Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault megane scenic automatyczna skrzynia biegów DP0

02 Sep 2005 16:43 18948 2
  • Level 14  
    Witam. Autko jak w temacie. Po rozgrzaniu skrzyni biegów występuje taki efekt: Dodam ze skrzynie w tych samochodach hamują silnikiem. WIęc: jedziemy np 80, sprzęgło konwertera załaczone. Hamujemy, automat schodzi 3,2,1. jedziemy dalej, skrzyni asie rozgrzewa i jest tak 3,2, rozpięcie napędu, potem szarpnięcie bo załaczyła się jedynka. Przejrzałem już wszystko ze sterowania i nie moge nic znależć. dodam że mam na to dwa samochody :-/
    Pozdrawiam i proszę o pomoc. serwisy autoryzowane polecają wymianę sterowania, konwertera oraz skrzyni. Dodam że zajmujemy się naprawą skrzyń automatycznych więc raczej układ przekładni, tarcz nie jest powodem występowania usterki. czujnik prędkości VSS i turbiny oracz czujnik temp. oleju zostały podmieniane, a czujnik temp. oszukany i nie dało to efektów. Elektrozawory zostały wymienione na nowe. Zostały tylko stare płyty sterujące.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 17  
    Przyczyn może być wiecej pytanie zasadnicze czy olej był wymieniany i w jakim stanie był stary? Cisnienie lini czy prawidłowe? trzeba je zmierzyć co pokazuje diagnoskop? sprawność sprzegła nic tu nie piszesz no i dość ważna rzecz jaki przebieg tego auta?

    pozdrawiam
  • Level 14  
    Witam!
    Jesli chodzi o stronę diagnostyki, to ni było żadnych problemów, kodów błędów. Ciśnienie głowne to było zgodne z specyfikacją producenta. Został dla pewnosci wymieniony czujnik cisnienia, oraz wykonany pomiar.
    Przyczyna była bardzo prosta - olej zastosowany do skrzyni po naprawie głównej nie spełniał wymogów specyfikacji. Po zastosowaniu własciwego leju problem się nie pojawił. Dodam że róznica nie polegała zmiany z oleju mineralny na syntetyczny lub odwrotnie. wszystkie częsci oraz konwerter były fabrycznie nowe.