Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf Plus 1.9 TDI 105KM - jest trochę słabszy i pojawił się błąd 16487

21 Maj 2019 20:16 276 7
  • Poziom 13  
    Witam.
    Potrzebuję pomocy w rozwiązaniu problemu z moim autem VW 1.9tdi silnik BKC.
    Podczas jazdy poczułem jakby przerywanie w silniku tak kilka razy a potem było już dobrze tylko był jakby słabszy niż zwykle.
    Po ponownym uruchomieniu na wyświetlaczu pojawił się komunikat "systeme dechape ment atelier" i zapaliła się kontrolka żółta check engin.
    Po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd:
    -16487 P0103-czujnik MAF(przepływ masy powietrza) G70-wysoki sygnał wejściowy
    w jednoprzewodowym trybie pracy.
    Usterka wskazywała na przepływomierz jednak podmiana na taki ze szrotu nic nie dała. Zastanawiam się nad tym czy nie jest zabity EGR.
    Dodam jeszcze że autem da się jechać i nic się nie dzieje tylko ten błąd i kontrolka check engine
  • Poziom 5  
    Sprawdź w logach jakie parametry pokaże m.in. przepływka, jak będzie wszystko dobrze to nie powinno być potem kłopotów.
  • Poziom 13  
    Sprawdzałem w blokach pomiarowych grupa 003.Z tego co pamiętam to tak to wyglądało:
    -obroty 860
    -masa powietrza zasysanego(wymagana); 240- 370mg/skok i rośnie wraz z obrotami
    -masa powietrza zasysanego(rzeczywista); 550mg/skok stoiii w miejscu
    -zasilanie zaworu recyrkulacji EGR; 96.2 % też nie zmienia się wraz z obrotami
    Czy te dwie ostatnie wartości nie powinny zmieniać się wraz z obrotami???
  • Moderator Samochody
    krismon3 napisał:
    -masa powietrza zasysanego(rzeczywista); 550mg/skok stoiii w miejscu
    Czyli brak odczytu z czujnika MAF i podstawiona wartość zastępcza (tryb awaryjny). Przepływomierz może być sprawny, a uszkodzeniu mogła ulec jego wiązka elektryczna.
  • Poziom 16  
    krismon3 napisał:
    przewody wyglądają na całe i dobre na dwóch pinach jest napięcie na jednym 12.7V na trzecim 4.9V.
    Może jest jakieś miejsce gdzie przewody ulegają zepsuciu. Sam nie bardzo wiem gdzie szukać przyczyny w rozwiązaniu problemu.


    Wiązka elektryczna może być uszkodzona z przyczyn osób trzecich ( kolizja, przy wymianie podzespołów, itp) a więc miernik w dłonie i rzetelnie posprawdzaj wyjscia z ECU do kostki, oczywiście uprzednio upewniając się co do prawidłowego funkcjonowania przepływomierza.
  • Poziom 13  
    W jaki sposób mam się upewnić czy działa przepływomierz.Podmiankę zrobiłem na szrocie i było wszystko tak samo.Chyba nie mam takiego pecha by był również popsuty'.
    Jakie wartości powinny być na poszczególnych pinach w kostce przepływomierza?
    Na pierwszym jest 12.7 tyle co na akumulatorze na trzecim 4.9 nie wiem co z pozostałymi dwoma pinami drugi to będzie masa. Jaka powinna być wartość na czwartym pinie.