Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane scenic automatyczna skrzynia biegów DP0

zair 02 Wrz 2005 16:43 16680 2
  • #1 02 Wrz 2005 16:43
    zair
    Poziom 14  

    Witam. Autko jak w temacie. Po rozgrzaniu skrzyni biegów występuje taki efekt: Dodam ze skrzynie w tych samochodach hamują silnikiem. WIęc: jedziemy np 80, sprzęgło konwertera załaczone. Hamujemy, automat schodzi 3,2,1. jedziemy dalej, skrzyni asie rozgrzewa i jest tak 3,2, rozpięcie napędu, potem szarpnięcie bo załaczyła się jedynka. Przejrzałem już wszystko ze sterowania i nie moge nic znależć. dodam że mam na to dwa samochody :-/
    Pozdrawiam i proszę o pomoc. serwisy autoryzowane polecają wymianę sterowania, konwertera oraz skrzyni. Dodam że zajmujemy się naprawą skrzyń automatycznych więc raczej układ przekładni, tarcz nie jest powodem występowania usterki. czujnik prędkości VSS i turbiny oracz czujnik temp. oleju zostały podmieniane, a czujnik temp. oszukany i nie dało to efektów. Elektrozawory zostały wymienione na nowe. Zostały tylko stare płyty sterujące.

    1 2
  • #2 18 Paź 2005 23:25
    Buzka23
    Poziom 17  

    Przyczyn może być wiecej pytanie zasadnicze czy olej był wymieniany i w jakim stanie był stary? Cisnienie lini czy prawidłowe? trzeba je zmierzyć co pokazuje diagnoskop? sprawność sprzegła nic tu nie piszesz no i dość ważna rzecz jaki przebieg tego auta?

    pozdrawiam

    0
  • #3 12 Lis 2005 22:26
    zair
    Poziom 14  

    Witam!
    Jesli chodzi o stronę diagnostyki, to ni było żadnych problemów, kodów błędów. Ciśnienie głowne to było zgodne z specyfikacją producenta. Został dla pewnosci wymieniony czujnik cisnienia, oraz wykonany pomiar.
    Przyczyna była bardzo prosta - olej zastosowany do skrzyni po naprawie głównej nie spełniał wymogów specyfikacji. Po zastosowaniu własciwego leju problem się nie pojawił. Dodam że róznica nie polegała zmiany z oleju mineralny na syntetyczny lub odwrotnie. wszystkie częsci oraz konwerter były fabrycznie nowe.

    0