logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wyłączony obwód na gniazka, a wybicie głównego bezpiecznika.

V_arcH 01 Mar 2020 18:24 1473 9
REKLAMA
  • #1 18503817
    V_arcH
    Poziom 7  
    Ocena: 4
    Witam.
    Piszę tutaj bo trochę mnie to zastanawia/interesuje, a także chciałbym mieć pewność, że wszystko jest ok. Dzisiaj wymieniałem gniazdko w kuchni i przy tej pracy wyłączyłem sobie obwód na gniazdka kuchenne. Sprawdziłem próbnikiem i na kablach nie było napięcia więc przystąpiłem do pacy, nie znam się na elektryce, swoją wiedzę oceniam na 3/10 więc nowe gniazdko zamontowałem dokładnie tak samo jak stare. W pewnym momencie wywaliło mi bezpiecznik główny w mieszkaniu, wszystko zgasło. Trochę się zdziwiłem bo zakładałem że jeśli w gniazdkach nie ma prądu to nie ma powodu by główny bezpiecznik się wyłączył. Stąd moje pytanie, czy możliwe, że pomimo że w obwodzie nie było napięcia mogłem w jakiś sposób spowodować wyłączenie bezpiecznika? Drugim moim podejrzeniem jest dziwny dodatkowy kabel uziemiający który był w tym gniazdku (czerwony z naklejką zielono żółtą). W gniazdku z głównej żyły wychodzą trzy kable - czarny, niebieski i zielony, a dodatkowo, z boku gniazdkach wychodzi ten czerwony oznaczony jako uziemiający. Początkowo podpiąłem ten kabel tak jak był wcześniej, to bolca jako drugi, jednak po tym gdy wyrzuciło korki stwierdziłem że nie wiem skąd on jest, więc go tylko zaizolowałem. Jak myślicie co mogło spowodować wyłączenie instalacji?
  • REKLAMA
  • #2 18503834
    Brivido
    Poziom 34  
    Ocena: 429
    Napięcie było szczątkowe, pomiędzy przewodem neutralnym a ochronnym, wywołane spadkiem napięcia na przewodzie neutralnym, który mógł być obciążony innymi, pracującymi odbiornikami. Ten wyłącznik główny to zapewne różnicowo-prądowy, który nie powinien służyć jako "główny".