Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Passat B7 CFFB 2.0 TDI CR - Paliwo w oleju

04 Wrz 2019 19:34 2010 6
  • Poziom 25  
    Witam,
    Silnik 2.0 TDI Common Rail CFFB 2014 r. wirus na 170 KM @ 380Nm (wykonany w profesjonalnej firmie na hamowni, przejechane po wirusie jakieś 20k i bez problemów jak dotąd)- paliwo (olej napędowy) przedostaje się do oleju silnikowego, zwiększa poziom i go rozrzedza.

    Odkrycie usterki - nagłe wkręcenie się silnika z biegu jałowego na obroty z wielką dymówą z tyłu. Kilka dni przed tym lekkie dymienie przy dużym obciążeniu (podjazdy, przyspieszanie) ale nie zawsze. Podczas odpalania na ciepłym silniku rozrusznik przystawał na chwilę (ledwo dał rade zakręcić ale tylko jakby na sprężaniu w jednym cylindrze - startował szybko, potem chwila oporu i znowu dokręcił szybko)
    Postępowanie: sprawdzenie turbiny, wymiana akumulatora AGM, wymiana oleju, filtra, czyszczenie DPF w serwisie DPF. (podejrzenie częstego dopalania się filtra). Przejechane 195 km autostradą z podłączonym VCDSem, regeneracja nie odbyła się ani razu i nagle świst i dymówa z tyłu. Poziom oleju znowu kilkukrotnie przewyższa max i olej rozrzedzony paliwem. Przed tym w połowie drogi postój i po postoju 20 min auto znowu ciężko odpaliło.
    Którędy w tym silniku paliwo może dostawać się do oleju?
    Ktoś miał podobny przypadek?
    Po zmianie oleju auto jeździ normalnie, nie brakuje mocy, nie dymi, nie telepie.

    87 tyś przebiegu.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 40  
    Przewody paliwa pod pokrywą zaworów.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 25  
    Passat B7 CFFB 2.0 TDI CR - Paliwo w oleju Ten silnik ma wszystko na wierzchu - listwę common rail, przewody wysokiego ciśnienia i powroty, chyba że o czymś nie wiem.
  • Poziom 40  
    A to przepraszam. Jedyna opcja to paliwo idzie przez wtryskiwacze. Albo coś źle czyta ECU i podaje maksymalnie dawkę przez chip albo uszkodzony jest wtrysk i otwarty wlewa on do cylindra.
  • Poziom 25  
    Jutro zawiozę wtryski do sprawdzenia, zastanawia mnie tylko to że nie ma żadnej utraty mocy, nierównej pracy itp. Spaliny czyste, bo zakładam że dpf wszystko pochłania.
  • Poziom 31  
    Uszkodzony sterownik ?- dopala dpf a ustawicznie - piszesz, że masz podejrzenia.
    Lub sterownik ok- a filtr jest zawalony sądzą, sterownik dopala ustawicznie filtr dpf.
    Pytanie teraz jak czyszczony filtr ulyradzwiekami czy wodą?
    Jeżeli zleciles czyszczenie dostałeś wartość ciśnienia przed i po czyszczeniu? Renomowane zakłady dają wydruk.
    Lub jak piszesz wtryski - jeżeli silnik zaczął się rozbiegac mogły nadtopic się końcówki wtryskow.
    Komputerem podczas testu drogowego nie możesz aktywować dopalenia? Nie wiem jak jest w tym silniku.
    No i nawet nie mamy myśleć o tym, że przy okazji wylaczyles egr-a przy wirusie czy co tam żeby lepiej to jechało.
  • Poziom 25  
    Dpf czyszczony w profesjonalnej firmie, na maszynie płynem, z wydrukiem, wirus robiony w firmie tym się zajmującej na hamowni (grzebanie w EDC17 raczej wymaga drogiego sprzętu) z tego co wiem nie wyłączali układu EGR, który bierze też udział w regeneracji filtra.
    Powodem okazał się cieknący wtrysk - w taki sposób że pracował normalnie (końcówka), natomiast z jego korpusu wyciekało paliwo do oleju (przez uszczelniacze i do głowicy)