Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 1,9TDI 90KM - nie świeci kontrolka świec żarowych ani ich nie grzeje

30 Gru 2019 20:27 465 23
  • Poziom 3  
    Witam, jestem tu nowa i mimo iż podobnych tematów było mnóstwo to żaden nie pasuje do mojego, mianowicie od dwóch lat jestem posiadaczką Audi po swapie silnika z 2,5 TDI na 1,9 90KM i od kiedy go mam nie zapala się kontrolka świec żarowych ani nie grzeje świec. Świece sprawdzone wszystkie sprawne, bezpieczniki sprawdzone.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Co prawda już A4 nie mam, ale za grzanie świec odpowiada ECU.
    I jest co najmniej kilka parametrów do spełnienia (być możne spece mogą podać wszystkie), ale:
    - temp. powietrza zewn.
    - temp chłodziwa
    - pewnie coś jeszcze (u mnie kontrolka (1.9 AHU) świeciła się z różnym czasem przy tej samej temp powietrza.
    I teraz jeżeli po swapie ktoś czegoś do końca nie zgrał to możne być wesoło.
    VAGCOM może pomóc bo przynajmniej zobaczysz czy ECU chce grzać świece

    Plus przed świecami jest przekaźnik - warto by od niego zacząć - może tylko o to chodzi.
  • Poziom 3  
    Sprawdzałam przekaźniki i bezpieczniki i niby wszystko jest ok przekaźniki zamienilam na inne żeby wykluczyć awarię przekaźnikow, A czy świecąca kontrolka wody ma wpływ na grzanie świec , warunki do grzania świec zawsze są spełnione sprawdzałam świece przy -2 były ok ale prądu na fajkach od świec brak

    Dodano po 14 [minuty]:

    Audi A4 B5 1,9TDI 90KM - nie świeci kontrolka świec żarowych ani ich nie grzeje Audi A4 B5 1,9TDI 90KM - nie świeci kontrolka świec żarowych ani ich nie grzeje Audi A4 B5 1,9TDI 90KM - nie świeci kontrolka świec żarowych ani ich nie grzeje

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wyżej wszystkie przekaźniki te z pod kierownicy jeszcze 3 jak dobrze pamiętam sa w podszybiu w skrzynce z komputerem
  • Poziom 9  
    Mówiąc warunki miałem bardziej na myśli czy ECU widzi wszystkie parametry tak że wystawia sygnał grzejemy świece. -> tutaj najłatwiej VAGiem sprawdzić.
    Jeżeli tak, a świece i przekaźnik dobre to by trzeba zobaczyć czy dochodzi zasilanie na przekaźnik.

    Kontrolka nie wiem jak jest podłączona (czy to tylko sygnał z ecu, czy wyjście z przekaźnika) - więc co ona dokłądnie wskazuje to może być różnie.

    Aha.
    Taka drobnostka mi się przypomniała - jesteś pewna że kontrolka nie ma przypadkiem spalonej żarówki? - bo rozumiem że podczas rozruchu mierzyłaś napięcie na świecach i nic nie było?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 3  
    Żarówki w sumie nie sprawdzałam no ale żarówka pokazuje daje tylko sygnał ze świece się grzeją a dla czego brak zasilania na świece to mnie zastanawia skoro nie przekaźniki i bezpieczniki to co i tak napięcia brak , podpiąć pod komputer będę mogła dopiero po nowym roku jak kolega będzie miał czas
  • Poziom 43  
    Widocznie ktoś nie podpoił przekaźnika świec żarowych, a kontrolka to inna sprawa, jest ona osobną kontrolką , nie częścią licznika.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ktoś1994 napisał:
    podpiąć pod komputer będę mogła dopiero po nowym roku jak kolega będzie miał czas


    Bez znaczenia obadać trzeba sam przekaźnik, bo tylko xxxxxx wie jaki samochód był dawcą, i jak wiązka i komputer tam siedzą.
  • Poziom 3  
    Hmm ciężka sprawa wygląda ze będę musiała przeswietlic cała instalację ale najpierw sprawdzę komputerem
  • Poziom 9  
    No niestety - przy braku pewności jak ktoś to podpiął to ja bym zaczał od podpięcia kompa bo grzebać w kablach po to żeby się okazało że ECU nie steruje to trochę strata czasu/kasy.
    Na plus to w nowym roku może będzie trochę "-" na termometrze bo teraz to za długo świece nie grzeją ;)
  • Poziom 3  
    No dokładnie jutro jadę na komputer więc może się coś dowiem bo tak jak mówisz grzebanie w instalacji jest stratą czasu bez sprawdzenia komputerem
  • Poziom 9  
    No to super, pamiętaj, że Komputer trzeba podłączyć do zimnego silnika żeby było widać czy jest sygnał do grzania.
    Na ciepłym silniku nie będzie nic raczej widać.
  • Poziom 3  
    Tak wiem wiem dla tego jak nie uda się sprawdzić na zimnym to będę musiała sama jechać i sprawdzić komputerem może coś pomoże w co też wątpię
  • Poziom 3  
    No i niestety tak jak myślałam podlaczenie pod komputer nic nie dało także dalej nie wiem co jest przyczyną ze nie ma zasilania na te świece żarowe

    Dodano po 3 [minuty]:

    Samochód sprawdzał mi kolega bo mu podstawilam dzień wcześniej i mówi że muszę sprawdzić instalację bo tak będzie najlepiej
  • Poziom 13  
    W tych autach oryginalnie jest tak, że kontrolka od świec załącza sterownik silnika jeśli jest z nim wszystko ok, czyli zasilanie itp., w przypadku grzania świec zapala się na dłużej. Jeśli nie świeci po zapłonie oznacza awarie sterownika albo zasilania. U Ciebie ktoś nie podpiął tej kontrolki, albo jest spalona. Przekaźnik i bezpiecznik od świec 80A jest w puszce obok sterownika silnika.
    W komputerze powinno dać się wysterować przekaźnik od świec.
  • Poziom 3  
    Dzisiaj jadę do rodziców więc wjadę do garażu i po sprawdzam ta cała instalację a kojarzysz który dokładnie przekaźnik jest od świec U góry masz zdjęcia przekaźników jeszcze 3 sa w skrzynce gdzie komputer ale nie zrobiłam zdjęcia
  • Poziom 13  
    Od świec jest chyba 3 od przodu w skrzynce ze sterownikiem, mozna sprawdzić który to sprawdzając przejscie miernikem od bezpiecznika do niego.
  • Poziom 33  
    Najlepiej test VCDS zegarów czy ma co świecić bo za dużo razy widziałem jak ktoś w ten sposób usuwał błędy silnika.
  • Poziom 30  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Od świec żarowych jest osobna kontrolka poza licznikiem !!!

    Jakoś nie mogę skojarzyć gdzie może być poza licznikiem.
  • Poziom 9  
    Zgadza się - ona nie jest częścią liczników - ma całkiem osobne zasilanie/sterowanie.
    A co to znaczy że podpięcie nic nie wykazało? Przy tych 2-4 stopniach rano ecu powininen dawać sygnał grzania na tyle długo żeby to zobaczyć w VCDS.
    A jak się da wysterować ręcznie grzanie to jeszcze lepiej (ale tu nie wiem czy w VDCS to przejdzie (tam głownie wyświetlanie jest) czy VAGCOM potrzebny.

    W tej chwili rzeczą do sprawdzenia jest czy jest brak zasilania mocowego (problem z instalacją, przekaźnikiem) czy brak sterowania grzaniem (czujniki, ecu) , bo to że świece nie maja napięcia to wiemy - nie wiemy tylko dlaczego.
  • Poziom 3  
    No dokładnie nie mam już pojęcia co tu jest nie tak nie miałam dzisiaj zbyt dużo czasu ale ale odkrecilam zegary żeby zobaczyć czy wszystko jest tam dobrze podpiete i niby jest ok cisza tam dwie duże wtyczki jedna Zielona a drugą chyba niebieska o ile dobrze pamiętam i mala wtyczka z dwoma kabelkami

    Dodano po 2 [minuty]:

    A do komputera nie mam tak dojścia więc muszę radzić sobie jakoś sama
  • Poziom 3  
    Mam trochę podobną sytuację tyle, że w Golfie 3, mianowicie świece mi podgrzewa na oryginalnym przekaźniku ale kontrolka za chiny świata się nie oświeci nic a nic, natomiast na przekaźniku z poza TDI np od TD czy D się oświeca
  • Poziom 3  
    Nie mam już pomysłu panowie o co Tu może chodzić w tym moim samochodzie , wczoraj jeszcze raz sprawdziłam cała instalację wszystkie bezpieczniki wszystkie przekaźniki i dupa wszystko wygląda ok nic nie jest przerwane nie wiem już o co tu może chodzić