Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Espace 4 - Przetwornica jakie obciążenia podczas pracy silnika. Lodówka

16 Lut 2020 21:12 237 10
  • Poziom 5  
    Dobry wieczór,

    Planuję wyjazd do Chorwacji. I wpadłem na genialny pomysł:p Większość z Was może to uznać za 'Januszowanie' ale wydaje mi się że idę dobrym tropem.

    Sytuacja wygląda tak. Zastanawiałem się nad zakupem chłodziarki do samochodu oraz nad przetwornicą do samochodu i przypomniałem sobie że mam mam małą sprawną lodówkę w piwnicy. Dziś szybko pobiegłem do niej żeby sprawdzić jaką ma moc - okazało się że pobiera 85W. Ogólnie w Espace 4 jest dość sporo miejsca więc o to bym się nie martwił. Zastanawiam się czy jest sens kupować małą chłodziarkę tym bardziej że mają one nie najlepsze opinie skoro mam taką lodóweczkę i sporo miejsca w aucie. Piszę do Was bo nie zasnę :p

    Mam parę pytań.
    1. Do jakiego minimalnego napięcia mógłbym zejść na akumulatorze żeby odpalić auto ? Benzyna 2.0T.
    2. Jeżeli kupił bym przetwornicę z czystą sinusoidą o mocy użytkowej 500W i sprawności 85% z jakim obciążeniem mógłbym jej używać podczas jazdy aby nie wyładowywać akumulatora?
    3. Czy spokojnie samochód poradzi sobie z jej maksymalnym obciążeniem na biegu jałowym przy 1000 obr.?
    4. Zastanawiam się nad przetwornicą o mocy użytkowej 1000W co sądzicie lepiej wyłożyć troszkę więcej?
    5. Ile spali paliwa samochód na biegu jałowym pracując przez 1H?
    6. Miałbym drugi akumulator naładowany. W razie potrzeby gdyby 'samochód' się rozładował dało by radę odpalić go za pomocą kabli podłączając zapasowy szczypcami?

    Byłbym wdzięczny za pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • HelukabelHelukabel
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    dirtdaras2 napisał:
    Do jakiego minimalnego napięcia mógłbym zejść na akumulatorze żeby odpalić auto ? Benzyna 2.0T.

    Zależy od stopnia zużycia akumulatora i jego pojemności .
    dirtdaras2 napisał:
    2. Jeżeli kupił bym przetwornicę z czystą sinusoidą o mocy użytkowej 500W i sprawności 85% z jakim obciążeniem mógłbym jej używać podczas jazdy aby nie wyładowywać akumulatora?

    Z pełnym obciążeniem
    dirtdaras2 napisał:
    3. Czy spokojnie samochód poradzi sobie z jej maksymalnym obciążeniem na biegu jałowym przy 1000 obr.?

    Na biegu jałowym alternator powinien dawać 20 do 30A prądu więc tak .
    dirtdaras2 napisał:
    4. Zastanawiam się nad przetwornicą o mocy użytkowej 1000W co sądzicie lepiej wyłożyć troszkę więcej?

    Zależy od zapotrzebowania na moc
    dirtdaras2 napisał:
    5. Ile spali paliwa samochód na biegu jałowym pracując przez 1H?

    Około 1 litr
    dirtdaras2 napisał:
    . Miałbym drugi akumulator naładowany. W razie potrzeby gdyby 'samochód' się rozładował dało by radę odpalić go za pomocą kabli podłączając zapasowy szczypcami?

    Tak . Pod warunkiem posiadania kabli rozruchowych dobrej jakości - nie z hipermarketu
  • Poziom 5  
    Dzięki wielkie za pomoc.

    Kupiłem 500W - choć mogłem więcej w razie jak by nie było prądu coś już by można było zasilić w domu.

    Alternator ma napięcie 12V tak? Czyli na biegu jałowym mamy moc 12V*25A=300W tak?
  • HelukabelHelukabel
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej .
    Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory na chłodnicy to co najmniej 30 A przy pracy ciągłej a podwójny wentylator kabiny to kolejne 20A .
  • Poziom 5  
    Ciągłej mam 500W - czysta sinusoida.
    Ok dziękuję za informację. Przydadzą się.
    Pozdrawiam!
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Pozostaje jeszcze kwestia instalacji, bo takiego falownika nie podłączysz do gniazda zapalniczki
  • Poziom 5  
    Chciałem pociągnąć kable bezpośrednio z akumulatora i puścić też kabel uziemiający bo jest przewidziane wyjście na obudowie przetwornicy.
    Skoro już poruszyliście kwestię podłączenia to jakiej grubości kabel najlepiej dać na +, - i uziemienie?

    Dla zainteresowanych: Przetwornica samochodowa Green Cell 12V do 230V czysta sinusoida 500W/1000W
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Taka przetwornica może pobrać ok 50A, kable zasilające min 6mm², lepiej 10mm²
    Uziemienie przetwornicy sobie odpuść, lepiej niech pracuje w IT (układzie izolowanym od ziemi) niż przy niepewnym uziomie
  • Poziom 5  
    Ok kabel dam 10mm2, i nie będę dawać uziemienia.
    Dzięki!
    Pozdrawiam!
  • Poziom 5  
    Ok ostrożności nigdy za wiele.
    Dziękuję Panowie!