Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda HRV 1,5 2016r. - Dziwny metaliczny dzwięk przy porannym uruchamiaiu silnik

12 Cze 2019 10:23 261 9
  • Poziom 7  
    Witam,

    Mam problem z samochodem Honda HR-V 2016r.(silnik 1,5 - automatyczna skrzynia biegów). Mianowicie podczas porannego odpalania jest dziwny metaliczny dźwięk, coś podobnego do tego jakby przekręcić kluczyk na włączonym silniku. Słychać go po chwili od odpalenia silnika i znika po jakiejś sekundzie. Dzieje się to tylko na całkowicie zimnym silniku, głównie z rana - czasem także jak odstoi z 8-10h bez uruchomienia. Nie dzieje się to codziennie, czasem można to usłyszeć 7dni z rzędu a czasem jest parę dni przerwy(zazwyczaj 1-2).
    Samochód był w serwisie łącznie już chyba z 8 razy i Oni oczywiście nigdy akurat tego dźwięku nie słyszeli, nigdy się z czymś podobnym nie spotkali i nie widzą żadnego problemu - wcześniej wymienili bendiks, ale nic to nie dało. Sam nawet byłem wczoraj odebrać auto i akurat jak na złość przy mechaniku z serwisu faktycznie silnik zaskoczył bez problemu.
    Szukałem na różnych forach anglojęzycznych i jest to określane jako "grinding noise". Znalazłem również odpowiedź, że może to być zepsuty rozrusznik(kiedy koła zębate się nie zazębiają bądź są zużyte) ale również, że może być to normalny dźwięk silnika. Napisano mniej więcej, że "silnik może wydać odgłos szlifowania podczas rozruchu, ponieważ olej nie krąży jeszcze w silniku. Olej zbiera się na dnie i potrzebuje chwili, aby się rozgrzać i prawidłowo krążyć w systemie." Jest tam też informacja żeby określić skąd pochodzi dźwięk.
    Tu moje pytanie, czy faktycznie to może być normalny dźwięk silnika?
    Jako, że będę starał się sprawdzić skąd pochodzi dźwięk i go nagrać, ale niestety moja znajomość mechaniki samochodowej jest bardzo podstawowa to czy ew. mógłby ktoś pomóc i powiedzieć gdzie w tym silniku jest rozrusznik(albo chociażby czy rozrusznik jest w każdym silniku mniej więcej zawsze w tym samym miejscu), albo w jaki sposób określić skąd pochodzi ten dźwięk i czy to sprawdzanie w ogóle ma sens.
    Za wszelką pomoc będę wdzięczny i z góry dziękuję.

    Na youtube znalazłem film(załączam) z uruchamiania Hondy CR-V i dźwięk wydaje się praktycznie identyczny - jest tam również informacja o rozwiązaniu, lecz mój angielski nie jest na tyle zaawansowany w słownictwie technicznym i nie mogę rozszyfrować co to jest. Słowniki również mi w tym nie pomagają.
    Takie coś jest pod filmem: "Issue was with the "cam actuator gear assembly" part #14310R44A01, Act. Assy., 46T VTC (It was a gear about 3 -- 4" in diameter with an enclosed "hub" that has the parts that rattled during start up)"

    Natomiast nie wiem czy to może być to samo w HR-V?

  • Computer Controls
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Wygląda mi to na zbyt późno cofający się bendiks. Miałem podobnie w nissanie note. Problem był tylko w zimne poranki po dłuższym postoju. Pomogło wyczyszczenie rozrusznika i złożenie na sucho. Gdy był lekko smarowany pomagało na pół roku.
  • Computer Controls
  • Poziom 7  
    grzeskk napisał:
    Wygląda mi to na zbyt późno cofający się bendiks. Miałem podobnie w nissanie note. Problem był tylko w zimne poranki po dłuższym postoju. Pomogło wyczyszczenie rozrusznika i złożenie na sucho. Gdy był lekko smarowany pomagało na pół roku.


    Dzięki bardzo za odpowiedź. W takim razie potrzebna jest wymiana całego rozrusznika? Czy jest to ogólnie coś poważnego czy można to po prostu zostawić, jeździć normalnie i się nie przejmować? Wprawdzie dzieje się to już od dłuższego czasu ale pytam głównie dlatego, że niedługo kończy się gwarancja i nie chciałbym żeby okazało się, że po gwarancji padnie coś czego wymiana będzie kosztowała jakąś większą sumę. Starałem się dowiedzieć czegoś w serwisie ale Oni nic nie słyszeli i niestety nie są w stanie nic powiedzieć.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Nie zostawiać tego bo szybciej zużywa się wieniec zębaty i bendiks. Na początek umyć rozrusznik z pyłu od tarczy i obejrzeć sprężynę powrotną bendiksu, złożyć na sucho bendiks jak nie pomoże to raczej wymiana rozrusznika.
  • Poziom 7  
    Dzięki bardzo, chodziło mi właśnie o to czy to coś poważnego i się tym dalej interesować, czy rzeczywiście to może być normalne. Ja osobiście raczej tego ruszać nie będę, bo samochód jest jeszcze na gwarancji. Szczerze to nawet bałbym się robić to samemu, bo nie mam wiedzy ani wprawy w mechanice samochodowej, więc znając życie mógłbym to jeszcze bardziej uszkodzić, ale postaram się w takim razie to nagrać i najwyżej będę nachodził serwis tak długo aż to zrobią.
  • Poziom 2  
    Czy problem został rozwiązany? Mam taki sam objaw w HR-V z 2018 r.
  • Poziom 7  
    Niestety nie pomogę póki co, bo nie zostało zrobione. Na filmie, który nagrałem, generalnie mało co było słychać a sam samochód stał znowu tydzień w serwisie i akurat oczywiście wszystko działało bezproblemowo.
    Od paru dni z kolei jest przy każdym odpalaniu ;)
    Niedługo i tak musi na przegląd jechać to może, w końcu, wtedy zaskoczy.
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Z pewnością, wbrew temu co niektórzy sugerują, nie jest to rozrusznik.
    Prawdopodobnie wariator VTC. Samochód jest na gwarancji, już umówiony w serwisie na przyszły tydzień.

    Dodano po 1 [minuty]:

    grzeskk napisał:
    Nie zostawiać tego bo szybciej zużywa się wieniec zębaty i bendiks. Na początek umyć rozrusznik z pyłu od tarczy i obejrzeć sprężynę powrotną bendiksu, złożyć na sucho bendiks jak nie pomoże to raczej wymiana rozrusznika.

    Pył z tarczy w automacie??
  • Poziom 7  
    Ok, dzięki za informacje - na pewno się przydadzą przy następnej wizycie w serwisie. Także jeśli możesz to daj znać po wszystkim czy to faktycznie było to i czy wymiana pomogła.
  • Poziom 2  
    Samochód już po naprawie w ASO. Tak jak przypuszczałem, przyczyną był wariator faz rozrządu, czyli VTC.
    Trochę to dziwne, jak na przebieg 12 tys. km. Może ma to związek z rzadkim jak woda olejem 0W20, zalewanym fabrycznie?
    I przykra sprawa - po gwarancji taka naprawa kosztowałaby 4 tys. zł!