Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] WV Golf V BKC 1,9 TDI 1k10 Trend - Błąd 0361 z35 ogrzewanie

60jarek 28 May 2019 12:19 2877 2
Termopasty
  • #1
    60jarek
    Level 22  
    Jak najmniejszym wysiłkiem wymontować nagrzewnicę pomocniczą znajduje się gdzieś nad nogami kierowcy. Które elementy należy odkręcić po kolei? W internecie znalazłem filmy demontażu aut innych marek a w golf V? Błąd ten wyczytałem iż dotyczy tej chłodnicy i może być spowodowany zimnym lutem oporu na płytce sterującej tej nagrzewnicy. Proszę o opis nim zdemontuję niepotrzebnie pól auta w poszukiwaniu i kolejności demontażu.
  • Termopasty
  • #2
    60jarek
    Level 22  
    Odpowiadam sam sobie: Włączyć na max ogrzewanie wyłączyć auto i odłączyć klemy akumulatora (najpierw minus). Należy wykręcić 2 wkręty (torx 15) z osłony nad nogami kierowcy i ja wyjąć z umocowań sama wychodzi wyjąć z niej gniazdo do podłączenia skanera diagnostycznego. Dodatkowo odkręciłem jeden wkręt z osłony trzymającej pozostałe osłony górną z boczną (niekoniecznie). Wyjąć zaślepkę wykręcić wkręt wyjąć lekko wyszarpując osłonę boczną ze słupka. Rozłączyć rurkę nagrzewania nawiew na nogi z góry (znajduje się tam Trzeci Czujnik) temperatury powietrza taki jak g150 z bocznym wyprowadzeniem styków) Odkręcić 3 wkręty (klucz 6) i wyjąć plastikową osłonę grzałki. Odkręcić 4 wkręt co trzyma grzałkę (dla tego należało ogrzewanie dać na max bo znajduje się pod cięgnem przepustnicy nad zasilaniem plus grzałki). Odłączyć zasilanie grzałki (klucz 10) plus i minus grube przewody (tak z konstruowane nakrętki ze po odkręceniu zostają na przewodzie). Wyjąć wtyczkę sterującą grzałki obok zasilających. Nagrzewnicę można wysunąć bez problemu.

    OTWARCIE GRZAŁKI: Żeby dostać się do elektroniki grzałki należy rozebrać jej plastikową obudowę na pół. Po obu stronach widać dwa zaciski plastikowe należy zacząć od tego po węższej stronie grzałki (po drugiej stronie styków zasilania) podważać wkrętakiem itp aż się zdejmie plastik górny (na środku była z klejona klejem. Plastik delikatnie tam po pękał da się z kleić na gorąco(np lutownica).

    Po zdjęciu górnego plastiku ukaże się płytka z elektroniką opór Z35 to ten gruby po węższej stronie płytki. (jest takich 4). Z INFORMACJI UZYSKANYCH NA INNYCH FORACH: stosowano cynę bezołowiowa ingerencja zwykłą lutownicą raczej nie polecam tylko gorące powietrze. Wszelkie zimne luty postaram się wygrzać CDN. Używana nagrzewnica około 200 PLN na portalu aukcyjnym mam wersje E inna nie pasuje (wersja F).
  • #3
    60jarek
    Level 22  
    Płytka przegrzana gorącym powietrzem. (ZIMNY LUT NA OPORZE)
    Montaż w odwrotnej kolejności niż opis rozbiórki.
    Kasowanie błędu skanerem Wag MINI.
    DZIAŁA BEZ BŁĘDU (DAJE SUPER GORĄCE POWIETRZE).

    THE END.

    ps. zdjęcie z neta ten opór (brak tam kondensatora smd lub innego elementu).
    Co się nagimnastykowałem......... .