Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Vailant EcoTec Plus 831 - błąd F.62 co oznacza?

03 Maj 2019 12:21 996 21
  • Poziom 3  
    Witam

    W okresie wielkanocy na moim piecu wyskoczyl blad F.62. Co nieco juz czytalem i nie wyglada to za ciekawie niestety. Czy moze wiecie cos wiecej na ten temat?

    Dzieki
  • Poziom 33  
    Podaj dokładny model tego kotła.
    Kiedy był robiony serwis z czyszczeniem komory spalania?

    Błąd F.62 oznacza "nieszczelny zawór gazowy", czyli elektronika tak to interpretuje: po wyłączeniu palnika (zamknięciu zaworu gazowego) powinna dojść "informacja" z elektrody jonizacyjnej że już nie wykrywa płomienia. U ciebie elektroda ta jeszcze dostaje informację że wykrywa płomień. Może tak być przy nieszczelnym zaworze gazowym który nie domknął się do końca i przepuszcza pewne ilości gazu. Jest bardzo niebezpieczne! Powinno się wyłączyć z gniazdka kocioł i zakręcić gaz, ponieważ przy faktycznym nieszczelnym zaworze gazowym może dojść do nazbierania się gazu w komorze spalania i wewnątrz kotła. Potem jedna iskra, np. przy próbie uruchomienia wentylatora (itp.) i bum.

    Elektroda jonizacyjna może jeszcze być zabrudzona lub uszkodzona i może dawać sprzeczne informacje.

    Jak najszybciej do sprawdzenia.
  • Poziom 3  
    ls_77 napisał:
    Podaj dokładny model tego kotła.

    EcoTec Plus 831
    ls_77 napisał:
    Kiedy był robiony serwis z czyszczeniem komory spalania?

    eeee, nigdy

    Ten blad mialem 2 razy w ciagu ostatnich 3 tygodni. 1wszy raz jakies 3 tyg temu, 2gi raz w poprzedni czwartek.
  • Poziom 33  
    Niestety w Polsce kotły mają inne oznaczenia, a na stronie UK nie mogę znaleźć tego modelu.
    Ale mniejsza o to - musisz wezwać serwisanta na czyszczenie komory spalania i do sprawdzenia elektrody no i zaworu gazowego - i to jak najszybciej.

    A jak długo kocioł wisi?
  • Poziom 33  
    To najczarniejszy ze scenariuszy, ale też może się zdarzyć.
  • Poziom 14  
    11 lat bez serwisu to niezły wynik :) Nie wiem jak w UK ale u nas jest obowiązkowy coroczny przegląd instalacji gazowej a co za tym idzie kotła gazowego. Przy przeglądzie następuje czyszczenie i wymiana zużytych elementów oraz regulacja kotła w celu utrzymania sprawności urządzenia.
  • Poziom 33  
    Obawiam się, że po takim czasie nieserwisowania koszt wymiany zużytych elementów będzie ekonomicznie nieuzasadniony. Raczej propozycja montażu nowego kotła.
  • Poziom 3  
    as007 napisał:
    11 lat bez serwisu to niezły wynik :) Nie wiem jak w UK ale u nas jest obowiązkowy coroczny przegląd instalacji gazowej a co za tym idzie kotła gazowego. Przy przeglądzie następuje czyszczenie i wymiana zużytych elementów oraz regulacja kotła w celu utrzymania sprawności urządzenia.

    Obowiazek jest chyba raczej w celu utrzymania gwarancji na boiler. Nie serwisujesz nie masz gwarancji. Nikt chyba nie moze Cie zmusic do robienia corocznego serwisu boilera. A przeglad instalacji gazowej polega glownie na sprawdzeniu czy nie ma wyciekow gazu. Przynajmniej tak to u mnie wygladalo do tej pory.

    ls_77 napisał:
    Obawiam się, że po takim czasie nieserwisowania koszt wymiany zużytych elementów będzie ekonomicznie nieuzasadniony. Raczej propozycja montażu nowego kotła.


    Hmm. Ciekawe ale nic nie jest do wymiany a tym bardziej caly boiler.

    Ale kontynuujac.
    Byl dzisiaj gazownik. Zapytal sie jaki blad, F.62, aha, to ja sie skontaktuje z Vailantem i sie odezwiemy.
    Odezwali sie. Vailant powiedzial im ze do wymiany jest PCB. Bez zadnego szukania czy ewentualnie zawor gazowy. Cena £300 + robocizna £50/godzine.
    Czy nie powinni zaczac od zaworu?
  • Poziom 33  
    I nawet nie zajrzał do środka do komory spalania?
  • Poziom 3  
    ls_77 napisał:
    I nawet nie zajrzał do środka do komory spalania?


    Do czego??? A gdzie to jest??

    A powinien i w jakim celu?

    Cala wizyta trwala 13 minut i za to zaplacilem 50f + VAT.
  • Poziom 33  
    Przez 11 lat kocioł bez serwisu i bez czyszczenia komory spalania może wyglądać podobnie jak na tym zdjęciu: Link
    Komora spalania jest wewnątrz kotła pod obudową i za osłoną z palnikiem. Producent móri, że ma być czyszczona nie rzadziej niż co 2 lata.
    Tutaj szerzej o przeglądach kotłów: Link
  • Poziom 3  
    ls_77 napisał:
    Przez 11 lat kocioł bez serwisu i bez czyszczenia komory spalania...

    Dzięki za linki. Bardzo ciekawe informacje.
    Na jutro mam zamówiony serwis. Dam wam znać jak wyglądał w angielskim wykonaniu.
    Poza tym zamówiłem plyte. Poserwisowa na rocznej gwarancji za £31 i odsyłam moja w zamian. Jutro ma być. Podmienie i zobaczymy czy pojawi się błąd.
    Chociaż jak narazie to nie miałem od ostatniego razu a było to około 2 tyg temu.
  • Poziom 33  
    Jak się da to może zrób zdjęcia kotła po 11 latach pracy. Będą może pomocne innym użytkownikom.
  • Poziom 3  
    Jesli się da. Chociaż mam dziwne przeczucie że facet to wogole nie będzie go otwierał. Cos tak wywnioskowalem z opisu na czym polega serwis kotla ktory mi podali przez tel. Ale zobaczymy jutro.
  • Poziom 33  
    W instrukcji którą podesłałeś masz wszystko ładnie opisane co powinno być robione podczas serwisu i jak często: Rozdział 7.
  • Poziom 3  
    ls_77 napisał:
    Jak się da to może zrób zdjęcia kotła po 11 latach pracy. Będą może pomocne innym użytkownikom.


    Juz po serwisie. Oto zdjecie.
    Ta plama w dolnej czesci pochodzi od wody ktora tam wlal. Oryginalnie byl suchutki.
    Serwisant byl pelen podziwu dla jakosci pieca. Posprawdal szczelsnoci, moc oraz cisnienie gazu, wyczyscil pedzelkiem lekko palnik, nabil powietrza do zbiornika i tyle.
    Co do plyty to po cichu poradzil zebym narazie sie nie spieszyl z jej wymiana tylko obserwowal. Ten blad F.62 mialem w Wielkanoc i od tej pory cisza. Koszt nowej to prawie 300f. Ja co prawda juz sam zamowilem i zaraz po jego wyjsciu wymienilem na poserwisową z roczna gwarancja. Koszt 31f z wysylka i moja jako zwrot. Mam 30 dni na rozruch i teraz bede obserwowal co sie bedzie dzialao.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    No to jak na 11 lat bez serwisu to na prawdę jestem pełen podziwu. Oby służył jeszcze jak najdłużej.
  • Poziom 3  
    Dzięki.
    Ale mam jeszcze jedno pytanie. Na wyświetlaczu wyświetla się teraz duże C (Warmstart system) a mam wrażenie że wcześniej go nie było. Co to jest i do czego służy?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Jest to tzw. tryb komfortowy CWU. Co jakiś czas jest podgrzewany wymiennik ciepła żeby zapewnić szybszy dostęp do CWU.
    Można to wyłączyć poprzez przekręcenie pokrętła CWU na max w lewo a potem powrót do nastawy.
  • Poziom 3  
    ok, dzięki.
    temat uważam za zakończony. Dzięki za pomoc.
    pozdrawiam.
  • Poziom 3  
    ok, dzięki.
    temat uważam za zakończony. Dzięki za pomoc.
    pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Problem rozwiązany pozytywnie.