Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Mascott 3,0dci 150km - Brak mocy powyżej 2500 obrotów

airsped 19 Gru 2018 16:13 261 5
  • #1 19 Gru 2018 16:13
    airsped
    Poziom 5  

    Witam,

    Mam problem z Renautl Mascott 3,0 dci 150km 2007 rok. Auto przeszło awarię turbiny, odpadł wirnik i motor zassał olej aż sam zgasł zostały wypalone końcówki wtryskiwaczy i świece żarowe na 1 i 4 cylindrze. Ogólnie motor był spisany na straty, ale założyliśmy nową turbinę, wtryski po regeneracji, świece żarowe nowe i odziwo odpalił i chodzi równo. Ale powyżej 2500 obrotów jakby odcinało mu paliwo.

    Po diagnostyce texą były błędy od przepływomierza wymieniłem na oryg VDO i zgasły. Jedyne co mnie zastanawia to w parametrach ciśnienie doładowania jest zadane przykładowo 1,5 bara a rzeczywiste dochodzi do 2,1 bara czyli jakby turbina za dużo daje ciśnienia i może sterownik mniej paliwa podaje aby nie zniszczyć silnika.

    Przejechałem się z wypiętą kostką z czujnika ciśnienia doładowania ale nic się nie zmieniło oprócz tego, że w parametrach nie było widać ciśnienia doładowania rzeczywistego.

    Dodatkowo korekcja wtryskiwaczy na ciepłym silniku na 4 cylindrze jest +4 na reszcie cylindrów oscyluje w granicach 0.

    Od czego zacząć sprawdzenie.

    Pozdrawiam

    0 5
  • #2 27 Gru 2018 20:07
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Może zacząłbyś od podania błędów jakie sie pojawiają.

    0
  • #3 30 Gru 2018 13:03
    genek1000
    Poziom 30  

    airsped napisał:
    Dodatkowo korekcja wtryskiwaczy na ciepłym silniku na 4 cylindrze jest +4 na reszcie cylindrów oscyluje w granicach 0.

    Jaki silnik Nissan czy iveco ? Ja bym, zaczał od problemu na 4 cylindrze - korekcja może jest jeszcze w normie ale świadczy o tym że cylinder na 4 nie ma prawidłowego spalania - albo ma niższe cisnienie sprężania albo uszkodzony wytryskiwacz za mało paliwa podaje.

    0
  • #4 30 Gru 2018 13:09
    dabu
    Poziom 32  

    Może być również korba podgięta. Jak turbo za dużo pompuje wtedy sterownik jak najbardziej może obcinać żeby nie doszło do uszkodzenia. Do sprawdzenia najpierw sterowanie zmiennej geometri, oraz sama turbina.

    0
  • #5 03 Sty 2019 09:11
    airsped
    Poziom 5  

    Narazie temat zamknięty podczas jazdy próbnej prawdopodobnie pękł tłok, ponieważ pojawiły się kłęby białego dymu i silnik zgasł i nie odpala.

    0
  • #6 03 Sty 2019 18:51
    genek1000
    Poziom 30  

    Stawiam że coś klękło na 4 cylindrze :cry:

    0