Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Multipla 1.6 CNG 2002r. - Zalewa silnik po resecie adaptacji, nie odpala

30 Lis 2018 17:10 315 5
  • Poziom 26  
    Witam
    problem z Multiplą 1.6 16V 2002 rok CNG jak w temacie. Fabryczny gaz CNG, sterownik Marelli IAW 4EF oraz Metatron OMT 5D0. Silnik odpalał coraz trudniej. Wymieniona została pierwsza lambda na oryginał, świece, przewody. Silnik coraz gorzej pracował na benzynie a ten model odpala z benzyny i po chwili przełącza na gaz. Po skasowaniu adaptacji nie da się silnika uruchomić w ogóle, czas wtrysku paliwa waha się od 15 do 20 ms.
    Gdy silnik po długim kręceniu odpali i przełączy się na gaz, pracuje poprawnie, nowa lambda faluje.
    Po przełączeniu na benzynę sterownik zwiększa dawkę benzyny doprowadzając do zalania silnika i zgaśnięcia.
    Nastawa silnika krokowego od 80 na gazie, 100 na benzynie. Podciśnienie MAP 380 do 420 mBar. Wymieniony czujnik MAP.
    Gdy udało się go odpalić, to nawet na gazie miał nieco podwyższone wolne obroty - około 1200, jednak nie zgłasza błędów.
    Zastanawiam się, co może być powodem, że od razu po resecie adaptacji dawka paliwa jest tak duża, że zalewa silnik już przy próbie rozruchu, skutecznie uniemożliwiając rozruch.
    Czujnik płynu chłodzącego pokazuje nieco zawyżoną temperaturę, ale nie sądzę, aby to miało tak duży wpływ.
    Próbowałem zamknąć gaz i odgazować układ, aby przypadkiem nieszczelności nie powodowały dostawania się gazu do kolektora, ale nic to nie zmieniło.
    Rozrząd sam ustawiałem i kontrolowałem fabrycznymi blokadami oraz czujnikiem zegarowym rok temu i wszystko było w porządku.
  • Poziom 43  
    Zalewa po skasowaniu adaptacji benzyny czy gazu? Przy zawyżonej temp będzie za ubogo a u Ciebie jest odwrotnie.
  • Poziom 26  
    Adaptacji gazu na sterowniku Metatron OMT nie da się skasować - tylko Examiner i to nie w każdym ASO obsługują ten sterownik.
    Gaz działa poprawnie, kasuję tylko benzynę i po resecie silnik jest zalewany do tego stopnia, że nie odpala. Czasem na początku na sekudę odpali i gaśnie.
    Trudności w uruchomieniu nie zależą i nie zależały w żadnym stopniu od temperatury silnika.
  • Poziom 43  
    To ciśnienie paliwa za wysokie, wtryski benzyny leją,w tym kierunku bym szukał. W tej temperaturze to musi porządnie zalewać żeby zimny nie odpalił.
  • Poziom 35  
    Fiat po skasowaniu adaptacji powinien po pierwszym odpaleniu nagrzac się by właczył się wentylator trzy razy. Potem musisz dac trzy krótkie przegazówki do odcięcia by zakonczyc .
  • Poziom 26  
    Silnik na benzynie nie daje się nawet przegazować do odcięcia, nie ma mocy, nie reaguje prawidłowo na dodanie gazu, muli i potrafi zgasnąć. Czasem potrafi odpalić bez problemu, ale częściej przy pierwszej próbie zgaśnie i za którymś razem zaskoczy.
    Gdy tylko przełączy na gaz - działa bez problemu. Można tak jeździć, ale jest to spore utrudnienie przy uruchamianiu.
    Po próbie przełączenia na benzynę - w samochodzie śmierdzi dość intensywnie benzyną. Wydech jest nieco nieszczelny.
    Ostatnio sprawdzałem podciśnienie na wolnych obrotach podczas stabilnej pracy 320 do 340 mBar - także rozrząd jest na pewno ustawiony poprawnie, MAP działa poprawnie, a kolektor jest szczelny.
    Filtr paliwa na drodze ze zbiornika do listwy wtryskowej nie występuje - dokładnie przejrzałem Eper. Pompa raczej nie jest uszkodzona, gdyż fabryczna instalacja wyłącza pompę, gdy silnik pracuje na gazie.

    Ostatnio jest tak źle, że po dłuższym postoju bez użycia samostartu nie da się silnika uruchomić. Po użyciu samostartu silnik pracuje poprawnie.