logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Częste przepalanie halogenów 50W/230V w nowej kuchni - przyczyny?

macieej47 15 Wrz 2005 18:44 1617 7
REKLAMA
  • #1 1820874
    macieej47
    Poziom 17  
    Ocena: 31
    witam
    Jestem elektrykiem odkąd pamiętam, ale potrzebuje małej podpowiedzi. Jest sobie nowa instalacja w nowej kuchni i nowa lampa na suficie z trzema halogenkami 50W/230V. Problem polega na tym, że bardzo często (ok. co 2 miesiące) te halogenki w losowej kolejności przepalają się, czasami towarzyszy temu wyrzucenie bezpiecznika (S10B). Instalację częściowo wykonywałem ja (po jakimś fach-manie) więc właścicielka tej pięknej kuchni zwróciła się właśnie do mnie po pomoc (niewyrabia z żarówkami). Pomierzyłem napięcie (235V dwoma multimetrami), dom stoi w pobliżu stacji trafo. Moja diagnoza - duże napięcie, słabej jakości halogenki (najtańsze), zalecałbym zakup droższych firmowych i tu moje pytanie: czy są takie halogenki o podwyższonym napięciu działania ?
    Gdyby problem dotyczył innych źródeł światła w tym domu wiedziałbym co zrobić, ale tutaj chodzi tylko o jedną lampę.
  • REKLAMA
  • #2 1820954
    _PREDATOR_

VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 2315
    Witam
    Zasilanie halogenów jest z trafa czy przetwornicy?
    Wystarczyło by odwinąć parę zwojów na wtórnym, o ile zasilanie tych halogenów jest 12V.
    Konto firmowe:
    ELMAX
    Małe Przedmieście 20/4, Olesno, 46-300 | Tel.: 535 XXX XXX (Pokaż) | Strona WWW: http://ftp.interka.pl/~elmax/about.php
  • REKLAMA
  • #3 1820976
    Aleksander_01
    Poziom 43  
    Ocena: 3424
    _PREDATOR_ napisał:
    Witam
    Zasilanie halogenów jest z trafa czy przetwornicy?
    Wystarczyło by odwinąć parę zwojów na wtórnym, o ile zasilanie tych halogenów jest 12V.

Witam
    To są halogeny na 230 V.