Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] - Poziom sygnału VHF z anteny

28 Gru 2018 20:15 663 16
  • Poziom 7  
    Dzień dobry,

postawiłem sobie za cel zaprojektowanie odbiornika na pasmo lotnicze (ok.120MHz), jednakże jestem raczej laikiem w tym temacie. Już na samym początku mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić. Zacząłem projektować wzmacniacz RF, jednak nie jestem w stanie nigdzie znaleźć informacji jakiego rzędu poziomu sygnału z anteny powinienem się spodziewać . Czy da się generalnie określić w jakim przedziale będą znajdować się odbierane sygnały? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  • Poziom 29  
    A jaką antenę będziesz do tego mieć? Bo to kluczowa sprawa
  • Poziom 7  
    Na początek myślałem o dipolu.
  • Poziom 29  
    A jaki typ dipola konkretnie?
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    kacperro111 napisał:
    postawiłem sobie za cel zaprojektowanie odbiornika na pasmo lotnicze (ok.120MHz), jednakże jestem raczej laikiem w tym temacie.
    I jak napisałeś:
    kacperro111 napisał:
    Już na samym początku mam problem,
    Ja przygodę z KF, zaczynałem od czytania literatury poświęconej temu zagadnieniu a trudno było takową zdobyć.
    Obecnie wystarczy skorzystać z pomocy wujka "Google".
    Tu na elektrodzie, jest wiele tematów dotyczących KF, łącznie z pasmem lotniczym.

Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Jeśli to dipol symetryczny z transformatorem 50Ω, to kilka do kilkudziesięciu µV
  • Pomocny post
    Moderator
    web69 napisał:
    Jeśli to dipol symetryczny z transformatorem 50 ?, to kilka do kilkudziesięciu ?V

Nawet gdy taki dipol umieścimy 5 metrów od 500-watowego nadajnika? Pomyśl, zanim komuś coś doradzisz.
  • Poziom 7  
    Bardzo dziękuję za odpowiedzi, teraz jestem raczej spokojny że nie powinno dojść do nasycenia się wzmacniacza.
  • Poziom 40  
    kacperro111 napisał: