logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć dzwonek domofonu (9v) do Sonoff Basic dla OpenHab?

zoch 17 Sie 2019 23:03 1500 5
REKLAMA
  • #1 18120945
    zoch
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam !
    Nie znam się na elektronice :-)
    Czy mogę podłączyć dzwonek od domofonu ( 9v ) do jako czujnik ( zamiast kontaktronu ) do Sonoff Basic - bezpośrednio lub przez jakiś przekaźnik ( jaki ? ) . Chciałem "odbierać" dzwonienie w OpenHab
    Dziękuję za pomoc

Jacek
  • REKLAMA
  • #2 18128575
    kaczakat
    Poziom 34  
    Ocena: 231
    Możesz użyć transoptora, zobacz sobie schemat popularnego przekaźnika do Arduino z optoizolacją, wystarczy odwrócić działanie, tę część z ledem podłączasz do dzwonka, dodaj rezystor by ograniczyć prąd, jeśli jest przemienny dodaj diodę, część z drugiej strony podłączasz się do pinu ustawionego z pullup rezystorem, wyjście do GND. Gdy jest stan wysoki na pinie, to znaczy nie ma napięcia 9V z drugiej strony. Oczywiście wykorzystujesz sam transoptor z tego układu przekaźnika, całość nie jest potrzebna, podałem tylko jako przykład jak odizolować te układy od siebie.
    Pomogłem? Kup mi kawę.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #4 18134178
    kaczakat
    Poziom 34  
    Ocena: 231
    Cewka przekaźnika to już wyraźny pobór mocy jak na uC, a tego nie potrzebujesz, to ma być raczej wykrycie sygnału, a nie podkradanie prądu z obwodu. Jak tam jest jakaś elektronika to nawet możesz uszkodzić załączając i wyłączając przekaźnik.
    Wystarczy odpowiednie pytanie do Google i masz przykłady. Np. "Arduino input transoptor":
    Jak podłączyć dzwonek domofonu (9v) do Sonoff Basic dla OpenHab?