Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

W212 3.0 V6 CDI - Czujnik temperatury na wlocie turbosprężarki / EGR

24 Mar 2019 15:06 2703 15
  • Level 12  
    Borykam się z dziwnym problemem.
    Auto dość często przeprowadza wypalanie DPF (auto buczy obroty minimalne silnika wtedy to około 1100obr, gorące spaliny z wydechu). - Średnio co 150km.
    Wiosna - zima - lato jest to do wytrzymania i auto nie komunikuje żadnych błędów...
    "Schody" i dziwne zachowania zaczynają się latem kiedy temperatura otoczenia przekracza około 25 stopni....
    Wtedy po przejechaniu około 15km od rozruchu auto zaczyna wypalanie DPF - wpada w tryb awaryjny a na desce wyświetla się Check..
    Po podłączeniu do komputera diagnostycznego Dephi wyskakuje bład:
    Zawór recyrkulacji spalin: odchyłka sygnału w stronę wartości wysokich.
    Blokada EGR powoduje przywrócenie mocy, brak wypalania DPF - nieco podwyższoną temperaturę silnika niestety dalej Check na desce... :(
    Do tej pory wymienione na nowe: Zawór EGR, Filtr DPF, wtryskiwacze! - NIC TO NIE ZMIENIŁO...
    Przeglądając wartości aktualne - podczas pracy silnika - zauważyłem "dziwne" wskazania czujnika temperatury na wlocie turbosprężarki!
    Temperatura rośnie i skacze po dodawaniu gazu!
    Zamieszczam krótki filmik nagrany "zimą"
    https://filmy.elektroda.pl/52_1553434113.mp4

    Nie jestem pewien czy czasami przekłamania nie są spowodowane testerem Delphi podłączonym przez bluetooth.
    Przed ostateczną wizytą w serwisie MB, zwracam sie o pomoc do Was... Z góry dziękuję za trafne podpowiedzi!

    Dodano po 36 [minuty]:

    A tak wygląda sytuacja kiedy odłączę czujnik i podłącze inny czujnik i z powrotem...
    (czujnik drugi przylega do obudowy od turbosprężarki - czujnik wymontowałem ze sprintera 3.0 v6 cdi - nie mam 100% pewności jego sprawności!!! )
    Wskazania przeprowadzone latem; temperatura otoczenia około 25 stopni + /; temperatur silnika - ciepły!
    Film poniżej

    https://filmy.elektroda.pl/71_1553436206.mp4
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 5  
    Witam
    Walczę z identycznym problem od około miesiąca.
    Również wymieniłem zawór EGR oraz czujnik ciśnienia spalin.
    Po rozmowie z mechanikiem z Mercedesa sprawdziłem szczelność układu dolotowego, wymieniłem uszczelki od turbo i odmy (te czerwone), wyczyściłem tą karbowaną rurkę przy EGR - takie zalecenia mają w przypadku mojego błędu czyli 14A600.
    Byłem już u dwóch mechaników by sprawdzić to na SD i nic mi nie pomogli, jest tylko ten błąd 14A600 - zawór recyrkulacji spalin - odchyłka dodatnia, samochód po kilku kilometrach od wykasowania błędu wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy, biegi zmienia jak mu się podoba.
    Na Delphi 2016 i również mam podobne wskazania czujnika temperatury na wlocie turbosprężarki - u mnie pokazuje -2549,9 stopni Celsjusza.
    Jeśli rozwiązałeś swój problem to bardzo proszę napisz co było przyczyną bo już zaczynam się poddawać.
    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
  • Level 7  
    Panowie mam podobny problem. Czy udało wam się go rozwiązać?
  • Level 5  
    U mnie niestety nie ma postępów.
    Wszystko co zaleca instrukcja Mercedesa dla tego błędu już zrobiłem (mam nawet zdjęcia z instrukcjami postępowania) - ale to głównie sprawdzenie szczelności dolotu oraz stanu uszczelek.
    Ostatnio wymieniłem dodatkowo: czujnik ciśnienia spalin, czujnik temperatury przed turbiną ( zresztą nowy również pokazuje wartości od 1200 stopni do minus 2500 stopni Celsjusza ale ponoć wina programu diagnostycznego Delphi ), wczoraj wymieniłem czujnik różnicy ciśnień DPF i nic.
    Samochód po zagrzaniu na postoju nawet po kilku sekundach łapie błąd 14A600.
    Znajomi mechanicy twierdzą aby mimo wszystko wymienić zawór EGR na nowy oryginalny - ja kupiłem drugi lecz używany i nie ma różnicy.
    Studiowałem już zagraniczne fora ale nikt nie pisze jak rozwiązał ten problem - im zwykle wymiana EGR-a nie pomagała dlatego zwlekam z decyzją o zakupie nowego.
    Jeśli rozwiążesz swój problem to daj znać - ja jestem już lekko załamany.
    Pozdrawiam
  • Level 5  
    Jednak przełamałem się i zgodnie z zaleceniami kupiłem nowy oryginalny EGR Mercedesa.
    I co - nic !!!
    Już po kilku minutach na wolnych obrotach to samo błąd 14A600.
    Jestem już lekko załamany - kolejna bitwa przegrana !!!
    Mam tylko tylko nadzieję że kiedyś mimo wszystko wygram wojnę z tym problemem.
  • Level 5  
    Myślałem o przepływomierzu ale nigdy nie pojawił się żaden błąd z nim związany.
    W moim W212 jest już ten nowszy przepływomierz klamrami spinany z filtrami i nie demontowalnymi przepływkami - koszt nowego 4400, a nie mam skąd pożyczyć takiego na próbę.
    Wartości po zapaleniu na wolnych obrotach zarówno rzeczywiste jak i zadane to około 350 mg.
    Błąd 14A600 pojawia się po raz pierwszy po rozgrzaniu silnika i na wolnych obrotach, po skasowaniu wraca po kilku sekundach.
    Przy pojawieniu się błędu EGR zmienia swe ustawienie z 95% (całkowicie otwarty) na 0,0% (całkowicie zamknięty) i to zarówno na komputerze jak i realnie, słychać to nawet - zmienia się praca silnika.
    Po wystąpieniu błędu przepływomierz wskazuje około 500 mg.
    Na którymś z zagranicznych forów znalazłem informację że winna może być zatkana rurka przed chłodniczką EGR - takie kolanko z przodu silnika ale nie ukrywam że u mnie i sam EGR i sąsiednie doloty były naprawdę czyściutkie więc na razie tego nie weryfikowałem.
    W przyszłym tygodniu chyba muszę umówić się z mechanikiem który ma komputer SD na dłuższą weryfikację rzeczywistych parametrów - ja już straciłem nadzieję na szczęśliwe rozwiązanie tego problemu.
    Dzięki za zainteresowanie tematem.
    Pozdrawiam
  • Level 5  
    Szperając w necie za podobnymi problemami u innych natrafiłem na wątek o sondzie lambda tzw. sterującej.
    W/w na pewno jest w moim samochodzie, dziś ją nawet zlokalizowałem.
    W oczekiwaniu na termin podpięcia samochodu pod SD, ten widzę że nie będzie zbyt bliski może jest ktoś kto wypowie się czy mimo braku błędu tejże sondy to ona może być przyczyną mojego błędu, przypomnę 14A600 - zawór recyrkulacji spalin - odchyłka dodatnia.
    Wiem że na elektrodzie jest sporo osób mających wiedzę na ten temat.
    Dodam jeszcze że błąd po raz pierwszy pojawia się po co najmniej kilku minutach pracy silnika na wolnych obrotach, po wykasowaniu wraca po około 3 sekundach, a po zgaszeniu na około minutę i kolejnym uruchomieniu potrzebuje już co najmniej 40 do 50 sekund aby znowu się pojawić.
    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
  • Level 14  
    hi
    -czy egr faktycznie się domyka ?
    - czy masz możliwość sprawdzenia tego fizycznie nie komputerem
    - te egry mercedesa lubią się zacinać, z tyłu egr jest taka plastykowa zaślepka,zdejmij i zobacz czy dźwigienka chodzi bez zacięć
    - nie pamiętam ale czy nie ma tam czasami adaptacji egr ?
    - co do tej temperatury z delphi(nie można wierzyć w to co pokazuje na 100%), lepiej sprawdzić to innym sprzętem
    -sprawdź przepływ powietrza przy otwartym i zamkniętym egr powinny się znacząco różnic
    pozdrawiam kris
  • Level 5  
    - to już trzeci EGR tym razem całkowicie nowy i oryginalny ale poprzednie również się nie przycinały i domykały,
    - oczywiście wiem o zaślepce i tak jak pisałem we wcześniejszych postach sprawdziłem to w realu - w tym przypadku można sprawdzić to naocznie,
    - nie w mercedesie EGR-a się nie adaptuje,
    - tak dokładnie już nie wierzę w Delphi - według jego odczytów sonda lambda pokazuje wartość 0,000, a grzałka sondy 0,02%,
    - tak jak pisałem wcześniej przepływ przy otwartym to około 350 mg, przy zamkniętym to około 500 mg,
    Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem.
    Pozdrawiam
  • Level 5  
    Witam
    Chwilę nie pisałem czekając na podpięcie samochodu pod SD.
    Niestety podpięcie nie wykazało żadnych niepokojących odczytów.
    Jedyna diagnoza to:
    - spróbować podmienić przepływomierz - choć nigdy nie pokazał się żaden błąd z nim związany,
    - brak drożności któregoś z kanałów za chłodniczką EGR - np w kolektorze ssącym.
    Poszedłem drugim tropem i postanowiłem sprawdzić drożność rurki z przodu silnika o której już wcześniej pisałem - a informacje o niej znalazłem na którymś z zagranicznych forum.
    Przewód drożny - poszedłem dalej - jest tam tzw. przepustnica spalin.
    Tak ten wynalazek wygląda:
    W212 3.0 V6 CDI - Czujnik temperatury na wlocie turbosprężarki / EGR
    U mnie przepustnica nie pracowała płynnie - miała wyraźne przycięcia.
    Umyłem dokładnie i zaczęła pracować jak nowa.
    Ale to też nie ona była bezpośrednią przyczyną błędu !!!
    Przyczynę znalazłem jeszcze dalej - był to praktycznie całkowicie zatkany nagarem smok znajdujący się tuż za tą przepustnicą.
    Tak wygląda:
    W212 3.0 V6 CDI - Czujnik temperatury na wlocie turbosprężarki / EGR
    U mnie po demontażu tych czterech otworów na końcu praktycznie nie było - zostały całkowicie zatkane przez nagar.
    Po wyczyszczeniu jeżdżę już ponad tydzień - błąd się nie pojawia - samochód zachowuje się jak powinien.
    Mam nadzieję że moja ponad dwu miesięczna walka z problemem i wydatek ponad 1500 złotych (całkowicie na darmo) komuś w przyszłości się przyda.
    Pozdrawiam użytkowników Mercedesa z OM642.
  • Level 41  
    Gratuluję samozaparcia. Daj jeszcze fotki lub opis jak się do tego smoka zabrać. Dodam tylko że nagar tworzy się z oparów olejowych z odmy. Oil catch tank powinien opóźnić zatykanie się dolotu egr i dpf.
  • Level 5  
    Witam
    Oto fotka przewodu o którym mowa:
    W212 3.0 V6 CDI - Czujnik temperatury na wlocie turbosprężarki / EGR
    Za nim jest przepustnica a dalej rzeczony smok.
    Dostęp nie ukrywam że dość trudny - trzeba troszkę ręce poobcierać - ale w tydzień wszystko się zagoi a Mesio powinien śmigać jak za dawnych dobrych lat.
    Powodzenia i pozdrawiam.
  • Level 7  
    Pittec wrote:
    Myślałem o przepływomierzu ale nigdy nie pojawił się żaden błąd z nim związany.
    W moim W212 jest już ten nowszy przepływomierz klamrami spinany z filtrami i nie demontowalnymi przepływkami - koszt nowego 4400, a nie mam skąd pożyczyć takiego na próbę.
    Wartości po zapaleniu na wolnych obrotach zarówno rzeczywiste jak i zadane to około 350 mg.
    Błąd 14A600 pojawia się po raz pierwszy po rozgrzaniu silnika i na wolnych obrotach, po skasowaniu wraca po kilku sekundach.
    Przy pojawieniu się błędu EGR zmienia swe ustawienie z 95% (całkowicie otwarty) na 0,0% (całkowicie zamknięty) i to zarówno na komputerze jak i realnie, słychać to nawet - zmienia się praca silnika.
    Po wystąpieniu błędu przepływomierz wskazuje około 500 mg.
    Na którymś z zagranicznych forów znalazłem informację że winna może być zatkana rurka przed chłodniczką EGR - takie kolanko z przodu silnika ale nie ukrywam że u mnie i sam EGR i sąsiednie doloty były naprawdę czyściutkie więc na razie tego nie weryfikowałem.
    W przyszłym tygodniu chyba muszę umówić się z mechanikiem który ma komputer SD na dłuższą weryfikację rzeczywistych parametrów - ja już straciłem nadzieję na szczęśliwe rozwiązanie tego problemu.
    Dzięki za zainteresowanie tematem.
    Pozdrawiam


    Co do przepływomierzy to są one rozbieralne. A patrzyłeś do klap wirowych?
  • Level 5  
    Witam
    Tak jak już wcześniej napisałem ja już swój problem rozwiązałem.
    Klapy działają jak należy, przepływomierze w moim przypadku (dolot łączony z filtrami zapinkami a nie opaskami - A6420900048) nie są demontowalne.
    Winny był tylko i wyłącznie zatkany nagarem smok przy przepustnicy.
    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.
  • Level 30  
    Witam ja tylko napisze co do Delphi testera, to ze pokazuje Ci takie wartości dziwne to znaczy , że został wybrany zły model sterownika silnika, zresztą przy połączeniu na pewno pokazał informację o tym, ze korzysta ze standardowego protokołu, wtedy właśnie pokazuje wartości zupełnie z kosmosu i absolutnie nie można się nimi sugerować ! Trzeba wybrać inny model silnika/sterownika przy próbie połączenia, jeżeli żaden nie "zaskoczy" to znaczy, że aktualna wersja DS150 nie obsłuży tego sterownika.