logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

HGST padł po upadku. Szumi nienaturalnie, głowica lata ale nie widać go w bios

jacynka84 27 Lis 2018 21:11 552 22
REKLAMA
  • #1 17590052
    jacynka84
    Poziom 26  
    Ocena: 29
    Czy jest jeszcze szansa bez ponoszenia kosmicznych kosztów?
    Podejrzewam że w czasie upadku głowica pojechała po talerzu i zmasakrowała jakieś ważne WŁASNE dane np z częścią firmware.
    Nie znam się. Czy jest możliwość wykrycia dysku i może próby nadpisania czegoś na nim niejako w ciemno byle dał się wykryć?
    Niby mogę zakupić taki dysk ale co mi po tym jak to właśnie na moim talerzu coś się zniszczyło więc ta sama usterka się powtórzy pewnie z nowym dyskiem.
    Co mogło paść przy upadku jeśli to nie chodzi o dane na talerzu?
    HGST Z7K500 500 HTS725050
  • REKLAMA
  • #2 17590087
    dt1
    Admin grupy komputery
    Ocena: 8207
    Witaj. W zasadzie przy upadku mogło paść cokolwiek, nie musiało to być wcale zniszczenie talerza, mogło to być mechaniczne uszkodzenie (odkształcenie) któregokolwiek mechanizmu.

Tak czy inaczej, jeśli dane są ważne, to raczej datalab jest prawidłowym kierunkiem działania. Samodzielnie bez odpowiednich warunków (pomieszczenie bezpyłowe - clean room), narzędzi oraz wiedzy nic z tym dyskiem nie zrobisz.
  • #3 17590137
    Epic
    Poziom 30  
    Ocena: 108
    jacynka84 napisał:
    Podejrzewam że w czasie upadku głowica pojechała po talerzu i zmasakrowała jakieś ważne WŁASNE dane np z częścią firmware.

Firmware dysku, nie jest przechowywany na samych talerzach, a raczej w kości pamięci. Padł raczej jakiś mechanizm.

Jak dane ważne to pozostaje tylko profesjonalny data lab, każda samodzielna próba zabawy z dyskiem może pogorszyć sytuacje i zwiększyć koszty.
  • #5 17590166
    jacynka84
    Poziom 26  
    Pewnie bez owej części nie da się zmusić go do wykrycia dysku?
  • #6 17590188