Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic 2 1.9 dci - nie odpala po długim postoju

paweł37 25 Apr 2019 08:02 2634 9
  • #1
    paweł37
    Level 10  
    Witam, pacjent Renault Scenic 2 1.9 dci z 2004 r. Auto przez dwa miesiące stało na parkingu nie ruszane, po powrocie do domu próbowałem go otworzyć ale padła bateria, otworzyliśmy z kluczyka włożyliśmy nową baterię i podczas próby uruchomienia rozrusznik kręcił jak na rozładowanym akumulatorze , po chwili przestał i od tej pory cisza, w aucie wszystko działa (wycieraczki, światła, szyber i tak dalej) ale po zbliżeniu czy włożeniu karty do czytnika zegary nie świecą , naciskając przycisk start puszcza blokada kierownicy ale rozrusznik nie kręci na zegarach miga kontrolka immo, przejrzałem bezpieczniki, przejrzałem wiązki pod maską i w środku, wymieniłem baterię w karcie, ale bez efektu, miał ktoś taki problem, poprosze o radę co mogło paść i wywołac taki efekt.Pozdrawiam.
  • #2
    Piasek80
    Level 31  
    Mogło się rozkodować IMMO albo karta. Masz drugą kartę ? Próbowałeś odpalać na drugiej ?
  • #3
    paweł37
    Level 10  
    niestety niemam, sprawdziłem teraz napiecia na akumulatorze , mam bardzo duży pobór prądu, po założeniu klemy iskrzy i prąd spada poniżej 10V, kiedy odłączę aku. wzbudza sie do swoich 12,5V, na kablach rozruchowych z drugiego auta rozrusznik zaczoł pykać, ale nic nie było na wyświetlaczu.
  • Helpful post
    #4
    dr.master
    Level 39  
    Tzn że masz gdzieś zwarcie, które należy zlokalizować i usunąć.
    Napięcie podczas rozruchu na akumulatorze spada do jakiego poziomu ?
    Może rozrusznik :?:
  • #5
    paweł37
    Level 10  
    wystarczy że podepne klemy i już jest poniżej 10V, przy takim napięciu rozrusznik nawet nie pyknie więc niewiem , próbowałem z kabli sąsiada, ale jak zobaczyłem że to zwarcie to nie będe więcej próbował. Wyjęcie tego rozrusznika to podobno nie jest prosta sprawa.
  • #6
    Piasek80
    Level 31  
    Zacznij od oględzin wiązek elektrycznych w komorze silnika. Może jakiś gryzoń narobił spustoszenia podczas tak długiego postoju.
  • #7
    paweł37
    Level 10  
    w zasadzie wszystko przejrzałem, próbowałem odpalić z dwóch baterii napięcie spada poniżej 9V kiedy pyka rozrusznik , zdjołem wtyki świec żarowych, myslałem że może to one, ale nic to nie dało, co jeszcze może pobierać tyle prądu ?
  • Helpful post
    #8
    Piasek80
    Level 31  
    Wszystko. Masz zwarcie gdzieś i tyle. Jak problem z wydobyciem rozrusznika to chociaż odkręć od niego kabel zasilający i zobacz czy to coś zmieniło.
  • #9
    paweł37
    Level 10  
    a więc tak , odkręciłem kabel od rozrusznika , napięcia przestały spadać, przykręciłem z powrotem i nie wiem czemu jest ok. rozrusznik zaczął kręcić i auto odpaliło niestety na zegarach ciemno, tylko kontrolka od immo. zapala się i gasnie ,popracował do nagrzania , zgasiłem i bez wyjmowania karty odpaliłem parę razy, było ok. do chwili aż wyjąłem kartę z czytnika, teraz z powrotem cisza, rozrusznik nie kręci nie działa blokada kierownicy, tylko szum jakiegoś wentylatorka.

    Dodano po 1 [godziny] 38 [minuty]:

    samochód odpala, zegary nie świecą bo ktoś je kiedyś naprawiał i lutował chyba pogrzebaczem, wymieniana była ta część odpowiedzialna za wskazania pracy , prędkości tak dalej, ta od radia działa , zastanawiam się czy to nie one robiły taki problem, kiedy je wyjąłem były bardzo gorące.
  • #10
    paweł37
    Level 10  
    podpowie mi ktoś, co może powodować brak komunikatu o przebiegu na wyświetlaczu , przyciski w manetce od wycieraczek niczego nie zmieniają, rozebrałem je , wyglada że wszystko jest dobrze, w miejscu gdzie powinny być info. o przebiegu , wyświetla się tylko błąd poduszek, informacja o stanie oleju o włożonej karcie w czytniku, nic o przejechanych kilometrach.