Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Bmw e46 ''00r 1.9b] strzały w kolektor, dusi się przy gwałtownym dodaniu gazu

17 Wrz 2019 15:34 72 4
  • Poziom 3  
    Witam, jest to początek mojej przygody na tym forum, nie jestem również mechanikiem, więc proszę o wyrozumiałość. :)
    Czy mógłby ktoś pomóc mi z tym problemem? Doradzić co to może być? Auto przy gwałtownym dodaniu gazu potrafi strzelić w kolektor, dusi się wtedy i ma muła. Dopiero po odpuszczeniu gazu i dodawania go stopniowo wkręca się na obroty. Po głębszym osobistym przeglądzie silnika stwierdziłem że lewego powietrza nie dostaje, pali z pierwszego, nie gaśnie , na zimnym obroty przez kilka sekund zawahają się w granicy 900 w dół potem jest już dobrze obroty równe, ale drażniący problem pozostaje... Po podpięciu pod komputer pokazało regulacje z sondą lambdą, przepływomierz i czujnik od temperatury cieczy. Po kilku dniach zauważyłem że są urwane dwa przewody idące w peszlu i brakuje kostki. Wydaje mi się że to jest ten czujnik temperatury wężyk idzie gdzieś od strony chłodnicy. Nie mam pewności dlatego też proszę was o jakąś radę i wyrozumiałość, dopiero co poznaje silnik, pozdrawiam wszystkich z góry :)
  • Poziom 11  
    Jaki silnik - oznaczenie ?
    Czy jest LPG
    Po diagnozie w IMPA'e jakie nr błędów pokazuje?

    Ogólnie strzał z kolektora to zbyt uboga mieszanka paliwa i powietrza. Sugeruje, uszkodzony przepływomierz, za małe ciśnienie w listwie paliwa, lewe powietrza, uszkodzone lambdy itp...
  • Poziom 3  
    M43B19
    LPG jest, lecz są wyjęte bezpieczniki, jeżdżę tylko na benzynie.
    Miałem zdjęcie, które mi się skasowało i nie pamiętam jakie to były numery błędów niestety..
    Jak mogę sprawdzić sprawność przepływomierza oraz to ciśnienie w listwie paliwa? Jaka powinna być wartość prawidłowa? Czy lepiej będzie pojechać na diagnostyke? Dzięki za pomoc :)
  • Poziom 40  
    Sprawdzisz to właśnie diagnozując auto.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Jak jest LPG to nieszczelność układu dolotowego możesz mieć w miejscach gdzie gaziarz wkręcał się dyszami w korektor + na wężykach od gazu. (w skrajnym przypadku wtrysk gazu może być zawieszony.)

    Sprawność przepływomierza najlepiej na komputerze - diagnostyka
    Ciśnienie w listwie paliwa - manometr (bmw w benzynie nie ma tam czujników) (przeważnie powyżej 3,5 bara )
    Wartość prawidłowa przepływomierza? w zależności od silnika i zapotrzebowania na moc

    W przypadku BMW najlepiej samemu kupić tani uniwersalny kabel + IMPA