Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C5 2.2hdi-pompka dodatku

m.szalas 08 May 2010 08:06 6241 7
Automation24.pl
  • #1
    m.szalas
    Level 11  
    Witam. Kupiłem C5 i podjechałem do kolegi na diagnostykę. Po sprawdzeniu przebiegu, błędów itp-po odłączeniu komputera i wyłączeniu zapłonu, po ok. 5 sek. zaczęła pracować pompka dodatku?Resety,odpalenie-zgaszenie nic nie pomogły.Umówiliśmy się że zostawię samochód na dłużej, ale mocno zastanawia mnie co to może być. Przecież ta pompka powinna pracować tylko podczas jazdy i to w określonych warunkach. Proszę o sugestie.
  • Automation24.pl
  • #2
    janrad99
    Level 15  
    Pompka nie powinna pracować w czasie jazdy, a tylko przez kilkanaście sekund po tankowaniu. Tylko wtedy dozowany jest dodatek do paliwa.
    Jest jakiś błąd w kalkulatorze dodatku. Czujnik obecności korka paliwa jest sprawny?
  • Automation24.pl
  • #3
    m.szalas
    Level 11  
    Witam. Z braku czasu przegapiłem temat. Na razie odłączyłem pompkę która pracowała po wył. zapłonu kilka minut i jeżdżę tym samochodem tylko w trasy i czekam na błędy. Po ok.2tyś km. na razie nic się nie dzieje. Dziękuję za podpowiedzi. Gdy wyskoczą błedy pojadę na komputer i odpiszę jaki był problem.
  • #4
    archie39
    Level 13  
    wiem, że odgrzewam kotleta, ale jestem ciekawy czy udało Ci się ustalić przyczynę bo mam to samo czyli po wyłączeniu zapłonu na kilkanaście sekund załacza się pompa dodatku, czujnik korka chyba jest dobry bo korek jest obecny przy sprawdzeniu lexia,
  • #5
    mota88gb
    Level 19  
    Jesteście pewni że to pompka dodatku pod autem przy zbiorniku paliwa a nie np. pompa od zawieszenia?
  • #6
    archie39
    Level 13  
    pompa hydro jest na prawym przednim nadkolu a buczenie z okolic zbiornika z paliwem (tył środek), pompa hydro też czasami się na krótko włacza, ale to jest inny dźwięk i z innego miejsca. Pompka dodatku zawsze włacza się na ok. 30s, mam nadzieję, że nie wypompuje mi całego eolysu ze zbiornika. Wczoraj zostawiłem auto u elektryka i zobaczymy co zdziała. Jakieś 2 miesiące temu płukałem fapa i resetowałem liczniki na lexii i nie wiem czy to nie zaczęło się po tym.

    okazało się, że to jednak był czujnik korka
  • #7
    czapel89
    Level 1  
    Cześć! przeczytałem twój post z przed kilku lat. mam ten sam problem z pompką dodatku.
    Mam c5 2.2 hdi 2002r

    Jeżdżę od mechanika do mechanika od 2 miesięcy kasują mnie srogo i nie potrafią rozwiązać problemu. Zostawiam auto na pare dni po czym nie ma efektu a każdy pobiera kase za usługę. Wszyscy radzą bym usunął fap czego nie chce robić.

    Zaczęło się tak samo jak u ciebie. mycie fapa , resetowanie liczników i dolanie dodatku. Po tankowaniu pomka zaczęła wyć po każdym zgaszeniu silnika. i tak jest cały czas. teraz odpiąłem wtyczkę by nie przelewać dodatku. pojawił się błąd czujnika poziomu dodatku p1435.
    W aso zbiornik 1100zl + robocizna a mówią że dodatkowo jeszcze moze być moduł sterujący do wymiany -kolejny tysiąc. Jeśli mi to wymieniai dalej bedzie problem to będzie mega wydatek bez sensu...

    Mam kilka pytań i jesli możesz mi pomóc odpowiedzieć numerując jak poniżej- pomoże mi to przekazać dokładnie informacje mechanikowi.
    1.Powiedz mi jak poradziłeś sobie z problemem?
    Piszesz, że wyszło na to, że czujnik korka był uszkodzony pomimo tego że lexia widziała korek. Ja swój zapobiegawczo wymieniłem (korek) ale czujnika nie ruszałem (nie ma żadnego błedu u mnie odnoszącego się do korka.
    2. Jak namierzyłeś usterkę tego czujnika? z tego co piszesz nie wyswietlał sie błąd czujnika korka więc jak na to trafiłeś?
    3. Pomogła sama wymiana czujnika czy jescze jakies programowanie.
    4. Kto i gdzie Ci to napraiwał?

    Trace nadzieje na rozwiązanie problemu...

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1661069.html
  • #8
    archie39
    Level 13  
    Cześć, Jeśli pompka dodatku włącza się po każdym wyłączeniu silnika to z reguły winny jest czujnik korka. Mi to naprawił elektryk w Kielcach za 50PLN. Z tego co pamiętam to czujnik był dobry, ale miał za małą rezystancję i dołożył jakiś opornik, ale już nie pamiętam jego wartości. Nowy czujnik w ASO to koszt ok. 500 PLN niestety. Po tej naprawie do momentu sprzedaży auta w zeszłym roku nie miałem już problemu.