Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

C4 1.6 HDi - Uszkodzony czujnik poziomu zbiornika, nie działa pompka dodatku FAP

Izythor 13 Jan 2019 01:21 5199 9
  • #1
    Izythor
    Level 6  
    Witam, auto mam od 2 miesięcy, używane było w Niemczech. Nie było na wyświetlaczu żadnych błędów, po podłączeniu Diagbox pokazało oprócz błędów to co na screenach, czyli uszkodzony czujnik poziomu dodatku. Sprawdziłem naocznie i w zbiorniku dodatku do paliwa nie ma nic a pompka po teście nie dawała żadnych oznak życia. Ponadto po otwarciu korku wlewu paliwa, przejechaniu x metrów pokazało błąd z korkiem wlewu paliwa, wartości paliwa także na wyświetlaczu pokazuje więc ilość dozowanego dodatku powinna być prawidłowo obliczana za pomocą tych 2 parametrów jak to właśnie wygląda w citroenach po 2004 roku, a mój jest z 2005. Co prawda w zbiorniku na dodatek są 4 styki, 2 do zasilania pompki i 2 do czujnika, który właśnie po czwartym roku nie był już używany, a moja wtyczka ma 2 przewody. Po podłączeniu do wtyczki żarówki po teście słuchowym pompki świeci się pół sekundy, po teście zalewania układu dłużej, więc uważałem że podawany prąd jest dobry. Kupiłem "nowy" zbiornik, po podłączeniu i testach na DB słychać jedynie pojedyncze kliknięcie, jakby pompka wykonywała tylko jeden ruch (a jest to pompka tłoczkowa z tego co wiem), po podłączeniu do akumulatora to samo. Pytanie teraz, czy jest to wina pompki z płytką, która jest nierozbieralna, (wszystko zatopione plastikiem) czy wina jakiegoś modułu który daje zły sygnał? Z tego co się dowiedziałem pompka sterowana jest za pomocą sygnału RCO 12V 66.67 Hz. Ten sygnał jest generowany w którym miejscu, jak go sprawdzić? Ktoś wie jak powinna wyglądać praca tej pompki w tym modelu? Dziwne są dla mnie te informacje z DB i brak wcześniejszych błędów. Zastanawiam się czy ktoś nie ominął jakoś całego sterowania filtrem i pompką, ale czy w Niemczech także wykonują takie usuwanie filtrów cząstek stałych? Dalej, błąd czujnik poziomu dodatku... w tym modelu jak już to chyba powinien wyskoczyć błąd korka wlewu paliwa. Pozdrawiam i czekam na sugestie.
    C4 1.6 HDi - Uszkodzony czujnik poziomu zbiornika, nie działa pompka dodatku FAP C4 1.6 HDi - Uszkodzony czujnik poziomu zbiornika, nie działa pompka dodatku FAP
  • #2
    misiek-888
    Level 36  
    Zobacz parametry w sterowniku od dodadku .
  • #3
    Izythor
    Level 6  
    Nie ma nic ciekawego, 2 licznik jest wyzerowany bo tego wymagała procedura wymiany zbiornika na dodatek. Wcześniej jak rozpinałem kable i montowałem ten zbiornik wyskoczyły jakieś błędy z nim związane których nie dało się usunąć, nic ważnego, przerwany obwód itd. Teraz po teście pokazało że jest ten błąd, włączyłem odczyt błędów i parametrów w tym kalkulatorze i on sam znikł, ciekawe.
    C4 1.6 HDi - Uszkodzony czujnik poziomu zbiornika, nie działa pompka dodatku FAP
    Nie ma innego wyboru po kliknięciu w odczyt parametrów niż wtrysk paliwa.
  • #4
    Sniezynka
    Level 32  
    Czy w Niemczech wykonują takie usługi? Wykonują i to nie tylko w Niemczech, są firmy które specjalizują się w "renowacji" aut i z auta które powinno iść na złom robią nówkę sztukę nie śmiganą.
    We Francji i Niemczech jest o tyle łatwiej że firmy ubezpieczeniowe nie udostępniają danych o pojeździe osobom prywatnym.
  • #5
    Izythor
    Level 6  
    Więc muszę znaleźć czas i dobrać się do filtra. Wiem że miał w Niemczech 2 właścicieli, jego przebieg jest potwierdzony, a sam samochód nie jest znacząco wyeksploatowany. Jednak 2 właściciel nie wykonywał przeglądów w serwisie.
  • #6
    Sniezynka
    Level 32  
    Potwierdzony przebieg, książka serwisowa z wpisami , takie bajki to ja już sama przerabiałam.
    Na Twoim miejscu poszukałabym serwisu który zajmuje się francuzami i poprosiła o diagnostykę całego auta.
    I dopiero wtedy podejmowała decyzję o wymianach lub naprawie.
  • #7
    Izythor
    Level 6  
    Sprawdziłem filtr, był w dobrym stanie, bez jakichś dziur czy wżerów, profilaktycznie został wypłukany i w DB zaznaczona regeneracja. Po przeglądzie błędów widać że kilkadziesiąt razy pojawiał się i znikał błąd CEAC "Usterka sterowania pompy domieszkowania oleju napędowego układ rozwarty. miejscowy ." oraz pojawił się błąd p1434 także związany z pompką dodatku. Wynika z tego że system widzi jakąś różnice po zmianie zbiorniczka. Wcześniej gdy pompka nie reagowała po zadaniu 12v powstawało zwarcie. Teraz wygląda to tak, że dochodzi 12v, tłoczek wykonuje ruch, następuje rozwarcie, wywala błąd, zadaje 12v ponownie i tak w kółko. Pytanie podstawowe, czy sygnał do sterowania pompką powinien powstawać na płytce w zbiorniku, czy gdzieś wcześniej przed pompką, jeżeli wcześniej to gdzie?
    Edit:
    Rozebrałem swój stary zbiornik w którym pompka nie pracowała. Standardowo w tym zbiorniku czujnika poziomu dodatku nie ma, od środka były wolne 3 piny do tego czujnika. Napięcie podane jest na cewkę, która porusza tłoczek, ten cofa się z pomocą sprężyn. Prosa konstrukcja, jednak trzeba było rozciąć obudowę samej pompki w której tłoczek był "zapieczony". Czy w jakikolwiek sposób mogę z pomocą prostego multimetru UT 20 B sprawdzić czy na wtyczce jest impuls (wnioskuje że prostokątny) o wypełnieniu 50%, częstotliwości 66,67Hz i amplitudzie 12V?
  • #8
    Izythor
    Level 6  
    Najprawdopodobniej winowajcą jest moduł pompki dodatku, domyślam się, że tam generowane są impulsy do pompki, jednak nie mam zielonego pojęcia gdzie on się znajduje. Jeżeli ktoś kiedyś coś takiego znajdzie, proszę o kontakt. Aktualnie poruszam się chyba bez eolysu, ale cytrynka nie jest niezadowolona.
    C4 1.6 HDi - Uszkodzony czujnik poziomu zbiornika, nie działa pompka dodatku FAP
  • #9
    jurekk55
    Level 36  
    Poszukaj pomiędzy BSI i grodzią .Wisi na plastikowym stelażu. Jeżeli tam go nie będzie , możesz mieć wersję auta w którym pompką steruje ECU.
  • #10
    Izythor
    Level 6  
    Sterownik znajdował się za skrzynką z bezpiecznikami przed nogami kierowcy. Dostęp był trudny ale możliwy. Jednak okazało się ostatecznie, że jest on sprawny. Winna okazała się być wiązka, która przekazuje sygnał RCO do pompki znajdująca się między samą pompka fap, a kostką pod siedzeniem pasażera / pod kanapą na zbiorniku paliwa. Po rozebraniu kostek, przeczyszczeniu styków, ponownej aktywacji w DB wszystko śmiga jak należy. Temat można zamknąć.