Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen Passat B4 1994 - Brak świateł mijania, wycieraczek, nadmuchu.

27 Lis 2019 12:35 273 6
  • Poziom 25  
    Witam kolegów.
    Czy ktoś mógłby spróbować pomóc rozwiązać problem dot. usterki w samochodzie Volkswagen Passat B4 1994r., brak świateł mijania, brak wycieraczek, brak nadmuchu.

    Kostka stacyjki wymieniona. Na czerwonym przewodzie "od środka" +12V, na czarnym przewodzie masa, na białym przewodzie jest "spoczynkowe +12V", to znaczy jest bez klucza w stacyjce, jest z włożonym kluczykiem do stacyjki, po lekkim przekręceniu kluczyka +12V z białego przewodu znika. Jest jeszcze przewód żółto-czarny na którym pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka. Przewód biegnie do jakiegoś przycisku nad radiem i z niego odbija przewodem niebieskim. Ten przycisk to podobno awaryjne zapalenie samochodu i normalnie na przewodzie niebieskim z żółto-czarnego, grubego, +12V nie musi być. tak jakiś czas temu tłumaczył mi to mechanik.

    Problem jest taki, że w samochodzie nie ma świateł mijania, nie działają wycieraczki, i nie działa dmuchawa. Jakby gdzieś przepadła jedna linia/gałąź +12V. Co działa? Reszta działa, bo są światła postojowe, długie, kierunkowskazy, awaryjne, auto zapala, deska tablica podświetlone.

    Sprawdzałem kostki szare "18", "53", oraz niebieską "67". Cewki przekaźników cykają, i mam 0,5Ohm.

    Wszystkie przełączniki pod kierownicą też kupiłem nowe. Zatem kostka stacyjki, stacyjka, manetkowe przełączniki świateł mijania, zmiany świateł długich na krótkie, kierunkowskazów, też nowe. Zmiana świateł długie krótkie długie krótkie przejawia się świeceniem długich potem przerwa - ciemno i znów długie.
    Żarówki są dwu włóknowe - 3Pinowe, i działają obie...

    Czego więc jeszcze szukać w tym aucie...?
    Potrzebujecie zdjęcia czy coś?
  • Poziom 8  
    Sprawdziles bezpieczniki ?
  • Poziom 25  
    Bezpieczniki sprawdzałem w sumie trzy razy. To bez znaczenia, bo wszystkie są ok.
    Natomiast w drodze pomiarów znalazłem pewną wskazówkę.
    Po lewej stronie jest włącznik świateł, kołyskowy, dwustanowy, z zieloną lampką. W pozycji "1" odpowiada za włączenie świateł postojowych.
    Na czerwonym przewodzie mam tam stale +12V, na żółto-czarnym nic.
    Złączenie czerwonego z żółto-czarnym rozwiązuje problem, włącza się dmuchawa, załączają się wycieraczki, działają światła mijania. Zastanawia mnie tylko, czy grubym przewodem żółto-czarnym, obok czerwonego z +12V, ma wchodzić +12V, czy wychodzić +12V. Jeśli ma wchodzić +12V, to mam awarię gdzie indziej, jeśli ma wychodzić +12V, to prawdopodobnie będą upalone styki we włączniku świateł.
    Nie mam schematu, dlatego jutro będę musiał przeciąć ten kabel żółto-czarny, i ustalić, czy wraca dmuchawa, wycieraczki i światłą mijania, gdy na nim będzie +12V, czy też na kostce włącznika świateł, musi wejść +12V żółto-czarnym kablem.
  • Poziom 8  
    Czym sprawdzałaś bezpieczniki?
  • Poziom 25  
    Bezpieczniki mierzyłem miernikiem, ustawienie diodowe, zdjęta klema dodatnia.

    ps. Nie jestem pierwszym właścicielem auta. Tu już było coś cięte, owijane taśma itp.
  • Poziom 31  
    Bardzo masz namieszane.
    Gruby żołto -czarny powinien wychodzić że stacyjki i dochodzić do włącznika świateł . To jest plus po zapłonie ginący w momencie rozruchu. Jednocześnie jest to też plus na przekaźnik x który zasila wycieraczki i dmuchawę. Brak połączenia stacyjka- żółtoczarny gruby. Bezpiecznika nie ma w tym obwodzie.
    Ale jakim cudem masz drogowe to nie wiem.
    Jakim cudem auto pali skoro nie masz plusa na czarnym w stacyjce to też nie wiem.
  • Poziom 8  
    Zgadza się coś nie tak z tym twoim autem jest dobry elektromechanik powinien ogarnąć twój problem.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Mozesz jeszcze zmienić cały włącznik świateł i zobaczysz co się będzie działo jak wszystko będzie ok to twój włącznik jest złom. Albo upalne styki lub też zasniedziale .