Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] MERCEDES ATEGO 815 - Nie widzi transpondera, błędy 1 0310, 0 4040

26 Mar 2019 14:25 1065 8
  • Level 10  
    Witam, mam do zrobienia Atego z 2000r. Problem zaczął się od próby uruchomienia silnika z dużym prostownikiem z rozruchem, wymianie akumulatorów i wymianie rozrusznika. Wcześniej problem był w ogóle z dobranym źle przekaźnikiem immo na rozruszniku (był zbyt niskiej rezystancji- jeden prawie 4Ohm i drugi na próbę ok 10Ohm). Xentry podpowiadało, że ma być przekaźnik 27Ohm z tolerancją +/- 10% i taki też założyłem po czym zginęły błędy 1 9963, 1 9964, 1 8008. Auto jednak nadal nie odpala, po włączeniu zapłonu wyświetla się CODE a po próbie uruchomienia wyświetla się MR 1 0310. Odczyt błędów MR: 10310- czujnik wału korbowego zbyt mała wartość sygnału, 04040- usterka wewnętrzna w module sterującym i czasem "zbyt niskie napięcie akumulatora" kodu nie pamiętam. W parametrach opcji rozruchu widać, że blokada rozruchu jest wyłączona. W module FR zaś błędów brak ale w parametrach "TRANSPONDER ROZPOZNANY: NIE".
    Nie wiem teraz od czego zacząć, może od naładowania akumulatorów mimo, że są nowe a rozrusznik kręci bardzo dobrze, lub zająć się czujnikiem wału? Obroty przy próbie rozruchu widzi i jest to 210rpm.
    Pozdrawiam
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 24  
    A co się dzieje na 2 kluczyku?
  • Mercedes specialist
    hubert04 wrote:
    A co się dzieje na 2 kluczyku?

    Była seria kluczyków z wypadającymi transponderami, ale to było później. W tym przypadku raczej nie posądzam kluczyka. Wiązkę pod silnikiem sprawdzałeś? Były wcześniej na forum posty o tym. W tych rocznikach była jeszcze wiązka w karbowanym peszlu i po tylu latach jej przetarcie/uszkodzenie to strzał prawie na 100% Po lewej stronie silnika też jest jeszcze jeden poziomy wspornik na którego krawędzi przeciera się izolacja wiązki.
  • Level 10  
    No niestety kluczyk jest tylko jeden.
    Sprawdzę w takim razie te wiązki. Tylko skąd bład czujnika jeśli w parametrach widzi obroty? Zacznę od naładowania tych akumulatorów.
  • Mercedes specialist
    medick91 wrote:
    Tylko skąd bład czujnika jeśli w parametrach widzi obroty?

    Z interpretacją widocznych na ekranie obrotów trzeba uważać - wcale nie muszą pochodzić z czujnika na wale korbowym. Drugim punktem odczytu obrotów jest alternator który wysyła sygnał do modułu FR. Jest jeszcze trzeci sygnał - z czujnika na wale rozrządu. Ale w tej chwili nie pamietam gdzie on się pokazuje.Poza tym może być taka sytuacja, że np. cewka czujnika ma zwarcie miedzyzwojowe i obroty pojawią sie dopiero po uruchomieniu silnika - przy rozruchu amplituda sygnału przy zwarciu międzyzwojowym może być niewystarczająca i zostanie to zarejestrowane jako błąd. I niekoniecznie wystarczy tu prosty pomiar oporności czujnika gdyż z doświadczenia wiem, że tego rodzaju usterka jest w dużym stopniu zależna od temperatury.
  • Level 10  
    Będę miał na podmianę ten czujnik więc okaże się ale nie daje mi tez spokoju fakt, że w parametrach nie widzi transpondera i napis CODE na desce po włączeniu zapłonu. Aczkolwiek w parametrach blokada rozruchu jest niby wyłączona sam już tego nie rozumiem.
  • Level 24  
    Brak zasilania masy lub uszkodzenie can efekt CODE na wyświetlaczu zacznij od tego kolego tak jak reszta pisze
  • Level 10  
    Uszkodzony był sterownik silnika przez źle dobraną cewkę rozrusznika. Sterownik naprawiony, auto działa.
    Dziękuję za chęci pomocy wszystkim uczestniczącym w temacie.
    Pozdrawiam