Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW POLO 9N 1.2 6V AWY - wymiana pierścieni pytanie

06 Sie 2019 11:40 945 2
  • Poziom 10  
    Witam!
    Postanowiłem założyć ten temat gdyż sprawa dotyczy dość popularnego silnika a mimo to w sieci ciągle niewiele informacji na jego temat.
    Pacjent VW Polo 1.2 6V AWY. Sprowadziłem go z pracującymi 2 cylindrami. Po oględzinach kompresja na 3 cyl - 3 bar.
    Tak więc głowica została zdjęta i ukazał się pięknie wypalony zawór wydechowy. Głowica została oddana do kompletnej regeneracji ( wymiana zaworów wydechowych, docieranie gniazd, nowe uszczelniacze, planowanie, szczelność ). W oczekiwaniu na głowicę w dokumentach samochodu znalazłem notatkę z niemieckiego serwisu na której widnieje spalanie oleju ok 2l/1000km co mnie trochę zszokowało.
    Raczej niemożliwe by wciągał takie ilości przez zużyte uszczelniacze zaworowe więc obstawiłem pierścienie. Z racji tego że głowica zdjęta mogłem przyjrzeć się cylindrom. Widać na nich nadal ślady honowania, nie mają rys, ubytków progów itd. jednym słowem wyglądają w porządku. Z racji problematycznej konstrukcji silnika postanowiłem spróbować starej metody zalania pierścieni naftą. Efekt był taki ze w 2 cylindrze zostało prawie wszystko ( ok 100ml ) a w 1 i 3 po kilku godzinach spłynęło wszystko w dół. Po kilkukrotnym zalewaniu cylindrów ze zmianą położeń tłoków czas spłynięcia całej nafty na 1 i 3 cylindrze nieznacznie się wydłużył. Co prawda samochód idzie na handel ale że jestem uczciwy i nie mam zamiaru wciskać komuś złomu to postanowiłem że wrzucę mu nowe pierścionki lecz z racji jak już wspominałem specyficznej konstrukcji tego silnika ( Ci co znają wiedzą o co chodzi ) chciałbym zapytać czy do odkręcenia dolnej części bloku która jest jednocześnie podporą wału konieczne jest wyciągnięcie skrzyni biegów? I czy dysponuje ktoś momentami dokręcania tej dolnej części bloku i stóp korbowodów? Pewnie zaraz odezwą się głosy że producent nie przewidział remontu dołu w tym silniku itd. ( w końcu producent przewidział jedynie by hajs się zgadzał :D )Życie jednak pokazało że po drogach jeździ multum tych silników i da się je skutecznie naprawić. Tak więc proszę w miarę możliwości o informacje i z góry dziękuję za pomoc!
  • Poziom 22  
    Po prawdzie nie znam tej konstrukcji ale do wymiany pierścieni nigdy silnika nie wyciągałem tylko stopki korbowodu odkręcałem i wyciągałem górą razem z tłokiem i tak samo z góry wkładałem z powrotem .
  • Poziom 10  
    berthold61 napisał:
    Po prawdzie nie znam tej konstrukcji ale do wymiany pierścieni nigdy silnika nie wyciągałem tylko stopki korbowodu odkręcałem i wyciągałem górą razem z tłokiem i tak samo z góry wkładałem z powrotem .
    Bo tak się robi w większości normalnych silników i raczej każdy tak robi. Natomiast ten silnik jest "oryginalny". Stopki są zasłonięte przez dolną część bloku.. taki jakby kosz który jednocześnie jest podporą całego wału.