Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Fluence - Blokada kolumny kierownicy/ zablokowany zapłon

29 Mar 2019 15:18 816 16
  • Poziom 4  
    Renault Fluence 2016 r, auto wcześniej uszkodzone. Po naprawie i "ogarnieciu" auta chciałem wrócić do problemu, blokady kierownicy. Za pierwszym podejściem, auto normalnie odpalało i chodziło . Przy próbie naprawy blokady tzn. nie blokowała . Rozebrałem nie udolnie całą blokadę, silniczek który znajduję sie w blokadzie zrobił kilka ruchów poczym staną . Od tego momentu mam zablokowany zapłon po włożeniu karty w czytnik nie ma żadnej reakcji. Komunikat na liczniku " Obróć kierownice+start" . Postanowiłem kupić wyczyszczoną blokadę, sprzedający twierdził, że wystarczy ją podłączyć i sama się zakoduję. Na moje oko się nie zakodowała, gdyż jest taki sam problem jak na tej oryginalnej . Dodam , że na Clipie przy podłączonej blokadzie oryginalnej nie ma żadnego błędu a na tej która była " czyszczona " mam błąd " zablokowanie kolumny kierownicy" Clip podpowiada żeby przeprowadzić procedurę przyuczenia blokady ale nie mam kodu o który prosi Clip podczas tego kodowania.
    Myślę , zeby z dwóch blokad zrobić jedną. Robił już ktoś wcześniej taką operację ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 43  
    MiejscowyCzeladnik napisał:
    Robił już ktoś wcześniej taką operację ?

    Przełóż elektronikę ze swojej blokady do tej zakupionej, musisz tylko pamiętać, żeby blokadę poprawnie złożyć bo w przeciwnym wypadku brak mechanicznej odpowiedzi blokady poskutkuje dalszym blokowaniem zapłonu.
  • Poziom 17  
    a co tam przkładać i po co ? skoro dokupiona blokada jest mechanicznie sprawna wystarczy wyczyścić eeprom i podłaczyć . a obróć kierownicę to tak jak przy zwykłej stacyjce na kluczyk jak jest zablokowana kierownica.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    slevy70 napisał:
    skoro dokupiona blokada jest mechanicznie sprawna wystarczy wyczyścić eeprom i podłaczyć .

    Jesteś pewien, że w nowych renówkach nie trzeba dopisywać blokad clipem online?
  • Poziom 4  
    sk700 napisał:
    Jesteś pewien, że w nowych renówkach nie trzeba dopisywać blokad clipem online?


    Właśnie blokada ta, którą kupiłem miała być "czysta" czyli nie wymaga dopisania. Ale Clip wskazuje na to, że trzeba ją dopisać właśnie online a nie wiem jak się do tego zabrać ;/
  • Poziom 36  
    MiejscowyCzeladnik napisał:
    sk700 napisał:
    Jesteś pewien, że w nowych renówkach nie trzeba dopisywać blokad clipem online?


    Właśnie blokada ta, którą kupiłem miała być "czysta" czyli nie wymaga dopisania. Ale Clip wskazuje na to, że trzeba ją dopisać właśnie online a nie wiem jak się do tego zabrać ;/


    Raz ma być czysta ,dwa właściwa dla Twojego auta. Online zrobisz w serwisie autoryzowanym. Ale czy obsłużą używane części , będziesz musiał się dowiedzieć.
  • Poziom 31  
    jurekk55 napisał:
    Raz ma być czysta ,dwa właściwa dla Twojego auta. Online zrobisz w serwisie autoryzowanym. Ale czy obsłużą używane części , będziesz musiał się dowiedzieć.

    Używanej blokady nie dopiszą, ale po za tym, że ma być właściwa i czysta to trzeba ją dopisać online bo jeszcze nie ma narzędzi które to zrobią offline. Jakiś czas temu przerabiałem temat w innej renówce i skończyło się na emulatorze który nie jest całkowitym rozwiązaniem problemu ale pozwala na odpalenie auta.
    Tak, wiem że wcześniej wystarczyło wyczyścić blokadę i po podłączeniu sama dopisywała się do auta ale dotyczyło to poprzednich generacji, w tej najprawdopodobniej to się zmieniło.
  • Poziom 12  
    To nie megan 2 czy laguna 2 ze blokada sama sie dopisywała, od megana 3 blokade trzeba dopisywac clipem lub załozyc emulator
  • Poziom 31  
    MiejscowyCzeladnik napisał:
    Na moje , jak by trzeba było dokodować te oryginalną blokade to Clip powinnien pokazywać jakiś błąd .

    Ale po co chcesz dopisywać ori blokadę która jest przecież dopisana do auta tylko uszkodzona?
  • Poziom 33  
    MiejscowyCzeladnik napisał:
    Za pierwszym podejściem, auto normalnie odpalało i chodziło . Przy próbie naprawy blokady tzn. nie blokowała

    Blokada nie blokowała prawdopodbnie z powodu błędu w systemie AIR-BAG :cry:
    MiejscowyCzeladnik napisał:
    Od tego momentu mam zablokowany zapłon po włożeniu karty w czytnik nie ma żadnej reakcji. Komunikat na liczniku " Obróć kierownice+start"

    Prawdopodobnie masz źle poskładaną blokadę - wskoczył bolec zabezpieczający przed zdjęciem blokady z kolumny :cry: . Standardowy komunikat w przypadku problemów z blokada kolumny kierownicy :D
    MiejscowyCzeladnik napisał:
    Postanowiłem kupić wyczyszczoną blokadę, sprzedający twierdził, że wystarczy ją podłączyć i sama się zakoduję. Na moje oko się nie zakodowała, gdyż jest taki sam problem jak na tej oryginalnej

    Od Megane III blokada nie przyucz asię sam - trzeba wykonac przyuczenie za pomocą kodu/ online :cry:
    W prawidłowo poskładanej blokadzie rygiel musi się dać wcisnąc do środka .
    Jesli nie idzie to masz zaskoczoną blokadkę w ryglu . Trzeba ją usunąć i powinno działać :D
  • Poziom 13  
    RET ładnie je dopisuje. Polecam równiez autousterka na Wilanowie