Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ford fokus mk3 - Awaria silnika natychmiast serwis - turbo 1,6 tdci 115 km

Norbert_lubin 25 Jan 2019 16:48 26406 6
  • #1
    Norbert_lubin
    Level 17  
    Witam kolegów .
    Koledzy mam problem z turbiną , mianowicie jak odpalę zimny samochód to do chwili nagrzania się wszystko jest ok , ale kiedy auto osiągnie normalną temperaturę pracy to jak obroty przekroczą 2500 obr. pojawia się na wyświetlaczu Awaria silnika natychmiast Serwis . Z uwagi na fakt że pracuję w firmie związaną z regeneracją układów paliwowych i turbo to koledzy z pracy wyczyścili mi całe turbo , geometrię wypiaskowali i wypolerowali płaszczyzny które są ruchome i na maszynie ustawili turbinę prawidłowo , ale nic to nie zmieniło . Dodam że według Esitronica czujnik kopiowania turbo powinien pracować w zakresie dolnym od 0,8v do 1,4 v a w zakresie górnym od 3,2v do 3,7 v i jak bym gruszki nie ustawił to górnej granicy nie można ustawić , jedynie co udało mi się ustawić do dół 1,3v a góra 3,18 v .Ustawienia gruszki robiłem w taki sposób że odłączyłem podciśnienie włączyłem zapłon i miernikiem połączyłem się z masą auta i sprawdzałem sygnał na fioletowym przewodzie . Wymieniłem nawet już zawór regulacji podciśnienia ale to nic nie poprawiło , przewody ciśnieniowe sprawdziłem jedynie co to obawiam się jeszcze że może przewody są pozamieniane w zaworze podciśnienia . Koledzy powiedzcie proszę jak mogę jeszcze sprawdzić ten czujnik . Zapomniałem napisać że komputer pokazuje błąd zacięcia się czujnika kopiowania (czujnika A) w górnym położeniu , tak też zakładam awarię tego czujnika .Ps. koledzy zawór regulacji ciśnienia ma 3 wyjścia czy możecie napisać które wyjście z jakiego miejsca wychodzą bo na necie co znalazłem to tylko z 2 wyjściami .Ps. Bardzo dziękuję za pomoc .
  • #2
    Daro122
    Level 31  
    Kolego numer błędu chociaż .
  • #3
    Norbert_lubin
    Level 17  
    KOLEDZY O TO LISTA BŁĘDÓW KTÓRE ODCZYTAŁEM ZA POMOCĄ FORSCAN.U


    ===PCM DTC P2599:00-64===
    Kod: P2599 - Parametry pracy czujnika A położenia dla sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki – zacięcie się w położeniu dla wartości wysokich

    Status:
    - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
    - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
    - Test nie został ukończony

    Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

    ===END PCM DTC P2599:00-64===

    ===PCM DTC U0418:00-68===
    Kod: U0418 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układem hamulcowym A

    Status:
    - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
    - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
    - Test nie został ukończony

    Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

    ===END PCM DTC U0418:00-68===

    ===OBDII DTC P2599-P===
    Kod: P2599 - Error

    Status:
    - Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie

    Moduł: Diagnostyka pokładowa II

    ===END OBDII DTC P2599-P===

    ===SASM DTC Brak===
    Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

    Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego

    ===END SASM DTC Brak===

    ===ABS DTC Brak===
    Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

    Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

    ===END ABS DTC Brak===

    ===RCM DTC U0253:00-2F===
    Kod: U0253 - Utrata łączności z modułem interfejsu protokołu dodatkowego

    Status:
    - DTC obecny w czasie wydania polecenia
    - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

    Moduł: Moduł układu SRS

    ===END RCM DTC U0253:00-2F===

    ===PSCM DTC Brak===
    Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

    Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy

    ===END PSCM DTC Brak===

    ===BCMii DTC B1130:07-28===
    Kod: B1130 - Moduł przełącznika świateł

    Dodatkowe symptomy usterki:
    - Usterki mechaniczne

    Status:
    - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
    - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

    Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

    Zamrożone ramki :
    -GLOBTIM: 3573917 s - Globalny czas rzeczywisty
    -TOTDIST: 229728.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
    -MAINECUV: 14.75 V - Zasilanie główne sterownika ECU
    -INCARTMP: -40 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
    ===END BCMii DTC B1130:07-28===

    ===FCDIM DTC Brak===
    Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

    Moduł: Moduł interfejsu elementów sterowania/wyświetlacza z przodu

    ===END FCDIM DTC Brak===

    ===PDM DTC Brak===
    Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

    Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

    ===END PDM DTC Brak===

    ===DDM DTC Brak===
    Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

    Moduł: Modu drzwi kierowcy

    ===END DDM DTC Brak===

    ===ACM DTC Brak===
    Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

    Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio

    ===END ACM DTC Brak===

    ===IPC DTC Brak===
    Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

    Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

    ===END IPC DTC Brak===
  • #4
    Daro122
    Level 31  
    Styk 3 czujnika położenia sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki po przekręceniu stacyjki masz mieć napięcie pomiędzy 0 a 0,2 V . Pomiędzy stykiem 3 czujnika a B36 sterownika opór mniejszy niż 1 ohm
    styk 2 czujnika a styk B52 sterownika silnika opór mniejszy niż 1 ohm (dla silnika T1DA) . Sprawdź dalej zobaczymy .
  • #6
    Daro122
    Level 31  
    "B36 sterownika" mowa o złączu sterownika , masz ESITRONICA to powinieneś dać radę .
  • #7
    Norbert_lubin
    Level 17  
    Witam przyczyna uszkodzenia był zmodyfikowany wsad do sterownika silnika , wgranie czystego wsadu naprawiło prace samochodu . temat do zamknięcia .