Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus mk3 nie doładowuje akumulatora, ładowanie 15V

04 Kwi 2019 13:47 387 16
  • Poziom 4  
    Witam, taka sytuacja - akumulator od stycznia przeważnie naładowany 66%, samochód podaje 14.8V - 15.2V sprawność akumulatora 85%, brak poboru prądu na postoju. Po naładowaniu akumulatora kilka dni i znów 67%. Odcinki jakie pokonuję to 30 km do pracy i z powrotem 30 km. Jakieś propozycje?
  • Poziom 38  
    mixergdynia napisał:
    samochód podaje 14.8V - 15.2V sprawność akumulatora 85%, brak poboru prądu na postoju.

    W jakich warunkach było mierzone to napięcie, zaraz po odpaleniu zimnego silnika, czy po jeździe np. po tych 30 km? Brak poboru prądu na postoju - odpinasz klemę?
  • Poziom 15  
    regulator napięcia do wymiany
  • Poziom 4  
    Po odpaleniu jest ok.15,1V a po dłuższej jeździe spada nawet do 14,61V. Klema odpieta.
  • Poziom 38  
    Jeżeli nie jest to silnik ze start-stopem, to napięcie jakie utrzymuje alternator jest za wysokie. Mógł paść regulator napięcia, tak jak napisał Marek39, ale mogła też paść jedna z diod wzbudzenia, taki przypadek miałem w poldku. Przy takim napięciu szybko obniżał się poziom elektrolitu w akumulatorze, więc pytanie jak z poziomem elektrolitu u Kolegi.
    Jeżeli Kolego tego nie sprawdzał, to może te problemy z akumulatorem mogą być spowodowane niskim poziomem elektrolitu w celach. Ja u siebie takiego związku nie stwierdziłem, bo elektrolit na bieżąco uzupełniałem i trwało to bardzo krótko, chyba ze dwa tygodnie, jak stwierdziłem taki wzrost napięcia.
  • Poziom 4  
    Witam , jest to start-stop a akumulator jest EFB do tego systemu tylko czemu go niedoladowuje mimo tego ze napięcie jest od 14,6-15,2 ?
  • Poziom 43  
    Nie dokodowany lub uszkodzony akumulator może być
  • Poziom 4  
    Sprawdzałem do tego modelu się nie koduje akumulatora !
  • Poziom 15  
    mixergdynia napisał:
    Witam , jest to start-stop a akumulator jest EFB do tego systemu tylko czemu go niedoladowuje mimo tego ze napięcie jest od 14,6-15,2 ?
    a powinno być 14,1 - 14.4 V gotuje się pewnie choć jak dioda walnie w mostku to też nie doładowuje ale wciąż za wysokie napięcie ładowania, żarówek nie pali???
  • Poziom 38  
    14.4 to stare bryczki ,w tym aucie jest normalne.
    1.Trzeba zrobic reset aku w BCM.
    2. jak się nic nie dzieje nie szukać dziury w całym.
  • Poziom 43  
    Metoda zerowania czujnika BMS
    1. Wejdź do pojazdu i wykonaj czynności od 2 do 4 w ciągu 10 s.
    2. Włącz zapłon, silnik wyłączony (położenie II).
    3. Wciśnij i zwolnij przełącznik tylnego światła przeciwmgielnego pięć razy.
    4. Wciśnij i zwolnij przełącznik świateł ostrzegawczych ( awaryjne ) trzy razy.
    5. Jeśli procedura się powiedzie, lampka ostrzegawcza układu ładowania w zestawie wskaźników zamiga trzy razy w ciągu następnych 15 s.
    6. Zerowanie czujnika BMS zostało zakończone

    Takie coś znalazłem.
  • Poziom 4  
    Tak jak pisze dzieje się tylko to ze nie doładowuje aku napięcie może faktycznie komputer reguluje .
  • Poziom 43  
    Ale konkretnie nie działa S&S ? Czy tylko kolega kupił fejs i sie bawi?
  • Poziom 38  
    mixergdynia napisał:
    Witam , jest to start-stop a akumulator jest EFB do tego systemu tylko czemu go niedoladowuje mimo tego ze napięcie jest od 14,6-15,2 ?

    Wg mnie jest to normalne i trzeba z tym żyć. Nie wiem jak teraz, ale dawnej akumulator uzyskiwał 100% naładowania, gdy pod koniec ładowania uzyskiwał napięcie ok.16 V. Na takie napięcie (przerwanie ładowania) ustawiony fabrycznie prostownik z tamtych lat (lata 70).
    Ten akumulator jest na samym początku ładowany pod wpływem napięcia 15.1V (jak allek jes zimny, a to trwa bardzo krótko), później jest ładowany tylko pod wpływem napięcia 14.6 V, stąd wynika tylko 66-68% jego naładowania i tego się nie zmieni.
    Ciekawi mnie czy ten akumulator ma możliwość kontroli poziomu elektrolitu w celach i uzupełniania ubytków wody. Jeżeli tak, to ja bym go od czasu do czasu, ładował małym prądem przy użyciu normalnego prostownika, do uzyskania napięcia ok. 15.8 V, co miałoby na celu rozruszanie płyt na całej powierzchni.
  • Poziom 43  
    Ja mam nowy aku w vw i jest 80%, s&s działa.
  • Spec od samochodów
    Czy na klemie/_/ są dodatkowe dwa kabelki ? /biały i czarny/