Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Fluence - Blokada kolumny kierownicy/ zablokowany zapłon

MiejscowyCzeladnik 29 Mar 2019 15:18 2046 16
  • #1
    MiejscowyCzeladnik
    Level 7  
    Renault Fluence 2016 r, auto wcześniej uszkodzone. Po naprawie i "ogarnieciu" auta chciałem wrócić do problemu, blokady kierownicy. Za pierwszym podejściem, auto normalnie odpalało i chodziło . Przy próbie naprawy blokady tzn. nie blokowała . Rozebrałem nie udolnie całą blokadę, silniczek który znajduję sie w blokadzie zrobił kilka ruchów poczym staną . Od tego momentu mam zablokowany zapłon po włożeniu karty w czytnik nie ma żadnej reakcji. Komunikat na liczniku " Obróć kierownice+start" . Postanowiłem kupić wyczyszczoną blokadę, sprzedający twierdził, że wystarczy ją podłączyć i sama się zakoduję. Na moje oko się nie zakodowała, gdyż jest taki sam problem jak na tej oryginalnej . Dodam , że na Clipie przy podłączonej blokadzie oryginalnej nie ma żadnego błędu a na tej która była " czyszczona " mam błąd " zablokowanie kolumny kierownicy" Clip podpowiada żeby przeprowadzić procedurę przyuczenia blokady ale nie mam kodu o który prosi Clip podczas tego kodowania.
    Myślę , zeby z dwóch blokad zrobić jedną. Robił już ktoś wcześniej taką operację ?
  • #2
    milejow
    Level 43  
    MiejscowyCzeladnik wrote:
    Robił już ktoś wcześniej taką operację ?

    Przełóż elektronikę ze swojej blokady do tej zakupionej, musisz tylko pamiętać, żeby blokadę poprawnie złożyć bo w przeciwnym wypadku brak mechanicznej odpowiedzi blokady poskutkuje dalszym blokowaniem zapłonu.
  • #4
    slevy70
    Level 18  
    a co tam przkładać i po co ? skoro dokupiona blokada jest mechanicznie sprawna wystarczy wyczyścić eeprom i podłaczyć . a obróć kierownicę to tak jak przy zwykłej stacyjce na kluczyk jak jest zablokowana kierownica.
  • Helpful post
    #6
    sk700
    Level 31  
    slevy70 wrote:
    skoro dokupiona blokada jest mechanicznie sprawna wystarczy wyczyścić eeprom i podłaczyć .

    Jesteś pewien, że w nowych renówkach nie trzeba dopisywać blokad clipem online?
  • #7
    MiejscowyCzeladnik
    Level 7  
    sk700 wrote:
    Jesteś pewien, że w nowych renówkach nie trzeba dopisywać blokad clipem online?


    Właśnie blokada ta, którą kupiłem miała być "czysta" czyli nie wymaga dopisania. Ale Clip wskazuje na to, że trzeba ją dopisać właśnie online a nie wiem jak się do tego zabrać ;/
  • #8
    jurekk55
    Level 36  
    MiejscowyCzeladnik wrote:
    sk700 wrote:
    Jesteś pewien, że w nowych renówkach nie trzeba dopisywać blokad clipem online?


    Właśnie blokada ta, którą kupiłem miała być "czysta" czyli nie wymaga dopisania. Ale Clip wskazuje na to, że trzeba ją dopisać właśnie online a nie wiem jak się do tego zabrać ;/


    Raz ma być czysta ,dwa właściwa dla Twojego auta. Online zrobisz w serwisie autoryzowanym. Ale czy obsłużą używane części , będziesz musiał się dowiedzieć.
  • #9
    sk700
    Level 31  
    jurekk55 wrote:
    Raz ma być czysta ,dwa właściwa dla Twojego auta. Online zrobisz w serwisie autoryzowanym. Ale czy obsłużą używane części , będziesz musiał się dowiedzieć.

    Używanej blokady nie dopiszą, ale po za tym, że ma być właściwa i czysta to trzeba ją dopisać online bo jeszcze nie ma narzędzi które to zrobią offline. Jakiś czas temu przerabiałem temat w innej renówce i skończyło się na emulatorze który nie jest całkowitym rozwiązaniem problemu ale pozwala na odpalenie auta.
    Tak, wiem że wcześniej wystarczyło wyczyścić blokadę i po podłączeniu sama dopisywała się do auta ale dotyczyło to poprzednich generacji, w tej najprawdopodobniej to się zmieniło.
  • #11
    tomek2469
    Level 12  
    To nie megan 2 czy laguna 2 ze blokada sama sie dopisywała, od megana 3 blokade trzeba dopisywac clipem lub załozyc emulator
  • #14
    sk700
    Level 31  
    MiejscowyCzeladnik wrote:
    Na moje , jak by trzeba było dokodować te oryginalną blokade to Clip powinnien pokazywać jakiś błąd .

    Ale po co chcesz dopisywać ori blokadę która jest przecież dopisana do auta tylko uszkodzona?
  • #15
    genek1000
    Level 35  
    MiejscowyCzeladnik wrote:
    Za pierwszym podejściem, auto normalnie odpalało i chodziło . Przy próbie naprawy blokady tzn. nie blokowała

    Blokada nie blokowała prawdopodbnie z powodu błędu w systemie AIR-BAG :cry:
    MiejscowyCzeladnik wrote:
    Od tego momentu mam zablokowany zapłon po włożeniu karty w czytnik nie ma żadnej reakcji. Komunikat na liczniku " Obróć kierownice+start"

    Prawdopodobnie masz źle poskładaną blokadę - wskoczył bolec zabezpieczający przed zdjęciem blokady z kolumny :cry: . Standardowy komunikat w przypadku problemów z blokada kolumny kierownicy :D
    MiejscowyCzeladnik wrote:
    Postanowiłem kupić wyczyszczoną blokadę, sprzedający twierdził, że wystarczy ją podłączyć i sama się zakoduję. Na moje oko się nie zakodowała, gdyż jest taki sam problem jak na tej oryginalnej

    Od Megane III blokada nie przyucz asię sam - trzeba wykonac przyuczenie za pomocą kodu/ online :cry:
    W prawidłowo poskładanej blokadzie rygiel musi się dać wcisnąc do środka .
    Jesli nie idzie to masz zaskoczoną blokadkę w ryglu . Trzeba ją usunąć i powinno działać :D
  • #16
    oktik
    Level 14  
    RET ładnie je dopisuje. Polecam równiez autousterka na Wilanowie