Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki GSXR 600 SRAD - ustawienie gaźników

07 Lis 2019 20:52 153 7
  • Poziom 16  
    Witam. Nabyłem Suzuki GSXR które miało problemy z gaźnikami. Silnik pracował nierówno, niezbyt wkręcał się na obroty a gdy z nich schodził zawieszał się na około 3 tys na kilka sekund, do tego nie chciał przyspieszać głównie przy około 7 do 9 tyś obrotów, dopiero później uzyskiwał moc. Wyczyściłem gaźnik i odkręciłem śruby wolnych obrotów z 2,5 na 5 obrotów, co wyeliminowało przerywanie na wolnych i "zawieszanie się spadających obrotów". Synchronizacja poprawiła kulturę pracy a podniesienie iglic na max zredukowało zamuła przy przyspieszaniu i teraz motocykl jeździ w miarę dobrze, ale przy około 7 do 9 tyś obrotów przy wyższym biegu czuć, że silnik nie pracuje idealnie i mimo wszystko nie przyspiesza jak powinien. Szczelność wszystkiego sprawdzona, myślę należało by zmienić dysze na większe ale nie jestem tego pewien i tu powstaje pytanie co dalej z tym zrobić? Z góry dzięki za podpowiedzi.
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 22  
    Po pierwsze sprawdzić zawory potem serwisówka w reke sprawdzić jakie powinny być dysze i iglice ustawic dawke na fabryczne nastawy i wtedy zobaczyć jak bedzie jeżdził i ewentualne poprawki w nastawach
  • Poziom 16  
    Zawory będą ok ponieważ nie klepią więc za luźne nie są a gdyby były za ciasne miałby problemy z odpalaniem na gorącym silniku a tak się nie dzieje ale jeszcze je sprawdzę dla świętego spokoju . Na fabrycznych ustawieniach silnik pracował fatalnie mimo ze na samym początku go zsynchronizowałem. Dopiero podkręcenie dawek paliwa przyniosło znaczną poprawę ale idealnie nie jest. Fabryczne ustawienia sa dobre do prawie nowych gaźników a te są już jednak troszkę zużyte. Skoro podniesienie dawek przyniosło oczekiwany rezultat (ale brakło już regulacji) pomyślałem o większych dyszach ale nie chciał bym wywalić kasy w błoto bo pewny swojej teorii nie jestem.
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 18  
    Ja bym raczej skupił się na poszukiwaniu nieszczelności typu luzy na przepustnicy, uszczelnienia wkrętów regulacyjnych itp., a zaczął od wymycia na myjce ultradźwiękowej (o ile tego nie zrobiłeś). Zawsze mogą być osady, których nie usuniesz myjąc benzyną czy sprężonym powietrzem. To powinno chodzić na ustawieniach fabrycznych, przynajmniej przyzwoicie. W sprawnym gaźniku korekty nie są duże.
    Moja teoria jest taka, że coś jest niedrożne lub łapie lewe powietrze.
  • Poziom 16  
    wskmagik666 napisał:
    Fabryczne ustawienia sa dobre do prawie nowych gaźników a te są już jednak troszkę zużyte.

    A co jest w nich zużyte? Potrafisz opisać, które części Twoim zdaniem odbiegają w działaniu od tych w nowym gaźniku?
    To są gaźniki Keihin z membraną?
  • Poziom 16  
    Mikuni z mębraną i elektrozaworami doprowadzajacymi dodatkowe powietrze z poza gaźnika do głownego rozpylacza. Lekki luz na ośce przepustnic motylkowych do tego na ich bokach widać prześwitujące światło oraz wytarte przepustnice sterowane mębranami do tego lekkie otarcia iglic. Na fabrycznych ustawieniach silnik przebieral "prychał" w wydech nie chciał schodzić z obrotów i słabo na nie wchodził ogólnie do 9 tyś przyspieszał jak czołg dopiero powyżej był strzał mocy.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Dodam jeszcze ze załozyłem nowe świece i po oględzinach mają biały kolor co moim zdaniem wskazuje ze w dalszym ciągu silnik pracuje na ubogiej mieszance. ( stąd też między innymi pomysl na większe dysze)
  • Poziom 22  
    A ja powtórze raz jeszcze kategorycznie sprawdzić zawory bo metoda na słuch czy klepia czy nie jest bez sensu szczelinomierz jak sprawdzimy stan zaworów nastepnie warto zmierzyć kompresje jeśli ta będzie w porządku z serwisówka wtedy serwisówka w reke i najpierw sprawdzić czy dysze iglice maja wartości fabryczne może je ktoś wymieniał jesli wszystko co napisałem będzie w porządku dopiero zajmujemy sie gaźnikami i ewentualna wymiana elementów. A takie grzebanie wymienianie elementów gaźnika bez podstawowych pomiarów sa dla mnie bez sensu. Nie wiem kolego jak długo siedzisz w motocyklach ja na przykład nawet synchronizacji nie robie bez sprawdzenia luzów zaworowych przez kilkanaście lat przekonałem sie że zawsze zaczynamy od zaworów diagnostyki stanu silnika i zareczam ci kolego ze zdziwił byś sie jakie cuda mogą siedziać nie twierdze że u Ciebie to musi być przyczyna ale wtedy bedziesz pewny. Kolejna rzecz jaki wydech oryginał czy przelot czy filtr powietrza czysty i czy wszystkie doloty na miejscu
  • Poziom 25  
    Dopowiem jeszcze że po zaworach konieczne porządne czyszczenie gaźników, oczywiście z kompletnym rozebraniem na części pierwsze, wskazane w myjce ultradźwiękowej (choć i bez też się da). Dopiero potem weryfikacja dyszy i iglic, sprawdzenie zaworków iglicowych, montaż, regulacja poziomów paliwa w komorach i dopiero dokładniejsze regulacje..