Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tomasetto Achille AT-07 - Regulacja Tomasetto Achille AT-07

03 Lip 2019 14:41 1932 5
  • Poziom 10  
    Hej
    potrzebuję pomocy w ogarnięciu regulacji nowego reduktora Tomasetto Achille AT-07 100HP zintegrowany z elektrozaworem i filtrem fazy ciekłej gazu.
    Opis pochodzi z Krótki poemat na temat gazu uzupełniony o moje komentarze do których potrzebuję odpowiedzi w nawiasach kwadratowych i pogrubione. Na necie znalazłem mnóstwo opisów jedne tak inne siak i już nie wiem

    Mój nowy reduktor wygląda tak dobtego znalazłem opis i teoretycznie instrukcje montażu ale średnio znam angielski a tłumacz to wiadomo :/ ale
    Tomasetto Achille AT-07 - Regulacja Tomasetto Achille AT-07

    Tomasetto Achille AT-07 - Regulacja Tomasetto Achille AT-07

    Tomasetto Achille AT-07 - Regulacja Tomasetto Achille AT-07


    Reduktor-parownik to źródło napięcia P1 o regulowanej wartości ( większa śrubka w reduktorze),


    Co zrobić ?
    Silnik jest ciepły, pracował na benzynie , przełączamy na gaz. Wstępnie pewnie jakkolwiek chodzi , jeśli nie kręcimy reduktorem [pokrętło czarne nr 2 pod filtrem??] (podciśnienie tak aby pracował w miarę stabilnie) -> zakładam ze zawór główny [ten na wielozaworze??] nie jest zupełnie zakręcony !

    Łapanie ogona charakterystyki regulacji.

    Zaczynamy od ..... końca, szukamy właściwego (wystarczającego) otwarcia zaworu głównego[tego przy wielozaworze??] , staramy się utrzymać silnik na obrotach okolu 3 tys. ( 50 % obrotów maksymalnych silnika), teraz przykręcamy zawór główny i słuchamy (patrzymy na obrotomierz ) kiedy obroty zaczynają spadać. Od tego punktu ODKRECIC jeden obrót zaworu głównego. Mam nadzieje iż lambda ~ 1. ( później to nieco dostroimy ) [to chyba trzeba 2 dwie osoby jeden przy wielozaworze i kręci zaworem, a drugi trzyma na obrotach??]

    Poszukiwanie szerokości kanału stabilności.
    Pora na ciśnienie[pokrętło czarne nr 2 pod filtrem??], zostawiamy silnik na biegu jałowym, odkręcaj (w lewo) zwiększasz ciśnienie (wzbogacasz mieszankę).Dojdziesz do punktu gdy już wyraźnie zaczynają spadać obroty (za bogata mieszanka - > przekraczasz granice palności, lambda dochodzi do 0.7 -> Lewa granica

    Kręć w prawo , zmniejszanie ciśnienia, prostowanie charakterystyki a potem wygięcie w druga stronę i zubażanie mieszanki. Dochodzimy do punktu granic palności ( za ubogo -> lambda okolo 1.3 ) -> Prawa granica

    Tu już rożnie się to spala , bardzo wiele zależy od stopnia sprężania -> silniki o wyższym stopniu sprężania lepiej sobie radzą z ubogimi mieszankami. Trudno podać konkretna lambdę dla granicy palności mieszanki. Inny stopień sprężania, inny kształt komory spalania ... Pole popisu do tuningu silnika także w kierunku ekonomiki pracy .... ale to temat na inna dyskusje

    Jaki mamy wybór ?
    Znaleźliśmy obszar stabilności pracy silnika. Pod względem lambda oczywiście ! Zwykle jest to około 1 do 2 obrotów śruby regulacji ciśnienia na reduktorze. Szerokość obszaru stabilności (w ilości obrotów śruby regulacji na reduktorze) zależy od podciśnienia wytwarzanego przez mikser. Im podciśnienie mniejsze (mikser o większym przekroju, „ luzniekszy) tym obszar stabilności węższy, a regulacja trudniejsza.

    1. Niech to jeździ w miarę oszczędnie ( lecz bez przesady z ta oszczędnością)

    Ustawiamy w pobliżu środka zakresu regulacji (P1 = 0) ale nieco .... w prawo od polowy (1/10 zakresu regulacji) czyli przy prawie prostej charakterystyce układu. Mam nadzieje na lambda = 1.05. Przy spokojnych warunkach pracy, bieg jałowy (stoimy w korkach), niskie obroty (spokojna jazda) silnik chodzi na uboższych mieszankach (oszczędność) natomiast przy wysokich obrotach będzie zbliżał się do lambda około 1 a może nawet ja przekraczał (?) czyli max. mocy. „

    W tym ostatnim punkcie nie bardzo potrafię zrozumieć o co chodzi kręcić pokrętłem czarnym nr 2 pod filtrem ? Ale jak?
    Mam program amon i interfejs do al700 więc widzę wszystko na kompie mogę to w takim wypadku w łatwiejszy sposób ustawić?

    A może tym sposobem z innego tematu tylko tam niby był at-07 ale nie miał zintegrowanego filtra

    „Regulacji dokonać należy na biegu jałowym (silnik rozgrzany). Jeżeli masz dojście do analizatora spalin to kręcisz nią, aż osiągniesz poprawne wyniki. Jeżeli robisz to na wyczucie to wtedy: 
    1: zakręcasz śrubkę, aż silnik zacznie przygasać 
    2: odkręcasz licząc ile zrobiłeś obrotów, również, aż silnik zacznie przygasać. 
    3: ustawiasz śrubkę po środku wyliczonych obrotów( minimalnie można odkręcić w celu wzbogacenia mieszanki - żeby nie strzelał) 

    Druga śrubka to stały przepływ gazu niezależny od menbrany. Zapobiega to przygasaniu silnika na ostrych zakrętach pokonywanych na obrotach jałowych. Przed regulacją po prostu ją zakręć. Gdy pierwszą śrubkę zakręciłeś pkt1, aż silnik zaczął przygasać odkręcaj drugą, do czasu aż obroty trochę zaczną wzrastać. 
    Gdy na zakręcie siła odśrodkowa przymknie menbranę, silnik nie zgaśnie z powodu braku gazu, dzięki właśnie drugiej śrubce.  „

    link do tematu
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic264137.html
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Cytat:
    [pokrętło czarne nr 2 pod filtrem??]

    Tak to jest ta czarna plastikowa śruba regulująca docisk sprężyny na membrane czyli czułość.

    Cytat:
    zakładam ze zawór główny [ten na wielozaworze??] nie jest zupełnie zakręcony !

    To zapewne chodzi o register (śrube na wężu idącym juz po reduktorze do silnika). Przy 2 generacji masz oczywiście nie śrube a krokowca.

    Cytat:
    [to chyba trzeba 2 dwie osoby jeden przy wielozaworze i kręci zaworem, a drugi trzyma na obrotach??]

    Oczywiście jak się chce wg tego robić no chyba że sam sobie będziesz trzymał obroty pod maską i zarazem regulował śrubą.

    Cytat:
    Pora na ciśnienie[pokrętło czarne nr 2 pod filtrem??]

    Tak ta śruba od czułości.

    ===
    Świeżo zakładasz czy regulujesz już założoną instalację? Dobrze jest mieć podgląd sondy lambda zamiast robienie tego na czuja oraz oczywiście wszystko i tak trzeba wybadać podczas obciążenia czyli jazdy.
    Od sprawdzenia czy nie dusi go przy hamowaniu na luzie oraz czy nie brakuje mu mocy przy gazowaniu.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Jeżeli masz program to poczytaj o jego obsłudze i ustawisz z pomocą kompa i programu jest tam opcja autokalibracji i krok po kroku ci pisze co masz zrobic
  • Poziom 10  
    @enhanced już istbięjącą wymieniam reduktor i wielozawór bo już stare a regenerować się nie opłaca.
    no podgląd sondy mogę mieć w amonie i w MES albo IAW.
    @rafcio_21
    a to autokalibracje chyba robi się dopiero po regulacji reduktora czy się myle i w trakcie autokalibracji?
  • Poziom 10  
    aha no to ustawię wstępnie tak jak w starym a potem puszczę auto-kalibrację i poprawię. To spoko póki co dzięki :)