logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Siemens WXL1220/10 nie wirowanie: sprawdzone pompa, hydrostat, silnik

ArciwaldAGD 23 Sty 2019 18:53 789 6
  • #1 17724261
    ArciwaldAGD
    Poziom 9  
    Witam. Posiadam pralkę Siemens WXL1220/10 z usterką modułu.

Pralka nie wchodzi na odpowiednie obroty podczas wirowania jak i właściwego prania na pusto i z obciążeniem.

Do sprawy podszedłem fachowo, jestem elektromechanikiem i z doświadczenia wiem, żeby zaczynać od najprostszych rzeczy czyli:
    Pompa wody-średnio ale działa
    Hydrostat jak i wężyki sprawdzone (doświadczenie mi podpowiada że bardzo rzadko to wina w samym hydrostacie)
    Silnik-osmolony(przeczyściłem szczotki jedna była trochę zawieszona , komutator przeczyszczony i przerowkowany)
    Instalacja- sprawdzona
    Grzałka-sprawdzona,grzeje raczej tam dalej nie szukałem
    Blokada- sprawna

Więc przeszedłem dalej, do dalszych testów. Pranie przechodzi w szybszym tempie, minuty uciekają, słyszeć częste załączanie przekaźnika. Wirowanie i tu był największy problem, ponieważ nigdy nie kończyła prania wirowaniem tylko wypuszczała wodę z 11 minut przechodziło na 1 minut lub całkiem na zero. Ostatecznie wziąłem się za programator z nadzieją że to triak od silnika, ku zdziwieniu nie sam triak okazał się przyczyną lecz układ scalony TNY264G i myślę że peryferia jego, dwie diody, jeden rezystor, elektrolity wyglądają na sprawne, możliwe kondensatory (niebieskie) ale co mnie martwi to ten mały transformatorek najbardziej osmolony był. Triak prawdopodobnie i tak wymienię.
    Które części wymienić i czy jest sens sprawdzać te trafo.

Sprawdziłem jeszcze rezystancje uzwojeń:
    Pierwotne- 1,5 ohma
    Wtórne- 2.2-2.5 ohma

Porady? :)