Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie dzwonka z domofonu do Sonoff Basic

zoch 17 Aug 2019 23:03 600 5
    zoch
    Level 9  
    Witam !
    Nie znam się na elektronice :-)
    Czy mogę podłączyć dzwonek od domofonu ( 9v ) do jako czujnik ( zamiast kontaktronu ) do Sonoff Basic - bezpośrednio lub przez jakiś przekaźnik ( jaki ? ) . Chciałem "odbierać" dzwonienie w OpenHab
    Dziękuję za pomoc

Jacek
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
    kaczakat
    Level 33  
    Możesz użyć transoptora, zobacz sobie schemat popularnego przekaźnika do Arduino z optoizolacją, wystarczy odwrócić działanie, tę część z ledem podłączasz do dzwonka, dodaj rezystor by ograniczyć prąd, jeśli jest przemienny dodaj diodę, część z drugiej strony podłączasz się do pinu ustawionego z pullup rezystorem, wyjście do GND. Gdy jest stan wysoki na pinie, to znaczy nie ma napięcia 9V z drugiej strony. Oczywiście wykorzystujesz sam transoptor z tego układu przekaźnika, całość nie jest potrzebna, podałem tylko jako przykład jak odizolować te układy od siebie.
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
    kaczakat
    Level 33  
    Cewka przekaźnika to już wyraźny pobór mocy jak na uC, a tego nie potrzebujesz, to ma być raczej wykrycie sygnału, a nie podkradanie prądu z obwodu. Jak tam jest jakaś elektronika to nawet możesz uszkodzić załączając i wyłączając przekaźnik.
    Wystarczy odpowiednie pytanie do Google i masz przykłady. Np. "Arduino input transoptor":
    Podłączenie dzwonka z domofonu do Sonoff Basic