Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5

14 Dec 2019 00:06 7674 70
  • Helpful post
    Level 18  
    Witam
    Poszukiwałem podobnego tematu i niestety nie znalazłem na forum.
    Chciałbym przedstawić to ile udało mi się ustalić.
    A także poprosić o wpisy jeżeli ktoś w tym temacie ma coś ciekawego.
    Lub informacje które dotyczą podobnych BSI np FL5

    Poniżej przedstawiam rozpiskę odczytu eeprom BSI EL5
    stosowanym w nowych modelach CItroena
    Np Picasso II, C3 III, Aircrossa i zapewne innych.

    Odczyt dokonałem za pomocą UPA-s
    ale nie obyło się bez problemów.
    BSI zostało zakupione na popularnym serwisie aukcyjnym i niestety w pierwszej fazie pomimo prawidłowego podłączenia w odczycie brak było danych - tylko FF

    Po rozdzieleniu płyt i wylutowaniu układu 95128 uzyskałem dane

    Ciekawe jest również to że w diagnostyce na stole ewidentnie procesor nie wczytywał danych eeprom ( czyli VIN-u i kodowania ) występowały w miejscu nr VIN znaki zapytania.
    Dało się VIN wprowadzić telekodować i był aktywny ale tylko do czasu rozłączenia zasilania - czyli również procesor nie programowal eeprom-u.

    Po wielu różnych próbach padła decyzja o wymianie pamięci eeprom na nową 95128

    W tym momencie BSI odzyskało zdrowie.

    UPA bardzo ładnie po padach wczytała wszystkie dane wczesniej odczytane poza układem.

    Można wykonywać wyrzyskie operacje czytanie kasowanie kloownie po padach BSI bez rozbierania płyt.

    Nie wiem dlaczego taki był stan eepromu..... może to zabezpieczenie przed ponownym użyciem.... będę to jeszcze testować.
    szkoda że pierwszego odczytu nie dało się wykonac w układzie ale częśc pochodziła z auta po konkretnej kraksie ( sprawdzone po odczytanym VIN, auto opisane jako martwe i na foto widać że po konkretnej rolce)

    Na obudowie BSI widnieje napis : Do not use if dropped

    Może to ma związek z zablokowaniem eeprom-u ... a może to przypadek lub czyjeś celowe działanie.

    wrzucam podłączenie dla UPA i PINOUT BSI dla diagnostyki na stole.

    Dodam tylko że odczytu oraz programowania w układzie za pomocą UPA dokonałem jako 25C128
    z prostej przyczyny - brak w zestawie upy 95128


    Moderated By T5:

    Kawał dobrej roboty- oby tak dalej.

    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Moderator of Cars
    Generalnie na tą chwile wszystko BSI poza starymi jednostkami czyta się po złączu.

    Ciekawe jak wyglądała by sytuacja przy próbie odczytu po złączu, ewentualnie wrzucenie pliku VIRGIN po złączu.

    Edit :
    Tak jak napisałem później rzeczywiście tego delphiego nie poczyta.
  • Helpful post
    Level 18  
    Ciekawe jakim interfejsem czytasz nowe DELPHI ?
    IO terminal jeszcze tego nie ma SMOK również - chyba ze wczoraj aktualizowali

    LISTA IO terminala:
    Siemens D76F0018+95160 (BSI-E0X-00/BSI-F0X-00) - KLINE R/W EEPROM 95160 | SHOW PIN
    Siemens 1L00M+95128/95256 (BSI-S0X-00) - CAN R/W EEPROM 95128/95256 | R/W FLASH 9S12DP512 | SHOW PIN
    Continental SC667050+95256 (BSI-Q0X-00) - CAN R/W EEPROM 95256 | R/W FLASH SC667050 | SHOW PIN
    Valeo 4L00M+95128/25128 (BSI2004-P0X-00) - CAN R/W EEPROM 95128/25128 | R/W FLASH 9S12DP512 | SHOW PIN
    Valeo 2M48H+24C128 (BSIEV-X0X-00) - CAN R/W EEPROM 24C128 | R/W FLASH 9S12XEP768 | SHOW PIN
    Valeo SC667152+95256 (BSI-N0X-00) - CAN R/W EEPROM 95256 | R/W FLASH SC667152 | SHOW PIN
    Johnson Controls easyCAN4+29LV400+95128 (BSI2004-H0X) - CAN R/W EEPROM 95128 | R/W FLASH 29LV400BB | SHOW PIN
    Johnson Controls easyCAN4F1M-32+95128 (BSI04EV-K0X) - CAN R/W EEPROM 95128 | R/W FLASH easyCAN4F1M-32 | SHOW PIN
    Johnson Controls SPC560B60+95128 (BSI04EV2-KEX) - CAN R/W EEPROM 95128 | R/W FLASH SPC560B60 | SHOW PIN

    BRAK DELPHI EL4 EL5 FL5

    Mam testowałem i nie łączy żadnym protokołem.

    Co do Virgin jak wgrałem cały eeprom na FF to daje się wszystko modyfikować z jednym ale.
    Mozna wklepać VIN oraz kalkulatory obecne - i to tyle reszta telekodowanie z opcja online

    Jak ma sie żeton na DIAGBOXA lub Abonament - bo wszystko leci po online
    zakładam ze wystarczy ręcznie telekodować VIN a potem zassać pod auto wszystko z kodowania automatycznego online.
    Przebieg powinien wczytać sie z zegarów .... nie testowałam tego jeszcze.

    Co do PIN - algorytm .... nieznany wpis - zakodowany
    W pliku jawny zapis LOCK
    Podobnie jak po 2015roku VALEO BSI-N0X-00 oraz CONTINENTAL BSI-Q0X-00
    W powyższych zapisy LOCK lub "FUCK" - tak - taki zapis ... chyba żart programisty.
    W tych dwóch powyższych IO-terminal odczytuje PIN bezbłędne.
  • Level 29  
    Sam to opracowałeś?. Troszkę strach upą czytać w układzie czy czasem nie uszkodziłeś pierwszej pamiątki. Mam takie bsi teraz na stanie już obrobione i wypróbuję to metodę po pinach czy poczyta to samo. Tylko żeby nie ubić BSI bo to DS5 nie chcę odkupować innego i tym bardziej stawiać na nogi. Powiedz mi to bsi co testowałeś było wkładane do auta, czy tylko masz takie do testów. Pozdr
  • Helpful post
    Level 18  
    Pady opracowałem sam
    rozłączyłem płyty i pomierzyłem nogi pamięci .... to prosta operacja i nie wymaga wiedzy tajemnej.

    Teraz uprzedzam wszystkie pytania które zapewne sie pojawią ... bo już były ale moderator wywalił już to w kosz.
    Używam
    Oryginalna UPA-s z TOMSADU ( żadne klony virtuale itp.... )
    Oryginalny SEEProg z ELNECA ( żadne klony virtuale itp.... )
    IO-Terminal ( Atomis ) i chyba nie istnieje żaden klon

    Zatem nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie o ewentualne skutki użycia klonów........

    Co do samej pamięci ... tej oryginalnej - poza BSI nie wykazuje uszkodzeń
    czyta się bez problemu - co ciekawe w układzie zarówno programator jak i samo BSI nie czyta z tej pamięci.... i to jest ciekawe- Dlaczego ?

    CO DO BSI
    Po wgraniu wsadu zgranego na zewnątrz w nową pamięć:
    ŻYJE - wszystkie procedury działają OK - w aucie nie sprawdzałem jeszcze ale to juz niedługo bo to BSI ma wylądować w PICASSO II na podmianę bo oryginalne szwankuje z pilotowaniem świateł oraz czasami drzwi szwankują i sprawdzone i podmienione już było wszystko oprócz BSI.

    Co do tokenów ( Żetonów ) to działa
    Niedawno dopisywałem komputer skrzyni biegów w 3008 II
    wystarczy wykupić dostęp online ( 1 nr VIN na tydzień 42 USD .... abo EURO .. nie pamiętam ) - to legalna procedura możliwość udostępniona przez grupę PSA
    warunek trzeba mieć konto na servicebox citroen
    Testowałem również wykonanie teleładowania bsi i innych modułów i działa.
    Na kabelku diagboxa kupionym 10 lat temu na znanym portalu aukcyjnym.
    Po wykupieniu żetonu i pobraniu oprogramowania - interfejs aktualizuje się i robi co chcemy.
    PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5 PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5
    Po utracie aktywacji bez problemu wracamy do starych ustawień - nic się nie blokuje.

    dzisiaj wlutuje pamięć oryginalna i zobaczę dokładnie o co chodzi gdyż w programowaniu seeprog istniej kilka możliwości ustawień programowania
    zrzuty poniżej i zauważyłem ze były różnice w pamieci nowej i tej wylutowanej i zakładam ze to jakaś blokada w jakimś bajcie- wczoraj było juz późno i nie chciało mi sie sprawdzać
    ale dzisiaj pomęczę.
    PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5 PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5

    UPA również ma opcje statusu

    PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5

    Moze to blokuje prace w układzie .....
    https://community.cypress.com/docs/DOC-17862

    Mam prośbę dla kogoś kto ma wiedzę w tym temacie
    Pamięci SPI
    tylko nie linki na datasheet-a bo to potrafię zrobić!

    tylko o w prosty sposób taki nie inżynierski opisanie funkcji:
    SRWD

    oraz spsosób działania
    S - chip select
    HOLD - to raczej jasne ale jak to ma się do S
    W- write protect to tez raczej jasne

    Dodano po 2 [godziny]:

    szymitsu21 wrote:
    Generalnie na tą chwile wszystko BSI poza starymi jednostkami czyta się po złączu.


    Nadal jednak czekam na odpowiedz - Jakim interfejsem da się to czytać po złączu

    DODAM ŻE TEMAT ROZPRACOWANY
    proszę szukać w dalszej części moich postów.
  • Helpful post
    Level 18  
    co do tego interfejsu .... opis jest mglisty....
    cena śmieszna... coś tu śmierdzi.
    wystarczy popatrzeć na to samo BSI u smoka EL5 i cenę programu... ... rozwiązania które można ogarnąć posiadanym już programatorem
    http://smok.com.pl/index.php?id_product=175&controller=product&id_lang=1

    zakładka manual

    co do przebiegu... do zrobienia.
    Ale nie o to mi chodziło aby licytować sie na poszukiwania w sieci....
    Raczej chodzi mi o zgromadzenie praktycznej wiedzy ... juz posiadanej.
    Schematy połączeń bsi
    możliwości programowania za pomocą uniwersalnych programatorów
    algorytmy obliczeń
    położenie odpowiednich sekcji we wsadzie.
    i bez opisów chyba ... tylko wolałbym opis zrobiłem tak i da się.
    Najbardziej interesuja mnie nowe typy - valeo N0x i conti Q0x mam obcykane
    chodzi mi o EL4 EL5 i FL5

    Dodam ze najpewniejszy do do tej pory używanych BSI ( oprócz delphi ) w grupie PSA jest IOterminal
    Obecnie w świątecznej promocji w bardzo dobrej cenie w atomisie.
    drugi dobry sprzęt to autonomiczny OBDSTAR H108
    używałem - testowałem i daje radę - ok rok temu nie radził sobie tylko z kodami PIN typu LOCK - obecnie nie posiadam to nie wiem czy zostało to poprawione

    Jak ktoś ma - niech sie pochwali czy jest już łatka z algorytmem.

    Masz coś wrzuć....

    Dodano po 11 [godziny] 34 [minuty]:

    W sumie powiedziałem A a mam jeszcze B i C
    może komuś sie przyda rozpisane podłączenie na stole starszych BSI ... nie jest to sciaga z IOterminala
    tam są oczywiście rozpisane PINOUTY BSI ale nie z możliwością diagnostyki i dopisania kluczy juz na etapie stołu..... warsztatu bez auta.
    Moje rozpiski dają taka możliwość - occzywiscie musimy posiadać moduł pod kierownice i pętlę immo
    PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5
    Niestety u mnie zawsze za punkty bo to motywuje innych aby dzielili sie wiedzą w celu ich zdobywania.

    CONTINENTAL Q0x
    brak możliwości czytania z padów płyty - nie został wyprowadzony pin nr5 pamięci na zewnętrzna stronę płyty - zatem tylko rozpołowienie albo OBD.

    PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5

    VALEO N0x
    VALEO da się czytać z padów
    w przykładzie Xprog i carprog
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 18  
    Musze zrobić wyraźny dopisek:

    Co do tokenów - żetonów od PSA
    Poza diagnostyką pełną - Można auto "postawić" telekodować automatycznie z ustawieniami fabrycznymi.
    Niestety nie ma furtki na modyfikacje w modułach BSI
    np dopisanie kamer, parktroników, haka, kolorowego wyświetacza itp
    również tak samo w niektórych multimediach zapewne w niektórych ECU też nie testowałem wszystkiego - bo nie mam az tylu materiału do badań.

    Ale BSI Continental Q0x i Valeo N0x da sie obejść z telekodowaniem online
    Trzeba wgrać flash do BSI z przed zablokowania - no ale wiaze sie to z całkowitym przebudowaniem BSI
    trzeba odpisać - dosłownie - sobie kodowanie ze starego
    no i trzeba BSI przygotować jak nowe - z wpisaniem PINU kluczy itd...... wiadomo o co chodzi
    Twierdze że te operacje najlepiej zrobić poza autem żeby potem nie rwać innych modułów bo sie pojawia dziwne rzeczy na wyświetlaczu....
    mając płytę testową da się to sprawdzić poza autem
    kodowania klucze piloty historie przebieg.....
    I jak mamy pewność to dopiero ładujemy do fury.

    I musimy pamiętac aby w serwisie nie zrobili nam teleładowania lub sami żebysmy nie kodowai automatycznie ... bo pewnie ---wszystko powróci i pewnie nie bez
    problemów.

    Poniżej wsad VALEO N0x i CONTINENTAL Q0x z mozliwością Ręcznego telekodowania i odkryty PIN

    BSI ID VALEO
    PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5

    BSI ID CONTINENTAL
    PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5
  • Level 29  
    Ja zmieniam w Bsi konfiguracje ręcznie bez problemu. Wiadomo najpierw przelatuje z automatu telekodowanie fabryczne potem wchodzę w ręczne, i zmieniamy co chcesz

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jedynie co nie mogę przejść to operację przy radarze, ani konfiguracja. Ani adaptacja zawsze zostaje jeden błąd w autach po uszkodzeniach lub po przekładce. Błąd radaru nie do wykaswnia. Jeśli jest ktoś kto posiada tą tajemna wiedzę chętnie bym wsparcie go $$.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wykasowania błąd się wdarł
  • Level 18  
    No to z innej beczki.
    Pytanie do matematyków i programistów- ale nadal w temacie BSI ( N0x )

    VIN zamazałem bo nikomu do niczego nie jest potrzebny

    pod numerem VIN zaznaczyłem obszar z odczytanymi PIN-ami
    dodam że zamiana tych obszarów pomiędzy BSI powoduje że PIN migruje w całości

    Oczywiście mam fejs co liczy to z automatu ale pytanie wynika z ciekawości - JAK to jest policzone ?

    PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5
  • Level 18  
    To nie takie proste....
    BSI nie dziala prawidłowo samo w sobie za pomoca DB przy takiej podmianie.
    I nie o to chodziło.

    Chodzi o to ze interfejs IO przy podmianie tego ciągu prawidłowo wylicza pin dla BSI z którego ciąg został pobrany.
    Zatem algorytm przeliczania PIN znajduje się w tym ciągu i nie wynika z VIN itp.

    Zmiana jakiejkolwiek komórki na 00 lub FF lub zaczerpniecie tylko fragmentu tego ciągu - nie wskazanej całości - rozwala system i daje odpowiedz na PIN "FUCK" czyli algorytm wyliczający daje błąd lub w ciągu zawarta jest CS

    Mnie interesuje jak matematycznie to policzyć ... a kopiowanie BSI to pikuś w tym przypadku i nie o to pytam.

    Jakbym znał algorytm .... to nie byłoby pytania ... to chyba logiczne.

    Może to zabrzmi śmiesznie - w zasadzie do niczego mi to nie jest potrzebne.
    No bo mam czym kopiować całe takie BSI.

    chodzi o zaspokojenie ciekawości - JAK TO JEST ZAKODOWANE

    Dodano po 52 [minuty]:

    a dałeś mi do myślenia
    poniżej dwa piny 0000 i 0001 według IO
    oczywiście wsad z BSI które jest blokowane " FUCK" zrobione na VIRGIN i dopisany VIN i PIN za pomocą DB najpierw 0000 potem 0001

    BSI gada normalnie

    PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5
  • Moderator of Cars
    glapsson wrote:
    poniżej dwa piny 0000 i 0001 według IO
    oczywiście wsad z BSI które jest blokowane " FUCK" zrobione na VIRGIN i dopisany VIN i PIN za pomocą DB najpierw 0000 potem 0001



    Żadnej zależności tam nie widzę. Ale w moim przypadku gdy robię to zawodowo szkoda czasu na takie przemyślenia.

    Myślę że to nie jest jakiś prosty algorytm.
  • Level 18  
    Dlatego przytoczyłem te przykłady.....
    I podobnie jest z EL5 zapewne
  • Level 2  
    glapsson wrote:


    Dodam ze najpewniejszy do do tej pory używanych BSI ( oprócz delphi ) w grupie PSA jest IOterminal
    Obecnie w świątecznej promocji w bardzo dobrej cenie w atomisie.
    drugi dobry sprzęt to autonomiczny OBDSTAR H108
    używałem - testowałem i daje radę - ok rok temu nie radził sobie tylko z kodami PIN typu LOCK - obecnie nie posiadam to nie wiem czy zostało to poprawione

    Jak ktoś ma - niech sie pochwali czy jest już łatka z algorytmem.


    Dla Obdstar wyszła poprawka w maju tego roku
    http://en.obdstar.com/news/ssgg/3659.html

    Peugeot/Citroen/DS
    1. Increased French and Turkish translation
    2. Solved BSI_H0X Pincode reading problem
    3. Solved the problem that display ‘****’and ‘FUCK’ when reading Pincode
  • Helpful post
    Level 18  
    Pobawiłem sie FL3
    Poniżej efekty
    Odczyt UPA tak samo jak EL5
    Działanie na stole również - w kwestii diagnozy ECU nie testowane .. pozostawiłem z EL5

    Na płycie jednak sporo różnic - brak podłączenia jednej drabinki - łatwiej się rozpoławia.
    Brak na płycie obok procesora całej sekcji która zapewne coś zasila gdyż w EL5 sporo w tym miejscu kondensatorów elektrolitycznych i elementów regulujących zasilanie.
    FL3 jest w tym miejscu pusto.

    Poniżej opisy

    Dodam tylko że odczyt i zapis bez najmniejszego problemu UPA
    Po wykonaniu Virgin można dopisać VIN i PIN za pomoca DB z zachowaniem zasady LOCK
    DB rozpoznaje dane prawidłowo

    Teraz czekam na FL5 ... niestety nie mam BSI - chętnie przetestuje
  • Level 18  
    Opis również mglisty....
    wydaje się to być dokładnie to samo co to:
    http://smok.com.pl/index.php?id_product=381&controller=product&id_lang=1

    Dla mnie to o całkowicie inne auta chodzi... w zasadzie -- PSA osobowe po 2016
    3008 II
    308 t9 po 2016
    c4 picasso II po 2016
    c3 III
    508 po 2016
    i tak dalej.......

    wykonałem projekt PCB żeby nie lutować w układzie
    Projekt eagle
    Płytka w standardzie rama BDM
    zmieniłem w tym projekcie położenie pinu 6 ( UPA - 2 )
    Wysłałem zamówienie - na razie nie testowane czekam na PCB
    Druk na folii piny zgodne
    Może się zmuszę i wytrawie testowo coś sam ... ale średnio mi się chce

    Wytrawiłem płytkę testową.
    Z racji zastosowania płytki jednostronnej - druk na spodniej stronie
    po to aby łatwiej było wlutować gniazdo oraz po to aby nacisk igieł nie oderwał padów.
    Wszystko działa jak należy

    PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5 PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5
    Attachments:
  • Level 18  
    Potrzebuję flash i eeprom do BSI Continental Q0x

    Ale takie co maja PIN LOCK lub FUCK

    chce wykonać kilka testów na tym BSI ale mam nie zablokowane a potrzebuję wsadów z wersji z blokadą.
  • Level 18  
    Test odczytu w układzie:

    Odczyt BSI EL5 w układzie:

    UPA 1.3 - nie czyta ( spadek napięcia z 4,75 po podłączeniu układu na 3.72V - błąd zasilania
    Xprog M- nie czyta ( odczyt same FF )
    Carprog- nie czyta ( bez zasilacza 00 , z zasilaczem FF )
    SEEPROG - czyta OK
    VELLON VP390 - czyta OK
    UPA-S- czyta OK

    Odczyt BSI FL3 w układzie:

    UPA 1.3 -czyta OK
    Xprog M- czyta OK
    Carprog- czyta OK
    SEEPROG - czyta OK
    VELLON VP390 - czyta OK
    UPA-S- czyta OK

    I jak widać niby to samo a jednak nie.
    Zapewne różnice wynikają z obciążenia jakie daje BSI w FL3 jest o wiele mniej układów elektronicznych jak już wcześniej wspominałem.

    Dodam że nie trzeba kupować drogich interfejsów aby sobie z tymi BSI poradzić.

    Do tej pory opanowałem:

    -VIRGIN i dopisanie PIN VIN
    -Korekta Przebiegu - oczywiście tylko i wyłacznie zgodnie z obowiązującymi przepisami
    -Reset historii - j.w.

    Po dopisaniu BSI konieczne najczęściej będzie telekodowanie online i tego nie da się za bardzo ominąć.

    Aczkolwiek będę testować klonowanie BSI w najbliższym czasie.

    Chciałbym jeszcze nabyć BSI FL5 i wtedy w jednym pakiecie opisać wszystkie mozliwości zadziałania na tych trzech BSI
    EL5
    FL3
    FL5

    Opisać w formie instrukcji dla posiadanych już programatorów.
  • Level 12  
    Witam! Coś takiego odczytałem z eeprom25640 BSI Citroen C5. Potrzebny mi PIN. Czy ktoś może mi pomóc w tej sprawie. Nie mam pewności, czy odczyt jest prawidłowy. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i podpowiedzi.
  • Level 18  
    czym to zgrałeś ? .... bo wygląda jakby to była sama historia
    albo nie cały wsad

    no bo znane BSI w PSA maja takie kości pamięci eeprom
    Siemens D76F0018+95160 (BSI-E0X-00/BSI-F0X-00) EEPROM 95160
    Siemens 1L00M+95128/95256 (BSI-S0X-00) EEPROM 95128/95256
    Continental SC667050+95256 (BSI-Q0X-00) EEPROM 95256
    Valeo 4L00M+95128/25128 (BSI2004-P0X-00) EEPROM 95128/25128
    Valeo 2M48H+24C128 (BSIEV-X0X-00) EEPROM 24C128
    Valeo SC667152+95256 (BSI-N0X-00) EEPROM 95256
    Johnson Controls easyCAN4+29LV400+95128 (BSI2004-H0X) EEPROM 95128
    Johnson Controls easyCAN4F1M-32+95128 (BSI04EV-K0X) EEPROM 95128
    Johnson Controls SPC560B60+95128 (BSI04EV2-KEX) EEPROM 95128
    DELPHI EL5 - EEPROM 95128
    DELPHI FL3 - EEPROM 95128
  • Level 12  
    Zagrałem to programatorem CH341a. Moje bsi to jakiś Sagem x4hg. Tak pisze na płytce
  • Level 18  
    SAGEM X4HG

    Twój wsad powinien wyglądać jak ten mój z załącznika
    VIN i PIN jest zakodowany

    Po zdekodowaniu powinno wyglądać to tak:
    Ale w twoim wsadzie nie idzie wydzielić takich ciągów

    PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5

    Zakładam ze coś ci się źle poczytało.

    A tam nie jest motorola ?
    https://cardamp.ru/index.php?PageNr=1&langs_u...L&memory_s=ALL&damp_type_s=ALL&verified_s=ALL
  • Level 12  
    Cztery razy ponawiałem operację i wszystkie pliki są takie same. Robiłem to poraz pierwszy i nie mam zielonego pojęcia gdzie tkwi błąd. Jak znajdę jakiś inny eprom, to spróbuję załadować ten twój wsad, żeby sprawdzić programator. No! W końcu wiem na czym stoję. Dzięki!

    Dodano po 8 [minuty]:

    Faktycznie procesor jest Motoroli.
  • Level 18  
    Nie wgrywaj mojego wsadu !!!
    Utracisz swoje dane !!!

    Wsad potrzebny do odczytu PIN jest w układzie MOTOROLA
    MC68HC912DG128

    Carprog
    Xprog .... i inne

    cos tam wynalazłem ... dwie wersje .....
    PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5 PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5 PICASSO II - Odczyt eeprom BSI DELPHI EL5
  • Level 12  
    Teraz to już nic nie rozumiem. Dwa tygodnie buszuję po necie i byłem przekonany, że pin siedzi w eprom.
  • Level 18  
    Zazwyczaj..... niestety nie zawsze
    Plus jest taki ze dość proste jest podłączenie w układzie
    nie trzeba robić wylutów lub podnosić nóżek itp
    Wystarczy programator co to ogarnie.

    A może inaczej wyciągniesz ten PIN

    Jaki masz silnik ?
    sterownik silnika ?