Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs Stratton 12hp brak ładowania

20 Sie 2019 13:04 204 10
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam kilka pytań odnośnie traktorka Partner z silnikiem Briggs Stratton 12hp silnik: model 283707, typ 021701, code 9406014A.
    Opiszę od początku żeby była jasność co już ustaliłem. Kupiłem go i nie odpalał z kluczyka. Stacyjka sprawna, daje prąd na selenoid magnetyczny trombetta do którego dochodzą 4 przewody,pierwszy czerwony gruby + z akumulatora, drugi gruby czerwony + wychodzący na rozrusznik, biały na którym po przekręceniu stacyjki do funkcji odpalania pojawia się +, i czwarty czarny(chyba masa). Nie ma wyjścia + plusa z selenoida na rozrusznik i selenoid nie reaguje na podanie prądu na krótko-czyli jest uszkodzone. Po podaniu prądu z aku na rozrusznik silnik odpala i działa jak się należy. Silnik wygląda tak:
    Briggs Stratton 12hp brak ładowania
    pod górną obudowę wchodzą dwa przewody do alternatora na jednym z nich jest dioda(czerwonym). Prądu nie ma na przewodach względem siebie i względem masy ciągniczka gdy jest on odpalony. Omomierz ustawiłem na funkcję 20 i na zgaszonym silniku w kostce jest przejście w dwie strony na kablu czerwonym i czarnym, dioda ma przejscie z dwóch stron, ale jak odłączę diodę i podepnę same przewody czerwony i czarny do miernika to nie ma przejścia. Alternator wizualnie wygląda tak:
    Briggs Stratton 12hp brak ładowania
    Widać, że część uzwojeń jest wyraźnie ciemniejsza.
    Briggs Stratton 12hp brak ładowania
    W obudowę z prawej strony wchodzi jeszcze pojedynczy kabelek idący do cewki świecy na którym prąd jest gdy stacyjka jest w pozycji 0, a już po włączeniu stacyjki na zapłon prąd ginie. Cewka iskrę daje bo ciągniczek odpala na strzała. Ciągniczek gasi się po wyłączeniu stacyjki w pozycję 0.
    Biorąc pod uwagę w/w to:
    1. czy alternator jest na 100% spalony i tylko nadaje się do wymiany?
    2. czy przy takim alternatorze można podłączyć do ciągniczka jakieś oświetlenie(led), klakson z samochodu.
    3. czy cewka świecy zachowuje się poprawnie?
    4. czy selenoid jest potrzebny-nie lepiej zastąpić go jakimś przełącznikiem?
    5. jaki duży powinien być akumulator?(teraz jest 12v 28ah ale jest padnięty i nie mieści się na wysokość w swoim miejscu).
    6. czy można łączyć spalenie solenoida z uszkodzonym alternatorem?-czy ktoś poprostu używał ciągniczek w jakimś tam odstępie czasowym spaliły się kolejno każde z tych urządzeń?
    7. jaki powinienem zastosować olej w silniku i skrzyni-na skrzyni brak jest tabliczki znamionowej od tyłu wygląda tak:

    Briggs Stratton 12hp brak ładowania
    8. czy jeżeli używałbym tylko akumulatora do odpalania to można by zrezygnować z naprawy alternatora?-mam prostownik w garażu.
    Za wszelką pomoc z góry dziękuje. Ciągniczek robię dla siebie do użytku domowego.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Prądnica nie wygląda na spaloną. Być może magnesy w kole magnesowym już straciły swoje właściwości i dlatego nie wytwarza się napięcie w cewkach. Cewki prądnicy, jeśli sa połączone szeregowo, powinny mieć przejście, czyli oporność o wartości maksymalnie kilku omów.
    Diodę mierzy się odłączoną od układu - przynajmniej jednym końcem. Jeśli będzie przewodziła w obie strony, to jest uszkodzona i należy ją wymienić.
    Prądnica w tym silniku ma małą moc i do zasilania odbiorników małej mocy powinna wystarczyć. Jeśli jednak zbytnio ją obciążysz, to może zabraknąć prądu do ładowania akumulatora.
    Ad. 8 - można tak robić, ale to bardzo uciążliwe i być może lepiej będzie zamontować dowolny alternator z regulatorem napięcia.
  • Poziom 10  
    A jak sprawdzić te magnesy na kole? -wszystkie by przestały działać? Koło było brudne, wyczyściłem je i uszkodzeń mechanicznych nie widziałem.
    Briggs Stratton 12hp brak ładowania
    Bo jak ustawię miernik na V to pokazuje 0 żadnego prądu niewytwarza na obrotach. Pomierzę dziś ten alternator i napisze dokładnie jaką wartość pokazuje na omach. Diodę mierzyłem odłączając przewody z kostki czyli z jednej strony nie była podłączona.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Ta prądnica to raczej dynamo jak w rowerze. Dioda jest potrzebna by wyprostować prąd i ładować akumulator. Żarówka może być zasilana prądem przemiennym. Alternator od tego wynalazku różni się tym, że zamiast magnesów ma uzwojenie wzbudzenia, czyli elektromagnes. Starsza nazwa prądnicy tego silnika to magneto. W tym wynalazku napięcie prądnicy zależy od prędkości obrotowej koła z magnesami i wielkości obciążenia.
  • Poziom 10  
    Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Byłem zmierzyłem jeszcze raz. Odciąłem diodę całkowicie z kabli- jak ustawie miernik na 20om to z jednej strony daje 16,54 ,a jak zamienia kable to 19,1 -oczywiście na zgaszonym silniku. Natomiast podłączając sam alternator(bez diody) pokazuje mi w dwie strony zamieniając kable wartość 0. Czyli alternator jest gdzieś przerwany na uzwojeniu tak?
  • Poziom 12  
    Diodę mierzy się na zakresie z symbolem diody - wtedy pomiar będzie mial wartość 1 i 600 lub 700.
    W mierniku uniwersalnym przerwa to 1 lub nieruchoma wskazówka (nie wiem jaki miernik używasz).
  • Poziom 10  
    Zwykłym prostym miernikiem unit 1. Ustawiam na funkcje 20 om-ów i takie wartości mi pokazuje.
  • Poziom 12  
    Miernik cyfrowy? Powinien mieć zakres do testowania diod tak jak ten ze zdjęcia. Briggs Stratton 12hp brak ładowania Pomiar diod jest pomiędzy zakresem 200Ω a 10A.
  • Poziom 10  
    Mam taki
    Briggs Stratton 12hp brak ładowania
    I w takiej pozycji nic się niedzieje. Normalnie w tej pozycji jak robię pomiar kabla czy jest nieprzerwany i jest przejście to piszczy. Myślę ,że ta dioda nie jest tu problemem w chwili obecnej. To alternator prądu nie daje i chyba trafi mi kupić nowy- kupiło się po taniości to teraz trzeba te 300pln włożyć na nowy.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    No i na tym zakresie, a w łąściwie na teście ciągłości i przewodności diod, powinieneś mierzyć diody i cewki. Przy pomiarze diody w jedną stronę powinien być odczyt o wartości 1. W drugą stronę 600-700. W razie czego można taką diodę połączyć szeregowo z żarówką i akumulatorem. W jedną stronę żarówka zaświeci, w drugą nie, jeśli dioda jest sprawna. Zwarta dioda zachowa się jak drut i pokaże to miernik. Dioda przepalona, z przerwą, nie bedzie przewodzić. Ot i cały ttest diod.
  • Poziom 10  
    Czyli jest spalona;) przy okazji człowiek czegoś się nauczył. Jak rozwiąże problem z alternatorem to napisze co i jak.