Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vivaro 2013 2.0 TDCI 115 - Spadek mocy - czujnik cisnienia i turbo OK

08 Sie 2019 20:41 2661 27
  • Poziom 13  
    Witam,
    w moim Vivaro nagle stracił moc podczas jazdy. Podpiąłem CLIPA i wyszedł błąd DF569 - DEF2 czyli zbyt niskie ciśnienie doładowania.
    Wprawdzie auto jeszcze ze dwa razy na kilkanaście sekund odzyskało moc ale obecnie permanentnie nie wkręca się powyżej 3 tys obrotów (nawet na postoju).

    W CLIPie podczas jazdy niestety ciśnienie doładowania jest niemal identyczne jak ciśnienie atmosferyczne mimo, że zalecane (zadane) ciśnienie doładowania jest znacznie wyższe. Zatem wniosek że nie ma całkowicie doładowania.
    Podejrzany to czujnik ciśnienia doładowania - pytanie czy niesprawny czujnik ciśnienia doładowania może powodować taki efekt?

    I drugie pytanie, czy czujnik ciśnienia doładowania w silniku M9R 630/692 zlokalizowany jest od przodu na kolektorze ssącym (nie na rurze) jak na załączonym zdjęciu ?
    Opel Vivaro 2013 2.0 TDCI 115 - Spadek mocy - czujnik cisnienia i turbo OK Opel Vivaro 2013 2.0 TDCI 115 - Spadek mocy - czujnik cisnienia i turbo OK Opel Vivaro 2013 2.0 TDCI 115 - Spadek mocy - czujnik cisnienia i turbo OK

    Na trzecim zdjęciu zaznaczyłem regulator ciśnienia, który sprawdziłem z drugim autem gdzie też jest taki sam i jest sprawny.
  • Poziom 40  
    Robiłem takiego zatarte turbo. Mniej niż 120tys na liczniku było.
  • Poziom 13  
    decybel91 napisał:
    Robiłem takiego zatarte turbo. Mniej niż 120tys na liczniku było.


    Sugerujesz, że zatarta jest turbosprężarka?
  • Poziom 36  
    Wyłącznik sprzęgła działa?
  • Poziom 13  
    Wyłącznik sprzęgła? To jest auto z połautomatem (robot na skrzyni zmienia biegi i wysprzęgla sprzęgło). Auto normalnie jeździ, zmienia biegi.
  • Poziom 40  
    A zakładałeś do turbosprężarki? Czy wirnik lekko się kręci?
  • Poziom 36  
    decybel91 napisał:
    A zakładałeś do turbosprężarki? Czy wirnik lekko się kręci?


    To jedno.

    Możesz zrobić pomiar podciśnienia przy zaworze sterującym.
    Możesz jeszcze zapiąć podciśnienie do turbo na krótko, drugą operacją będzie sprawdzenie w parametrach bez podciśnienia.
    Potem pomiar sygnału czujnika doładowania na pracującym silniku z różnymi obrotami.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tak to czujnik doładowania
  • Poziom 13  
    wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania ale nic zupełnie to nie pomogło.
    Zatem chyba jedyna odpowiedź to padła turbina. Dodatkowo zauważyłem, że jak teraz dodawałem gazu na maxa, auto wkręcało się do około 3 tys obrotów to od razu czuć spalony olej...
  • Poziom 13  
    Auto trafiło do warsztatu, który stwierdził że turbina, wyjął dał do regeneracji i założył i... nadal to samo !!!
    Nadal nie wkręca się na więcej niż około 3 tys obrotów, brak turbo. Zauważyliśmy natomiast, że rura wracająca do turbiny, przy intercoolerze zaciska się czyli jakby turbina nie dostawała powietrza. Intercooler sprawdzony, drożny.

    Czy to może być wina przepustnicy na kolektorze ssącym, że np. zacięła się? Od czego sprawdzić?

    p.s. co to za zgrubienie na rurze powrotu do turbo (na zdjęciu zaznaczyłem ) - filtr ? czy kierunek przepływu powietrza jest tak jak narysowałem strzałkami?

    Opel Vivaro 2013 2.0 TDCI 115 - Spadek mocy - czujnik cisnienia i turbo OK


    -----------
    Jest jeszcze jeden czujnik ciśnienia (podciśnienia) spalin tzw. elektrozawór (8200762162), którego nie sprawdziłem, czy to on może podawać komunikat błędu jak w pierwszym poście pisałem? Załączam zdjęcie.

    Opel Vivaro 2013 2.0 TDCI 115 - Spadek mocy - czujnik cisnienia i turbo OK
  • Poziom 40  
    Co dolegało turbo że zostało zregenerowane?
  • Poziom 36  
    Jeszcze raz , sprawdziłeś czy przy gruszce turbiny pojawia się podciśnienie? Zawór sprawny?
  • Poziom 13  
    decybel91 napisał:
    Co dolegało turbo że zostało zregenerowane?

    Generalnie trudno powiedzieć, nie widziałem turbiny, warsztat w ciemno zawiózł ją do regeneracji choć była sprawna.

    Dodano po 39 [sekundy]:

    jurekk55 napisał:
    Jeszcze raz , sprawdziłeś czy przy gruszce turbiny pojawia się podciśnienie? Zawór sprawny?


    Mógłbyś doprecyzować który zawór ?
  • Poziom 36  
    Zawór sterowania turbiny i podciśnienia do niego
  • Poziom 13  
    Czy mówisz o zaworze nr "1" na załączonym schemacie? Jeśli tak to sprawdzony wymieniony.

    Opel Vivaro 2013 2.0 TDCI 115 - Spadek mocy - czujnik cisnienia i turbo OK
  • Poziom 36  
    Nie ten na prawo powyżej.

    Nr1 był uszkodzony ?

    Jakie masz podciśnienie.
  • Poziom 13  
    Ten zaznaczony w niebieskim kołki na rysunku poniżej, wymieniałem i jest sprawny.
    Tego w czerwonym kółku nie wymieniałem.
    Czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym wymieniałem, sprawny.
    Turbina regenerowana sprawna.

    Opel Vivaro 2013 2.0 TDCI 115 - Spadek mocy - czujnik cisnienia i turbo OK
  • Poziom 40  
    viper111 napisał:
    Zauważyliśmy natomiast, że rura wracająca do turbiny, przy intercoolerze zaciska się czyli jakby turbina nie dostawała powietrza. Intercooler sprawdzony, drożny.


    Przy niesprawności sterowania nie występuje vtakie zjawisko. Czy widziałeś zdemontowane turbo? Można jeszcze sprawdzić czy jest luźny ciąg powietrza z filtra powietrza do turbo. Czy odrazu po montażu nowego turbo wystąpił ten problem czy po czasie? Generalnie to prosta usterka a temat się ciągnie drugi tydzień.
  • Poziom 13  
    I na starym i na nowym turbo był ten problem.
    Nowe turbo jest w pełni zregenerowane.
  • Poziom 36  
    viper111 napisał:

    Zatem chyba jedyna odpowiedź to padła turbina. Dodatkowo zauważyłem, że jak teraz dodawałem gazu na maxa, auto wkręcało się do około 3 tys obrotów to od razu czuć spalony olej...


    Jednej informacji jeszcze nie znajduję, po przegazowaniu czułeś smród oleju , w spalinach czy przedmuchy.
    Drugie sprawdzałeś intercooler czy nie zalany olejem
  • Poziom 13  
    Tak po przegazowaniu (obroty max 3 tys) na postoju od razu czuć spalony olej - tak było na starej turbinie i tak jest na nowej zregenerowanej turbinie.

    Niby intercooler sprawdzali czy drożny jest i jest (ale nie wyjmowali go tylko dmuchali chyba powietrzem).
  • Poziom 1  
    Witam
    Jak wyszło z tym problemem. Pytam bo w moim samochodzie jest obecnie to samo. Teraz szukamy powodu niesprawności wymieniając czujniki itp.
  • Poziom 13  
    Jeszcze nie zdiagnozowali. auto potrzebowałem więc tak jeździłem (odcinki 5 km dziennie) ale bierze olej przy takiej jeździe.
    Właśnie jutro auto ma ponownie trafić do warsztatu.
    U mnie czujniki nowe, turbo nowe, rury niby ok. Zastanawiam się czy przepustnica przypadkiem nie zacięła się....???
  • Poziom 8  
    Witam

    Jest jakiś postep w walce z busem? U siebie mam podobnie, bład niskiego ciśnienia doładowania, ogólny brak ciśnienia doładowania, wymieniłem elektrozawór, czojnik pdciśnienia, przepustnicę, sprawdziłem szczelność dolotu oraz podciśnienie przed elektrozaworem, została mi jeszcze turbina do wyjęcia. Z informacji z sieci wynika, że może urwać sie klapka w chłodnicy egr i zablokować wirnik po strocie gorącej turbiny, dlatego turbo nie pompuje. Swojej chłodnicy egr nie rozbierałem, tylko z innego busa (taką samą jak moja) i nie bardzo widzę która klapka mogła by się tam urwać, jest jedna solidnie zamontowana do trzpienia który ją kieruje. Z wyjeciem turbiny jest trochę zachodu dlatego moze u autora tematu coś się wyjaśniło z tym faktem?

    Pozdrawiam
  • Poziom 40  
    Urywa się kawałek wzmocnienia kolektora wydechowego a nie chłodnicy EGR.
  • Poziom 1  
    Witam czy udało rozwiązać się problem mam taki sam przypadek że błąd taki sam i również wąż od intercoler-a zaciąga się do środka z góry dziękuję za odpowiedź
  • Poziom 13  
    decybel91 napisał:
    Urywa się kawałek wzmocnienia kolektora wydechowego a nie chłodnicy EGR.


    A który kawałek urywa się?
  • Poziom 13  
    Chyba znalazłem przyczynę spadku mocy, "zasysania rury" itd. !!!
    Jak pisałem wymiana turbiny nic nie pomogła a rury nigdzie nie syczały, nie wykazywały nieszczelności. W końcu sam postanowiłem zajrzeć do auta i zaczynając od sprawdzenia przepustnicy. Jak zdjąłem przepustnicę to zauważyłem, że chłodnica EGR a dokładniej sterowanie jej (linka stalowa) jest urwane (załączam zdjęcia). Przypuszczam, że w tym tkwi problem!

    Opel Vivaro 2013 2.0 TDCI 115 - Spadek mocy - czujnik cisnienia i turbo OK Opel Vivaro 2013 2.0 TDCI 115 - Spadek mocy - czujnik cisnienia i turbo OK Opel Vivaro 2013 2.0 TDCI 115 - Spadek mocy - czujnik cisnienia i turbo OK

    Natomiast mam teraz pytanie, bowiem chodniczki EGR sa dwa rodzaje, optycznie różnią się tylko wyjściem jednej rury obiegu płynu chłodzącego (załączam zdjęcie) to czy czymś się jeszcze różnią ? Zastanawiam się nad przespawaniem owej rurki z mojej starej chłodniczki.

    Opel Vivaro 2013 2.0 TDCI 115 - Spadek mocy - czujnik cisnienia i turbo OK