Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Mascott 3,0dci 150km - Brak mocy powyżej 2500 obrotów

airsped 19 Dec 2018 16:13 2352 5
  • #1
    airsped
    Level 8  
    Witam,

    Mam problem z Renautl Mascott 3,0 dci 150km 2007 rok. Auto przeszło awarię turbiny, odpadł wirnik i motor zassał olej aż sam zgasł zostały wypalone końcówki wtryskiwaczy i świece żarowe na 1 i 4 cylindrze. Ogólnie motor był spisany na straty, ale założyliśmy nową turbinę, wtryski po regeneracji, świece żarowe nowe i odziwo odpalił i chodzi równo. Ale powyżej 2500 obrotów jakby odcinało mu paliwo.

    Po diagnostyce texą były błędy od przepływomierza wymieniłem na oryg VDO i zgasły. Jedyne co mnie zastanawia to w parametrach ciśnienie doładowania jest zadane przykładowo 1,5 bara a rzeczywiste dochodzi do 2,1 bara czyli jakby turbina za dużo daje ciśnienia i może sterownik mniej paliwa podaje aby nie zniszczyć silnika.



    Przejechałem się z wypiętą kostką z czujnika ciśnienia doładowania ale nic się nie zmieniło oprócz tego, że w parametrach nie było widać ciśnienia doładowania rzeczywistego.

    Dodatkowo korekcja wtryskiwaczy na ciepłym silniku na 4 cylindrze jest +4 na reszcie cylindrów oscyluje w granicach 0.

    Od czego zacząć sprawdzenie.

    Pozdrawiam
  • #2
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Może zacząłbyś od podania błędów jakie sie pojawiają.
  • #3
    genek1000
    Level 35  
    airsped wrote:
    Dodatkowo korekcja wtryskiwaczy na ciepłym silniku na 4 cylindrze jest +4 na reszcie cylindrów oscyluje w granicach 0.

    Jaki silnik Nissan czy iveco ? Ja bym, zaczał od problemu na 4 cylindrze - korekcja może jest jeszcze w normie ale świadczy o tym że cylinder na 4 nie ma prawidłowego spalania - albo ma niższe cisnienie sprężania albo uszkodzony wytryskiwacz za mało paliwa podaje.
  • #4
    dabu
    Level 32  
    Może być również korba podgięta. Jak turbo za dużo pompuje wtedy sterownik jak najbardziej może obcinać żeby nie doszło do uszkodzenia. Do sprawdzenia najpierw sterowanie zmiennej geometri, oraz sama turbina.
  • #5
    airsped
    Level 8  
    Narazie temat zamknięty podczas jazdy próbnej prawdopodobnie pękł tłok, ponieważ pojawiły się kłęby białego dymu i silnik zgasł i nie odpala.