logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] VBA: Kopiowanie kolumny A i wklejanie do kolejnych kolumn po kliknięciu

matan07 26 Cze 2019 09:19 1551 9
REKLAMA
  • #1 18030321
    matan07
    Poziom 6  
    Ocena: 5
    Cześć,
    Mam problem z makrem dotyczącym kopiowania kolumny A i po każdorazowym kliknięciu "przycisku" wklejania do kolejnej kolumny.
    Na zasadzie zaznacz całą kolumnę A i wklej (z formułami) do kolumny B, po kolejnym kliknięciu znów zaznacz kolumnę A i wklej do C itd.
    Byłbym mega wdzięczny za pomoc. Jestem zielony a potrzebuję takiej opcji do analizy.
    Pozdrawiam

Dodano po 9 [minuty]:

Nagrałem sobie kod który kopiuje "stały zakres" i wkleja do kolumny obok. Zaznacza dwie kolumny bo są tam scalone komórki, tj wkleja do kolejnych dwóch.

Sub DodajBudynek()
    '
    ' DodajBudynek Makro
    '

'
    Columns("D:E").Select
    Range("D5").Activate
    Selection.Copy
    Columns("F:F").Select
    ActiveSheet.Paste

End Sub
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 18030406
    matan07
    Poziom 6  
    Niestety nie działa. Kopiuje dany zakres i wkleja w kolumnę do tyłu. Po kolejnym kliknięciu wkleja w to samo miejsce.
    Potrzebuję aby wklejało w następną kolumnę pamiętając że jest to zakres dwóch kolumn. Czyli kopiuj D:E i wklej w F czyli tak naprawdę w F:G,
    po kolejnym kliknięciu kopiuj D:E i wklej w H czyli tak naprawdę zajmie zakres H:I itd.
  • #4 18030419
    PRL
    Poziom 41  
    Ocena: 903
    Działa.
    Do wyznaczenia 'nowej' kolumny jest brany pod uwagę wiersz 1.
    Cells(1, Columns.Count).End(xlToLeft).Column

Dopasuj to sobie.
    Pomogłem? Kup mi kawę.
  • REKLAMA
  • #5 18030477
    matan07
    Poziom 6  
    Metodą prób i błędów wpisałem 90 i działa.
    Mógłbyś mi powiedzieć do czego odnosi się to 90 że nagle zaczęło działać poprawnie?
    Dzięki za pomoc
  • #6 18030530
    PRL
    Poziom 41