CDI maleje do 97,9ohm

    To dość dziwne bo dałbym sobie uciąć co-nieco że przy pomiarach kilka dni wcześniej było tam pare V.

    Bez względy na wszystko przy tak niskim napięciu impulsatora żadne CDI nie da poprawnego sygnału wysterowania cewki WN wiec muszę sie mu lepiej przyjrzeć.

    Pozdrawiam
    KamilT
    ps. w miarę możliwości proszę o potwierdzenie lub podanie poprawnych wartości jako punktu odniesienia.

    0
  • #6 07 Lis 2018 21:13
    web69
    Poziom 27  

    Z mojego doświadczenia, to impulsator bez CDI 0.5 - 1.2V (kopka, lub rozrusznik) rezystancja 80-250Ω większość marek

    0
  • #7 07 Lis 2018 21:25
    m_atrix
    Poziom 11  

    cześć,
    Otrzymałem dziś informację z pomiarów rezystancji impulsatora w innym sprawnym lc4, dzięki uprzejmości elektryka motocyklowego, rezystancja impulsatora wyniosła 130ohm

    Po wyciągnięciu mojego impulsatora z motocykla, nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń izolacji etc. Oporność impulsatora bez zmian ok 100ohm.

    Test impulsatora namagnesowanym wkrętakiem, wyzwala impulsy ale nadal poniżej 0,5V

    Po odkręceniu świecy, spiąłem zapłon ponownie, aby ręcznie wyzwolić impuls, niestety sygnał z impulsatora podany na CDI o w/w wartości nie spowodowało wyzwolenia iskry (cewka WN, świeca i fajka nowe).

    Chyba na tę chwilę kolejnych pomysłów brak
    dzięki i pozdrawiam
    KamilT

    0
  • #8 10 Lis 2018 07:54
    UL7855
    Poziom 22  

    To jest CDI i musi poza impulsem z pulse generator ( taki niby przerywacz ) musi być napięcie ładujące kondensator w module circa 200V. Więc wkrętakiem nic nie zdziałasz.
    Poza tym nie jest przypadkiem zacięte gaszenie silnika? Sprawdzałeś?
    Inne pytanie, czy ten zapłon podobny jest do stosowanego w RFS EXC? Poszukaj manuala w pdf i sprawdź, może coś od nich podejdzie.

    0
  • #9 10 Lis 2018 09:21
    m_atrix
    Poziom 11  

    czesc

    Cytat:
    Poza tym nie jest przypadkiem zacięte gaszenie silnika? Sprawdzałeś?


    szczerze tego nie wiem jak sprawdzić, po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu pojawia się napięcie na cdi, po wyłączeniu przełącznika zapłonu znika na wyprowadzeniach cdi.

    Z CDI nie wychodzi żadne napięcie na cewkę WN

    Cytat:
    Inne pytanie, czy ten zapłon podobny jest do stosowanego w RFS EXC? Poszukaj manuala w pdf i sprawdź, może coś od nich podejdzie.


    Na samym początku wrzuciłem repair manual, od lc4 jedyny jaki dostałem do tego modelu, wiec jak znajdziesz chwile możesz zajrzeć. impulsator ponoć podobny może być w rmz, postaram sie to zweryfikować w międzyczasie i dam znać.

    edit:20181214
    Witam,
    Dziś otrzymałem potwierdzenie z serwisu ze mój moduł jest uszkodzony,padł procesor
    oznaczenie mojego modułu to .:
    cdi kokusan lc4 03
    584.39.031.500
    cb7499
    3a08

    W związku z powyższym mam pytanie czy mogę go zastapic dowolnym modułem lc4 np 584.39.031.700 etc

    z góry dziękuję za odpowiedz

    0
  • #10 17 Gru 2018 06:27
    UL7855
    Poziom 22  

    Dziwię że nie zapytałeś najbardziej kompetentnej osoby czyli serwisu.
    Jeśli ten drugi jest od tego samego modelu i pojemności to porównaj schematy. Ja nie spodziewałbym się dużych różnic, ale jednak w czymś różnica tkwi skoro jest inny numer.

    0
  • #11 17 Gru 2018 08:42
    m_atrix
    Poziom 11  

    witaj,
    Pochopny wniosek,

    Niestety ten serwis nie umiał wskazać różnic,ani upewnić mnie ze można bezproblemowo przełożyć.

    Pytałem tez na forum ktm, gdzie jest kilka osób pracujących w serwisach - tam niestety odzew zerowy.

    Nie udało mi się tez od potencjalnych handlarzy używanymi modułami uzyskać zdjęcia kabli od strony wtyczki, aby porównać, dlatego pytam fachmanów tu.

    W związku z powyższym zaryzykowałem zakup takiego samego używanego z Niemiec,mam nadzieje że nie kupie uszkodzonego bubla-czas pokaże.

    0
  • #12 17 Gru 2018 19:03
    TM85
    Poziom 26  

    Wątpliwe aby którykolwiek serwis w Polsce to wiedział. Czasami wiedzą ale nie powiedzą. Polityka firmy.

    0
  • #13 18 Sty 2019 23:49
    m_atrix
    Poziom 11  

    Witam,
    U mnie winny był moduł, padł na amen - konkretnie procesor - umarł z dnia na dzień.

    Przy okazji wyszło ze modułem z nr 584.39.031.700 można zastąpić ten z końcówka 500.

    0