Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1.0 zapala i zaraz gaśnie

25 Wrz 2005 22:59 27110 35
  • Poziom 16  
    Witam wszystkich w nowym poście i proszę o uwagi otóż mam problem w aucie jak w tytule SEAT Ibiza 1.0. Silnik co jakiś czas (szczególnie po wyjechaniu z garażu i kilku minutach stania na słońcu) przy próbie uruchomienia zapala i zaraz gaśnie. Objawy jak przy odcięciu zapłonu.
    Przejechane mam ok. 108 tyś. km przy 105 tyś. powinienem odwiedzić ASO i zrobić przegląd okresowy. Wymieniłem oleje, filtry pasek rozrządu u zaufanego mechanika a alarmy na wyświetlaczu licznika wykasowałem sobie sam. Samochód coraz częściej nie daje się uruchomić jednak po kilku próbach odpala i pracuje bez zastrzeżeń. Coś gdzieś kiedyś słyszałem, że w autach z komp. trzeba podczas przeglądu coś wykasować w komp.. Proszę o opinie co może być przyczyną odcinania zapłonu ew. czy moje podejrzenia są słuszne.
  • Poziom 18  
    Jeśli to model z końca lat 90 to radzę sprawdzić czujnik temperatury. Dosyć często padają:cry: Najlepiej podpiąć pod VAGa i odczytać wskazania z czujnika. Czasami w pamięci nie ma błędów, a czujnik przekłamuje.
  • Poziom 28  
    moze siada pompa paliwa??
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Jeśli masz immo to może być coś z nim jak masz drugi kluczyk to sprawdz na nim czy objawy sa podobne czy jest OK
  • Poziom 16  
    ad. pontuś
    Samochód jest z 96r. Proszę o dokładniejsze informacje który czujnik temp mam sprawdzić i gdzie się znajduje na silniku (nie bardzo rozumiem dlaczego czujnik temperatury miałby wpływ na odcinanie zapłonu).

    ad. vvaldek
    Pompę paliwa wraz z przekaźnikiem podejrzewałem - zabieram się na razie jak pies do jeża żeby ją sprawdzić - nie bardzo wiem jak to zrobić.

    ad. jarecki04
    Auto nie ma żadnych elektronicznych zabezpieczeń poza standardowym kluczykiem. Objawy wskazywały by na odcinanie zapłonu przez alarm ale w obecnej sytuacji to chyba nie to.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Auto nie ma immobilajsera ani innego zabezpieczenia elektronicznego.

    Nie dodałem jeszcze dość istotnej uwagi otóż po kilku minutach usterka sama przechodzi auto pali i wszystko jest ok. Do czasu następnego przypadku. W sumie do tej pory w przeciągu miesiąca zdarzyło mi się to już 5 razy przejechałem w tym czasie ok. 2-3 tyś. km.
  • Poziom 18  
    Proponuje sprawdzić kody usterek. W tym modelu jest immo. Jeżeli silnik zapala na ok 2 sek i gaśnie, to typowy objaw immobilisera (vide post elektrit). Jeśli pracuje trochę dłużej i gaśnie to może to być czujnik temp.
    Żeby spawdzić obydwie ewentualności to i tak musisz użyć VAGa.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    ad. pontuś
    Jest dokładnie tak, że po 2 sek. gaśnie. Ostatnio próbowałem ok.20 razy zapalić i za każdym razem mi gasł, odczekałem ok. 30 min. i zapalił od pierwszego razu. Na razie jeździ i nie ma żadnych objawów, nic się nie dzieje. Czy w pamięci będą jakieś błędy?
    Obok bezpieczników po prawej stronie jest złącze do podłączenia urządzenia zewnętrznego nie liczyłem ale coś ok. 20pin.

    ad. elektrit
    Jak odróżnić VAGa od wegfahrsicherung-a w Seacie Ibiza z 06.96r (pierwsza rej.)?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Wegfahrsiherung=immobiliser
    VAG to nazwa (potoczna) testera usterek

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wegfahrsiherung=immobiliser
    VAG to nazwa (potoczna) testera usterek.
    W nowych autach (nie we wszystkich)w przypadku nieodblokowania sterownika silnika przez immobiliser mruga lampka usterek silnika, lub kontrolka blokaby zapłonu (immo).
    W tym aucie nie ma takiej lampki dlatego konieczne jest użycie testera usterek(VAG) do określenia przyczyny.
  • Poziom 10  
    witam mialem tan sam problem co ty u mine byl zapsuty komputer pokladowy dalem 2000zł i teraz chodzi
  • Poziom 18  
    Komputer pokładowy????
    A gdzie go można znaleźć w seacie z 96r??
  • Poziom 16  
    pontuś napisał:
    Wegfahrsiherung=immobiliser
    VAG to nazwa (potoczna) testera usterek

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wegfahrsiherung=immobiliser
    VAG to nazwa (potoczna) testera usterek.
    W nowych autach (nie we wszystkich)w przypadku nieodblokowania sterownika silnika przez immobiliser mruga lampka usterek silnika, lub kontrolka blokaby zapłonu (immo).
    W tym aucie nie ma takiej lampki dlatego konieczne jest użycie testera usterek(VAG) do określenia przyczyny.


    Jestem już przekonany co do konieczności udania sie do mechanika lub serwisu SEATA (nie mam w promieniu 50 km). Tylko czy tam będą w stanie coś sprawdzić jak dojadę na kołach a nawet jak dowiozę auto na lawecie to po kilku minutach usterka sama przechodzi.

    Może lepszym rozwiązaniem było by dokupienie sobie interfejsu do komp. (widziałem na allegro ok.150zł) jakieś oprogramowanie testujące mam z netu może sam bym coś szybciej był w stanie wybadać.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Interface VAG z allegro poradzi sobie z seatem, nie jestem tylko przekonany czy Ty dasz sobie radę:cry:
  • Poziom 16  
    Zawsze musi być ten pierwszy raz. Mam znajomego mechanika coś kiedyś wspominał przy innej okazji, że ma nie wiem czy dokładnie VAG ale jakiś interfejs do badania aut. Taniej i bezpieczniej bedzie podjechać do niego na badanie. A przy okazji może się czegoś nauczę. Dziękuje za rady i pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    elektrit ma racje jezeli zapalasz i po sekundzie gaśnie to na bank immobilajzer sprubuj przeczyścić kostke przy stacyjce (tą od pętli) a układ masz po lewj stronie lierownicy dojdziesz po przewodzie jak czyszczenie nic nie da no to jest większy problem bo trzeba odczytać kod z eproma w immo i zaadoptować od nowa kluczyki(vag)
  • Poziom 25  
    ad. gmail jak pisałem na początku jeżeli masz drugi oryginalny kluczyk (z chipem) to zobacz na nim jak sie zachowuje silnik nieraz to skutkuje jak problem jest w komunikacji antena- chip
  • Poziom 12  
    Spotkałem sie kiedyś z podobną usterka w Audi.Był to samochod kolegi.Mechanicy nie mogli sobie poradzić więc kolega poprosil mnie i się udało.Był to problem czujnikem (nie wiem jak sie to poprawnie pisze) Hala
    który sie zwyczajnie "wieszał". Po wymianie auto jak nowe :)
  • Poziom 16  
    ad. HZ10
    Wszyscy piszą o immobilajzerze, a ja nawet nie wiedziałem, że go mam. (Człowiek się całe życie uczy i umiera głupi. W maluchach i CC tego nie było i jeździły). Proszę o dokładniejsze namiary do tej kostki po lewej stronie pod kierownicą, czy jak dobrze rozumiem w skrzynce nad bezpiecznikami, czy może trzeba coś rozkręcić np. obudowę kierownicy.

    ad. jarecki04
    Niestety nie dostałem drugiego kluczyka przy kupnie, mam tylko jeden. Po przeczytaniu tego postu udało mi się go rozpołowić. W środku plastiku nie ma czipa jest tylko malutki magnesik z boku.

    ad. Dzareks
    Czujnik halla na pewno ma wpływ na palenie auta wymiana nowego czujnika to już spora inwestycja. Metodą prób i błędów w ten sposób wymieniłbym całe auto - to coś jak naprawa w serwisie. Coś wymienią a ty płać. Może się uda. Nie pisze tego złośliwie tylko zaobserwowałem taką metodologię działania w różnych serwisach. Czy jest jakaś metoda sprawdzenia czujnika halla ew. przeczyszczenia, itp.
  • Poziom 12  
    Te czujnik bardzo łatwo sprawdzic.Jest element dyskretny wiec albo daje napiecie lub go nie ma.Napisz mi jaki on ma układ zapłonowy.Ten czujnik do Audi kosztowal ok.60 zl wiec nie tak duzo.Byc moze wina jest immobilaizera(wydaje mi sie mało prawdopodobne, ponieważ podczas pracy silnika nie jest on wykorzystywany.Kod Kluczyka jest sprawdzany tylko przy rozruchu a potem sterwnik juz go nie próbkuje) a raczej linki immobilizera(jesli nie rozpoznaje kluczyka)koszt ok.40zl
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    no widzisz czyli masz immobilajzer (to ten chip w kluczyku)a skrzynka jest nad bezpiecznikami często gęsto jest koloru brązowego
  • Poziom 16  
    ad. Dzareks
    Nie bardzo rozumiem jaki układ zapłonowy. Silnik 1.0 (AAU) ma jednopunktowy wtrysk sterowany urządzeniem sterującym silnika (zwanym komputerem - nie wiem czy można tak napisać podobno Ibiza z 96 nie ma komp. w każdym razie jakieś elektroniczne urządzenie sterujące jest) Generator hallotronowy też jest w obudowie rozdzielacza zapłonu. Gdzie mogę sprawdzić jaki to jest układ zapłonowy?

    ad. HZ10
    Po otworzeniu schowka, nad bezpiecznikami są gniazda z przekaźnikami niektóre są koloru brązowego. Oddzielnej brązowej skrzynki tam chyba nie ma, z tego co pamiętam, dzisiaj jest za ciemno aby to sprawdzić jutro sprawdzę i odpiszę.

    Tak przy okazji jeśli chodzi o kluczyk. Jak można dorobić sobie dodatkowy kluczyk. Skoro ma wbudowany immobilaiser to dorobienie w punkcie na mieście odpada. Może ktoś wie ile kosztuje dorobienie w serwisie SEATA i co trzeba mieć ze sobą i ile to trwa?
  • Poziom 12  
    Chodzilo mi wlasnie o to czy masz rozdzielacz zaplonu.Odłącz czujnik i sprawdz go zwyklym omomierzem.A co do kluczyka to mozna bez problemu skopiwac kluczy i kod immobilaisera.Koszt nie mały bo ok.150 zl.Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Na rozdzielaczu zapłonu jest złacze do którego dochodzą trzy przewody. Co i jak należało by sprawdzić, jakich wyników powinienem sie spodziewać? Czy sprawdzać powinienem przy załączonym zapłonie? Od czego jest ten trzeci przewód? Czy przy rozłączonej wtyczce załaczenie zapłonu nic nie uszkodzi?
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Jeden przewod to masa drugi (+) a trzeci wyjscie.Jak sie dobrze przypatrzysz
    to znajdziesz tam oznacznie. Najlepiej to sprawdzic woltomierzem czy na wyjsciu jest napiecie.powinno ono zanikac i pojawiac sie podczas obrcania walka rozdzielacza (tam jest taki pierscień z okienkami )Spróbuj to zrobic jak jest wszystko podłączone i zapłon włączony ale odłacz przewody wys.napięcia od świec i kreć walem korbowym wtedy nie trzeba wyjmowac rozdzielacza.powodzenia
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    gmail napisał:

    ad. HZ10
    Po otworzeniu schowka, nad bezpiecznikami są gniazda z przekaźnikami niektóre są koloru brązowego. Oddzielnej brązowej skrzynki tam chyba nie ma, z tego co pamiętam, dzisiaj jest za ciemno aby to sprawdzić jutro sprawdzę i odpiszę.

    njalepiej odkręć plastik pod stacyjką i namierz gruby czarny przewód a po przewodzie dojdziesz do sterownika:D
  • Poziom 16  
    ad. Dzareks
    Jeszcze nie sprawdzałem czujnika halla, jak tylko sprawdzę to opiszę postępy. Opis jest, nawet dla mnie laika w temacie, chyba wystarczający.

    ad. HZ10
    Udało mi się namierzyć ten sterownik jest przykręcony w okolicy zamka schowka przy bezpiecznikach koloru brązowego, spod plastiku kolumny wychodzi dołożony wzdłuż wiązki kabli, dodatkowy przewód, 1-parowy, chyba ekranowany nawet, właśnie do tego sterownika. Sprawdziłem i oczyściłem styki.


    W między czasie udało mi się znaleźć darmowy soft VAG-COM na COM-a i USB wersja 5401 pol. i ang. dla zainteresowanych podaje link:
    http://vag-com.pl/download.html

    oraz
    tani (38zł) interfejs do VW/SEAT/AUDI/SKODA na allegro:
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=64934848

    Mam zamiar zaopatrzyć się w ten sprzęt. Proszę o opinię osoby doświadczone w temacie czy coś się tym da zrobić i czy warto to kupić.
    Nie jest to może sprzęt profesjonalny ale za te pieniądze?
  • Poziom 16  
    Właśnie dziś dostałem paczkę z interfejsem VAG-a, płytkę z softem oraz opisem błędów. Dziś zobaczę z czym się to je.

    W między czasie powtórzył mi się, raz problem z zapaleniem. Zapalał i po ok.2s gasł. Wyjąłem i włożyłem dociskając wtyczkę od immo. po czym zapalił od razu. Wszystko wskazuje chyba na to, że to będzie problem z immo (o ile się jeszcze powtórzy). Może uda mi się samemu sprawdzić błędy z VAG-a i coś się dowiem.

    Dodano po 2 [godziny] 47 [minuty]:

    Właśnie jestem po pierwszym uruchomieniu VAGa. Interfejs działa. Pokazuje parametry pracy silnika (tylko trzeba się jeszcze na nich znać, niestety :cry:).
    W opcjach silnika zauważyłem dwa błędy:
    515 - Czujnik Halla - G40 - występował tylko na włączonym zapłonie, zgasł po uruchomieniu silnika,
    17xxx - niestety nie pamiętam dokładnie - w opisie było " brak zapłonu - sporadycznie" (zawaliłem sprawę wykasowując alarmy, ale może jeszcze kiedyś się powtórzy)

    W opcjach immo. - brak błędów
    pozostałe układy i obcje dostępne bez błędów

    Proszę osoby doświadczone o opinię i pomoc w weryfikacji błędów.
  • Poziom 14  
    to że wywala Halla to normalne bo jak silnik stoi to ten nie wysyła impulsów co do immo to też nie pokaze błędu bo komp uwaza to za próbe odpalenia niewłaściwym kluczykiem jeżli czyszczenie kostki nie pomogło to tżeba będzie adoptowac kluczyk od nowa