Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2 1.6 16V - Tryb awaryjny przepustnicy

04 Jul 2019 22:06 2100 24
  • Level 3  
    Cześć borykam się z problemem, często włącza się tryb awaryjny przepustnicy zrobiłem już wszytko co było możliwe wyczyściłem przepustnice przelutowałem na nową kostkę sprawdzona instalacja komputer wtrysku był, podmieniany ale też nic nie daje. Dalej to samo diagnoza komputera pokazuje 2 błędy ale po odłączeniu akumulatora nawet na sekundę samochód sam kasuje sobie BŁĄD. Kontrolka od przepustnicy znika i jedzie normalnie tak samo jak usunę komputerem za kilka, kilkadziesiąt kilometrów dalej do samo i tak w koło niżej błędy z komputera może być zepsuta przepustnica?
    Laguna 2 1.6 16V + LPG 2001r.
    Renault Laguna 2 1.6 16V - Tryb awaryjny przepustnicy
  • TermopastyTermopasty
  • Level 34  
    jakub54321 wrote:
    może być zepsuta przepustnica?

    Może być i jeszcze kilka innych rzeczy:cry:
  • Level 27  
    Dlaczego podmieniałeś sterownik? Może lepiej by było podmienić przepustnicę. Z błędów wynika, że mogła w niej zginąć... masa. Albo przepustnica do podmiany, albo wiązka do sprawdzenia.
  • Level 3  
    Wiązke sprawdziłem były niektóre przewody takie śmieszne to ogarnąłem sytuację ale co do przepustnicy to nie mam skąd podmienić a nowa cena kosmos atego wolę się zapytać co można jeszcze zrobić przed ostatecznością wymiany przepustnicy
  • Level 33  
    A jak tą wiązkę sprawdzałeś?Mierzyłeś zasilnia i powrót sygnałów?Znajdź sobie schemat i posprawdzaj dokładnie.Ten sprzęt którym diagnozujesz nie nadaje się do renówki zbytnio.
  • TermopastyTermopasty
  • Level 3  
    Tak po mierzone jest niby wszytko ok napięcia i oporność kabli ale zauważyłem że zaczyna się tak robić gdy ruszam gwałtownie wciskam dużo pedału gazu bo jak jeżdżę ledwo dotykając pedal gazu jest ok
  • Level 10  
    chisel wrote:
    Dlaczego podmieniałeś sterownik? Może lepiej by było podmienić przepustnicę. Z

    pewnie dlatego, że w LII często pada sterownik S2000 i sypie wtedy takimi błędami.
    jakub54321 wrote:
    wyczyściłem przepustnice

    samą przepustnicę, czy rozkręciłeś ją i w środku tez przemyłeś? U znajomego w 1.8 16V było to samo, rozebrałem, izopropanol gdzie się dało, na ścieżki itd. Odparowało, złożyłem i działa już jakieś 2 miesiące.
  • Level 3  
    Boję się rozkręcać środek nic się nie rozsypie, przestawi.
  • Level 10  
    jakub54321 wrote:
    Boję się rozkręcać środek nic się nie rozsypie, przestawi.

    nie pękaj, rób z głową i patrz co robisz :) Nie rozkręcisz jej na tyle żeby została z niej kupa gratów, wystarczy psiknąć dobrze izopropanolem, ruszyć dźwignią parę razy, znów psiknąć i odczekać aż odparuje.
  • Level 3  
    Ok będę próbował dzięki za porady
  • Helpful post
    Level 27  
    Jeśli chodzi o CDP czyli "ten" sprzęt" to wystarczy do laguny aż zanadto.
    Możesz przepustnicę rozebrać, odkręcić 2 duże torxy pod spodem i wyjąć elektromagnes, bo siedzi na wsuwkach, a następnie jak jeden z kolegów wspomniał wyczyścić ścieżki jakimś kontaktem. One będą od spodu ale myślę że sobie poradzisz jakoś bez wyciągania płytki. Jeśli będziesz miał z tym problem to, nie zrozum mnie źle, ale pozostaje ci szpadel ;-) Tam nie ma elektroniki.
    Dodatkowo wykonać pomiar omomierzem, najlepiej dwoma i będziesz miał info, że wartości są prawidłowe i sterownik silnika nie oszukuje.
    Tutaj masz opis pinów:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3554604.html
  • Level 3  
    Pomogło całkowite czyszczenie przepustnicy wewnątrz dziękuje za pomoc
  • Level 10  
    Nie jest powiedziane na jak długo problem ustąpi, ale jak widać działa :)
  • Level 2  
    Witam czy ktos moze doradzić włacza sie tryb awaryjny laguna 2 1.8 przepustnica kupiona nowa sterownik komputera naprawiony niestety po roku problem sie powtórzył czy ktos cos może pomoc?

    Dodano po 2 [minuty]:

    jakub54321 wrote:
    Cześć borykam się z problemem, często włącza się tryb awaryjny przepustnicy zrobiłem już wszytko co było możliwe wyczyściłem przepustnice przelutowałem na nową kostkę sprawdzona instalacja komputer wtrysku był, podmieniany ale też nic nie daje. Dalej to samo diagnoza komputera pokazuje 2 błędy ale po odłączeniu akumulatora nawet na sekundę samochód sam kasuje sobie BŁĄD. Kontrolka od przepustnicy znika i jedzie normalnie tak samo jak usunę komputerem za kilka, kilkadziesiąt kilometrów dalej do samo i tak w koło niżej błędy z komputera może być zepsuta przepustnica?
    Laguna 2 1.6 16V + LPG 2001r.
    Renault Laguna 2 1.6 16V - Tryb awaryjny przepustnicy
    witam czy udalo sie problem rozwiązać prosze o odpowiedź
  • Level 11  
    Witam.
    Ja walczyłem z tym błędem i stanem awaryjnym dość długo (laguna2 2.0 16v benz.). Wymiana przepustnicy na nową sztukę pomogło na ok dwa tygodnie . Po czym stan awaryjny powrócił za to tylko na zimnym silniku . Przy pierwszym wsunięciu karty przepustnica zaliczała test i auto jeździło bez zastrzeżeń , ale wystarczyło ją wyjąć i ponownie wsunąć już łapał błąd. Trzeba było przejechać z 10 km by silnik i zarazem przepustnica złapały temperatury , później już się problem nie pojawiał aż do następnego dnia . Przy wcześniejszej przepustnicy potrafił łapać błąd w trakcie jazdy a właściwie na niskich obrotach najczęściej stojąc na światłach .
    Rozwiązane:
    Pomogła wymiana przepustnicy na regenerowaną . W lutym minął rok od wymiany i od tego czasu mam spokój . Człowiek , który regeneruje przepustnice a dokładniej ich grafitowe ścieżki mówił , że kupowanie nowej sztuki mija się z celem bo płytki z ścieżkami to i tak leżaki magazynowe . Po miesiącu się degradują - w powiększeniu wyglądają jak kra lodowa , dlatego sterownik wykonując test oblewa go i zarzuca tryb awaryjny.
    Co do samej regeneracji to robi ścieżki na odpowiednie rezystancję przy użyciu sitodruku i farby o odpowiednich parametrach przewodzenia - wcześniej zeszlifowując (nie do zera) fabryczne ścieżki. Udziela na to 2 lata gwarancji .

    Gdyby ktoś chciał przemywać ścieżki przepustnicy preparatami typu kontakt PR ( do potencjometrów ) to odradzam . Może na bardzo krótko pomóc ale tego typu preparat jest delikatnie tłusty , co jest później przeszkodą do przeprowadzenia regeneracji ścieżek opisaną wyżej metodą . Jakby ktoś potrzebował to mam nr do Gościa .
  • Level 2  
    Witam !Nie wiem juz o co chodzi w tym aucie przepustnica byla kupiona nowa no i byl spokoj ,wezyk od podcisnienia ,cewki zaplonowe ,ostatnio bylam na komuterze wykazalo wypadanie zaplonu wiec sprawdze jeszcze kable bo cewki i swiece byly wymieniane ja czasem juz nie rozumiem tego auta.Najgorsze jest to ze elektromechanicy tez mowia ze moze byc tak ze po koleji sie bedzie wymieniac czesci a i tak moze nie pomoc juz mam dosc dlaczego tak sie dzieje i tyle aut jest z ta wada !!!!
  • Level 34  
    Hej 1987 wrote:
    juz mam dosc dlaczego tak sie dzieje i tyle aut jest z ta wada

    Niestety ten typ tak ma . :cry:
    Tak się dzieje gdy firma daje dojść do słowa księgowym i ludziom od statystyk i od słupków :cry:
  • Level 36  
    To jedno panie Gienku, druga częstą przyczyną jest ogólnoświatowa epidemia , a raczej pandemia zwana cyną bezołowiową w połączeniu z lutowaniem przez automaty.
  • Level 34  
    jurekk55 wrote:
    druga częstą przyczyną jest ogólnoświatowa epidemia , a raczej pandemia zwana cyną bezołowiową w połączeniu z lutowaniem przez automaty.

    Zgadzam się :D
    Tylką ta pandemię da się bardzo łatwo okiełznać - patrz tysiące innych rzeczy które też są tak lutowane i działają .
    Chęci łatwego zysku ( mało włożyć , dużo wyciągnąć) dużo trudniej okiełznać :cry:
  • Level 36  
    ECU renault też się daje okiełznać inaczej każdy szanujący się naprawiacz Renault musiałby mieć taczkę do wywozu złomu.
  • Level 2  
    Drogi kolego nic nie zrobisz dwa razy wymienilem przepustnice u elektronika sprawdzilem sterownik silnika trzeba odlaczyc lpg to instalacja rozwala przepustnice pozdrawiam
  • Level 41  
    Jems113 wrote:
    trzeba odlaczyc lpg to instalacja rozwala przepustnice pozdrawiam

    Ciekawe rzeczy opowiadasz. Opisz w jaki sposób instalacja LPG rozwala przepustnice.
  • Level 18  
    Ja kiedyś słyszałem że, tryb awaryjny silnika ustąpił po wymianie licznika :-)
  • Level 10  
    olo114 wrote:
    Ja kiedyś słyszałem że, tryb awaryjny silnika ustąpił po wymianie licznika :-)

    A ja przed chwilą przeczytałem, że LPG uszkadza przepustnice :D