Witam, poszukuje programu typu AutoCAD tylko i wyłącznie do celów edukacyjnych, jako że nie jestem jeszcze studentem, niestety nie mogę pobrać wersji studenckiej a bardzo zależy mi na ćwiczeniu umiejętności użytkowania programów tego typu. Czy istnieje jakiś darmowy zamiennik takich programów jak np 3dsmax lub skechUp etc.?
Czy istnieje jakiś darmowy zamiennik takich programów jak np 3dsmax lub skechUp etc.?
Blender - https://www.blender.org/ Bardzo duże możliwości, bardzo duża baza użytkowników, bardzo dobrze działająca społeczność, masa tutoriali w sieci - i jest to zupełnie darmowe narzędzie, które może przynajmniej do pewnego stopnia zastąpić 3ds. Na studiach miałem przedmiot związany z grafiką 3D i tam wałkowaliśmy ten program. Było to trochę czasu temu, ale soft miał ogromne możliwości, a cały czas się rozwija.
Najbardziej popularne demo możliwości tego programu to chyba filmik "big buck bunny" - ale oczywiście jest tego wiele więcej. https://peach.blender.org/media-gallery/
Dodano po 10 [minuty]:
Bardzo dobrym zamiennikiem AutoCAD'a był program Draftsight. Był darmowy do celów niekomercyjnych do wersji 2018. Teraz już nie jest.
Pokaż chociaż kilka który jest podobny do Autocada, ma wymiarowanie wprost z "klawiatury", intuicyjne warstwy, zapisywał do .dxf .dwt, zamykał kontury tak jak w AutoCad i plik rysunku był kompatybilny z innymi programami nie tylko Cadowskimi, ale także pod programi cnc, no i całkowicie za darmo...
No dobra pokaż chociaż jeden, a będziemy wdzięczni.
Ja bym proponował zwrócić uwagę, że Autor napisał temat w wakacje i do tej pory nie był nim już zainteresowany, więc być może dalsza dyskusja nie ma większego sensu.