Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naczepa schmitz knorr - Problem z abs knorr

19 Sie 2019 20:59 855 22
  • Poziom 8  
    Witam,
    Nie działa mi abs w naczepie schmitz 2003-2004 z modulatora wychodza kable do prostokątnej czarnej skrzyneczki obok modulatora do czego ona służy i jak się nazywa?
    W środku jest wszystko zjedzone.
    Modulator jest firmy knorr bremse ES2053
    Załączam zdjęcia tej skrzyneczki i plytki w środku
    Pozdrawiam
    Naczepa schmitz knorr - Problem z abs knorr Naczepa schmitz knorr - Problem z abs knorr
  • AdexAdex
  • Poziom 26  
    Podaj 7 ostatnich cyfr VIN spróbuję pomóc
  • Poziom 8  
    WSMS6080000515634

    Dodano po 45 [minuty]:

    Dowiedziałem się że jest to jakaś skrzynka połączeniowa ale nie wiem po co w układzie abs i za co ona odpowiada.
    Załączam zdjęcia: Naczepa schmitz knorr - Problem z abs knorr Naczepa schmitz knorr - Problem z abs knorr
  • AdexAdex
  • Poziom 26  
    ta skrzynka służy do podłączenia aux wyjścia dodatkowe modulatora takie jak oś podnoszona i paru innych wszystko jest zapisane w modulatorze masz pytania zadzwoń 698626345
  • Poziom 26  
    Akurat skrzynka ze zdjęcia jest od świateł. Ale kolega ma rację, przez tą skrzynkę realizuje się podłączenie wszystkich dodatkowych zaworów do modulatora. Niestety w systemie Schmitz'a nie ma już zbyt wielu danych na temat tej naczepy, brakuje softu modulatora. Możesz wrzucić zdjęcie tabliczki Ebs?
  • Poziom 29  
    Tak jak kolega nadmienił jest to skrzynka od świateł przy nowych skrzynkach jest ulotka z opisem wszystkich pinów. Systemy ebs używają ich do do realizowania niektórych funkcji jak oś podnoszona przełącznik, zasilanie awaryjne od świateł stop itd.
  • Poziom 7  
    I jak, udało się naprawić usterkę? Mi wywala takie błędy, i nie wiem co by to mogło być, Naczepa schmitz knorr - Problem z abs knorr
  • Poziom 29  
    Opis bł:
    99-Sygnał przyśpieszenia bocznego generowany przez czujnik wewnątrz modułu przekracza dopuszczalny zakres. Może to być spowodowane :
    - niewłaściwą zabudową modułu
    - zamontowaniem modułu w pojeździe w pozycji przechylonej na bok lub przechyłem pojazdu
    - uszkodzeniem czujnika przyśpieszenia bocznego.

    Ustaw pojazd na poziomej powierzchni i sprawdź, czy moduł jest zamontowany we właściwym położeniu (odchylenie od pionu +/- 3 stopnie, od osi wzdłużnej +/-10 stopni).

    Wyłącz i powtórnie włącz zapłon. Jeśli sygnalizacja uszkodzenia znikła - było to przypadkowe wystąpienie warunków odczytane jako uszkodzenie. Można również uruchomić program diagnostyczny, zakładka "Kontrola Systemu" - RSP, lub test "EOL" i sprawdzić, czy położenie sterownika jest w zakresie dopuszczalnym. Jeżeli położenie modułu jest właściwe a test wskazuje, że tak nie jest i uszkodzenie nadal jest sygnalizowane - wymień moduł TEBS.
    Pamiętaj, aby przed wymianą zapisać na dysku plik konfiguracyjny, potrzebny do konfiguracji nowego modułu. Jeżeli odczytanie pliku konfiguracyjnego nie jest możliwe skontaktuj się z producentem pojazdu i zażądaj tego pliku. Jeśli nowy sterownik ma oprogramowanie w wersji wcześniejszej niż 520 - żądaj pliku z roszerzeniem .s19, jeśli w wersjach późniejszych - z rozszerzeniem .cfg.

    150-AUX 4 - przerwa w obwodzie lub zwarcie do +

    To podłączenie, do kołka 10 wtyczki X1 modułu, może być konfigurowane jako AUX4 lub diagnostyczne do linii K.

    Sprawdź poprawność połączeń i stan wiązek, złącz i komponentów sterowanych przez moduł.

    Jeśli uszkodzenie jest sygnalizowane nadal - wymień moduł. Pamiętaj, aby przed wymianą zapisać na dysku plik konfiguracyjny, potrzebny do konfiguracji nowego modułu. Jeżeli odczytanie pliku konfiguracyjnego nie jest możliwe skontaktuj się z producentem pojazdu i zażądaj tego pliku. Jeśli nowy sterownik ma oprogramowanie w wersji wcześniejszej niż 520 - żądaj pliku z roszerzeniem .s19, jeśli w wersjach późniejszych - z rozszerzeniem .cfg.

    63-Masa Aux - zwarcie do +

    Sprawdź, czy do wtyczki X2 lub wtyczek zaworów nie dostała się woda.
    Sprawdź, czy w wiązkach lub złączach nie ma zwarcia pomiędzy kołkami 11,12 a 1,2 lub 3.

    Wyłącz i ponownie włącz zapłon. Jeśli uszkodzenie istnieje nadal - wymień moduł TEBS.
    Pamiętaj, aby przed wymianą zapisać na dysku plik konfiguracyjny, potrzebny do konfiguracji nowego modułu. Jeżeli odczytanie pliku konfiguracyjnego nie jest możliwe skontaktuj się z producentem pojazdu i zażądaj tego pliku. Jeśli nowy sterownik ma oprogramowanie w wersji wcześniejszej niż 520 - żądaj pliku z roszerzeniem .s19, jeśli w wersjach późniejszych - z rozszerzeniem .cfg.

    4-Błąd instalacji

    Rzeczywista konfiguracja instalacji jest inna niż wpisana do pamięci sterownika, np. inna ilość czujników w kołach. Sprawdź także konfigurację wyjść AUX1 i AUX2.
    Sprawdź i skoryguj, jeśli to konieczne skontaktuj się z producentem pojazdu.

    Wyłącz i powtórnie włącz zapłon. Jeżeli uszkodzenie nadal występuje - wymień moduł TEBS.
    Pamiętaj, aby przed wymianą zapisać na dysku plik konfiguracyjny, potrzebny do konfiguracji nowego modułu.

    Jeżeli odczytanie pliku konfiguracyjnego nie jest możliwe skontaktuj się z producentem pojazdu i zażądaj tego pliku. Jeśli nowy sterownik ma oprogramowanie w wersji wcześniejszej niż 520 - żądaj pliku z roszerzeniem .s19, jeśli w wersjach późniejszych - z rozszerzeniem .cfg.
  • Poziom 26  
    stanisławpiotr napisał:
    Jeżeli odczytanie pliku konfiguracyjnego nie jest możliwe skontaktuj się z producentem pojazdu i zażądaj tego pliku. Jeśli nowy sterownik ma oprogramowanie w wersji wcześniejszej niż 520 - żądaj pliku z roszerzeniem .s19, jeśli w wersjach późniejszych - z rozszerzeniem .cfg.



    Jeśli wystąpi jako zwykły użytkownik zostanie "spuszczony na drzewo". Takich informacji udziela się TYLKO autoryzowanym serwisom. Więc żądania nic nie dadzą.

    Kolego jeśli to SCHMITZ podeślij mi na priv nr VIN. Może coś w bazie znajdę.
    Wrzuć zdjęcie tabliczki EBS
  • Poziom 26  
    jeśli masz problem z konfiguracją zaworu mogę go skonfigurować ręcznie bez pliku
  • Poziom 7  
    Nie potrzebuje konfiguracji, mam zapisany plik już na zapas, bo wyjąłem płytę od modulatora i powiedzmy że będę chciał sprawdzić czy jest sprawna, wiecie gdzie powinny być jakie prądy? Jest jakiś schemat tej płytki? Na zdjęciu widać że dostała się wilgoć itp, w zaworze pod płyta było pełno białego piasku, tak ma być?

    Naczepa schmitz knorr - Problem z abs knorr
  • Poziom 7  
    Ok a całej tej płytki gdzie szukać? :p
  • Poziom 7  
    A powiedzmy że jeżeli nie były podpięte czujniki kół i błędów oprócz nie podpiętych właśnie czujników nie było to może być wina po stronie czujników ABS?
  • Poziom 29  
    Zrób zdjęcie wtyczek od strony kabli to będę mógł coś więcej wiedzieć o konfiguracji tego zaworu- muszę widzieć które piny są wykorzystane.
  • Poziom 7  
    Narazie mam tylko takie zdjęcia, jeżeli są potrzebne inne to powiedz jakie, jutro zrobie
    Naczepa schmitz knorr - Problem z abs knorr Naczepa schmitz knorr - Problem z abs knorr
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie mam zamiaru wnikać w to co chcesz robić, chodzi mi o takie naprawianie, czyszcząc- wymieniając elementy PCB jak przykładowo BTS-a, jeżeli już to robisz zrób to profesjonalnie. To układ hamulcowy - najwyższy priorytet, bezpieczeństwo Twoje i innych.
  • Poziom 29  
    Nie widze pinów dolnego rzędu wtyczki x2. Ale z tego co już widać to masz wyposażenie dodatkowe i aux1, aux2 i aux3 jest wykorzystany. Było by dobrze abyś przesłał mi wsad konfiguracyjny na PW. to spróbuje go odczytać aby dowiedzieć jakie funkcje są przypisane do tych wejść.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Z fotografii płyty pcb widać utlenienia punktów lutowniczych wokół układu który posiada detekcję wyjść. Więc musisz je dokładnie oczyścić płytę bo to może powodować wykrycie nieprawidłowej konfiguracji AUX. Gorzej jak cała płyta jest w takim stanie bo w tym wypadku mogły ulec uszkodzeniu połączenie w płycie wielowarstwowej lub mogło dojść do uszkodzeń innych elementów..
  • Poziom 7  
    Jak wyjąć tą płytę ? wylutować wejścia tych pinów ? "Nie chciałbym uszkodzić bardziej niż jest uszkodzona"
  • Poziom 29  
    Wyjścia te mogę mieć różne wykorzystanie. Przeważnie jeśli jest oś podnoszona to będzie podobna konfiguracja: wyprowadzenie do aux1 to RTR, aux2 to LAC. Ale u ciebie jest jeszcze AUX3. więc muszę dostać plik konfiguracyjny aby ci pomóc.
  • Poziom 29  
    Jeśli chcesz ją wylutować musisz mieć stację odsysarkę lutownicza. Można też próbować taśma rozlutowniczą ale jesli tego nie posiadasz to zrezygnuj bo bardziej płytę uszkodzisz.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Jak zauważysz na AUX 3 i AUX4 w przykładowej konfiguracji jest podłączony wyłącznik manualny do rocznego podniesienia osi.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Poniżej zamieszczam opis pinów skrzynki elektrycznej ASPOCK.
  • Poziom 29  
    Przyglądając się z bliska skrzynce ASPOCk okazuje się że jest ona wykorzystana tylko do funkcji systemu dodatkowych TEBS nie ma w niej instalacji Oświetlenia pojazdu oprócz zapewne sygnału światła stop.